Pagina 1 van 1

Ladedruk te hoog

Geplaatst: 27.06.2010 - 10:49
door nefasmus
Na 148.000km D5 MY04 krijg ik soms bij optrekken de melding "motor service vereist" + inhouden kracht en geen turbo meer op 2500 toeren Dus ik naar de garage, bleek het de luchtslang naar de turbo te zijn waar een scheur in zat.
300EUR later na de slang te hebben vervangen heb ik toch 1 week kunnen rijden zonder problemen. Na nog een keertje "normaal" opgetrokken te hebben opnieuw de melding "motor service vereist" en inhouden het rare is dat deze vanzelf terug verdwijnt. Nu opnieuw naar de garage en daar vinden ze alleen de melding "ladedruk te hoog" maar ze weten niet wat het zou kunnen zijn. Nu volgende week auto binnen en dan gaat de garage een heleboel testen doen. Ik voel de rekening al aankomen.... Als iemand een idee heeft? Misschien kan ik dan een dag werkuren besparen.

Geplaatst: 27.06.2010 - 14:27
door edraket
Is de intercooler niet gescheurd? Deze is dan vettig aan de boven of onderkant. Geeft dezelfde symptomen als een gescheurde slang.

Geplaatst: 27.06.2010 - 18:57
door nefasmus
Even op intercooler gezocht op het forum en dat geeft idd dezelfde foutmelding, deze zou lek kunnen zijn. Even een lektest vragen woensdag.
Bedankt,

Geplaatst: 30.06.2010 - 20:10
door wtr_s60
Is de wagen gechiptuned ?

Zoja, nieuwste software laten inflashen bij de dealer, dan opnieuw de remap/chiptuning laten inflashen en je probleem zal opgelost zijn.

Geplaatst: 30.06.2010 - 23:24
door nefasmus
De wagen was gechipt (fastech) en EGR stond dicht, nieuwe software zit er nu boven van volvo zelf maar nog niet opnieuw getuned...

De tuning moest eraf omdat ik een lekke injector vermoede (en bleek) maar de waarden die de injector aangaf software matig waren compleet verkeerd. Daarmee...

Waar zou de chiptuning hierin een rol kunnen spelen denkt u?
Ik wou eerst dit euvel oplossen alvorens ik deze opnieuw liet doen.

Geplaatst: 03.07.2010 - 10:48
door wtr_s60
Zie je PM ;)

Geplaatst: 04.09.2010 - 21:22
door nefasmus
Nog niet opgelost en de dealer vind geen probleem...
De melding komt er, nu het wat kouder is, wel regelmatiger op. Koude motor of warme motor geeft geen verschil zo blijkt...