Pagina 1 van 3
Koffer nieuwe S60
Geplaatst: 27.06.2010 - 17:07
door Georgius
Hallo,
Heeft iemand een idee hoe de koffer van de neuwe S60 zich verhoudt ten opzichte van de oude S60 (2000_2009) ?
Groeten,
Georgius
Geplaatst: 27.06.2010 - 17:18
door Gast
volgens mij kleiner
Geplaatst: 27.06.2010 - 17:22
door Georgius
Ik denk het ook. In de tot nu toe gepubliceerde foto's is hiervan niets terug te vinden. Verder wordt hierover (angstvallig ?) gezwegen. Heeft iemand meer info ?
Geplaatst: 27.06.2010 - 17:36
door Paul
Ik heb er in een aantal gereden maar kan me niet herinneren dat ik er eentje heb open gedaan. Sorry!
Geplaatst: 27.06.2010 - 18:22
door volvo
Helaas veel en veel kleiner, en terecht een vet minpunt in werkelijk alle tests van onafhankelijke autobladen. Hoe dom kan Volvo zijn zo'n idiote constructie te bedenken waarbij een scharnier een wezenlijk deel opsnoept van de laadruimte!!??!!
Geplaatst: 27.06.2010 - 21:35
door V480-S60
Even wat nuancering in bovenstaande opmerking.
Op zich ben ik het volledig met je eens. Maar schijnbaar is dit de trend. Ook de zogenaamde grote drie bezondigd zich er aan. Het scharnier op de ouderwetse manier lijkt weer helemaal terug te zijn.
En in liters gemeten is de ruimte niet heeel veel kleiner. Maar wel kleiner.
Zal binnenkort de gegevens er even bijpakken. Zitten ingepakt in verband met een interne verbouwing.
Geplaatst: 27.06.2010 - 21:40
door casper
volvo schreef:Helaas veel en veel kleiner, en terecht een vet minpunt in werkelijk alle tests van onafhankelijke autobladen. Hoe dom kan Volvo zijn zo'n idiote constructie te bedenken waarbij een scharnier een wezenlijk deel opsnoept van de laadruimte!!??!!
Als je de koffer groter maakt doe je de eigen S80 concurrentie aan, en als je echt zoveel meer koffer wil, wacht dan op de V60, of koop een V70 of een XC60.
Ik heb de S60 al zelf mogen rijden en keuren, eerlijk gezegd, ik begrijp al die idiote commotie niet over die koffer.
Geplaatst: 27.06.2010 - 22:09
door Paul
Nou als je de S60 te klein vindt dan neem je de grotere S80 inderdaad. Begrijp het probleem niet echt.
Geplaatst: 27.06.2010 - 22:12
door volvo
Wel, de laadruimte is qua dm3 dan een kleiner, maar belangrijker is dat door de twee overmaatse (wel stevige) scharnieren het moeilijk is een groot object in de laadruimte te krijgen.
Geplaatst: 27.06.2010 - 22:14
door casper
volvo schreef:Wel, de laadruimte is qua dm3 dan een kleiner, maar belangrijker is dat door de twee overmaatse (wel stevige) scharnieren het moeilijk is een groot object in de laadruimte te krijgen.
Dat is niet zo.
Geplaatst: 27.06.2010 - 22:31
door Nik0la
Hij is zelfs kleiner dan de s40 en dat doet toch wel pijn vind ik. De grote 3 doen er misschien wel een béétje aan, maar hebben alsnog een véél grotere koffer dan de 60.
Het is een minpunt wat naar mijn mening niet goed te praten valt. Hij is gewoon héél érg klein.
Ik zie het tactische punt van de kleine koffer niet van volvo's kant. concurrentie met de 80 is gewoon geen sprake van. De 60 is een hele andere wagen en wordt ook compleet anders in de markt gezet. De concurrentie die volvo met de 3 en 4 aan wil gaan is juist wél negatief beinvloed.
Paul schreef:Nou als je de S60 te klein vindt dan neem je de grotere S80 inderdaad. Begrijp het probleem niet echt.
Statige auto tov "naughty" auto. Ik begrijp het probleem wel.
Geplaatst: 27.06.2010 - 22:45
door casper
Nik0la schreef:Hij is zelfs kleiner dan de s40 en dat doet toch wel pijn vind ik. De grote 3 doen er misschien wel een béétje aan, maar hebben alsnog een véél grotere koffer dan de 60.
Het is een minpunt wat naar mijn mening niet goed te praten valt. Hij is gewoon héél érg klein.
Ik zie het tactische punt van de kleine koffer niet van volvo's kant. concurrentie met de 80 is gewoon geen sprake van. De 60 is een hele andere wagen en wordt ook compleet anders in de markt gezet. De concurrentie die volvo met de 3 en 4 aan wil gaan is juist wél negatief beinvloed.
Paul schreef:Nou als je de S60 te klein vindt dan neem je de grotere S80 inderdaad. Begrijp het probleem niet echt.
Statige auto tov "naughty" auto. Ik begrijp het probleem wel.
Oordeel als je hem zelf gezien hebt, niet op basis van cijfertjes.
De kofferruimte van de nieuwe S60 is trouwens de eerste die berekend wordt volgens de nieuwe norm, de S40 is op dit moment nog niet zo berekend en aldus niet te vergelijken.
Maar zoals duidelijk blijkt met de S40/V50, zal ook de V60 duidelijk meer gaan verkopen dan de S60. Als je kofferruimte de belangrijkste drijfveer is, dan koop je toch nooit een sedan.
Geplaatst: 28.06.2010 - 07:00
door rsnhakan
Geplaatst: 28.06.2010 - 08:36
door Ben
casper schreef:
Maar zoals duidelijk blijkt met de S40/V50, zal ook de V60 duidelijk meer gaan verkopen dan de S60.
Dat is in mijn beleving altijd al zo geweest.
Als je kijkt wat er op dit moment nog rijdt zijn zal veel meer Estates dan Sedans, ook van modellen die al lang niet meer in productie zijn.
Geplaatst: 28.06.2010 - 09:48
door Fulaks
Na uitgebreid gaan kijken te zijn, laat mijn vader omwille van de koffer de S60 links liggen en wacht hij op de V60. De binnenruimte vindt hij wel OK, de S80 vindt hij te groot. Maar toch wel leuk dat een mens die keuze heeft.
Geplaatst: 28.06.2010 - 11:37
door HV
in liters is dit toch gewoon bekend? De nieuwe S60 krijgt 380L, de vorige had 440L.
Ik weet niet of de wijziging in berekeningsmethode veel verschil gemaakt zou hebben.
Geplaatst: 28.06.2010 - 11:40
door casper
HV schreef:in liters is dit toch gewoon bekend? De nieuwe S60 krijgt 380L, de vorige had 440L.
Ik weet niet of de wijziging in berekeningsmethode veel verschil gemaakt zou hebben.
Natuurlijk wel als je weet hoe er nu gerekend wordt.
Nu : ISO V210 meetmethode met behulp van blokken van 200x100x50 mm.
Dat betekent dat er veel meer verlies is in de meting ten opzichte van vroeger.
Geplaatst: 28.06.2010 - 12:20
door FLA
rsnhakan schreef:
Wat zullen die beugels bij een aanrijding van achteren doen... :shock: :shock: :shock:
Geplaatst: 28.06.2010 - 13:26
door Johan
... is wel een heel goedkope oplossing voor een auto van dit kaliber en niet (meer) van deze tijd.
Geplaatst: 28.06.2010 - 13:36
door Fulaks
Het is niet alleen de inhoud, maar ook de toegankelijkheid (de achterruit komt erg ver naar achter, de opening van de koffer is daardoor eerder een gat achteraan in de auto dan een bak, m.a.w. nauwelijks toegankelijk van bovenuit (als je rechtstaand iets in/uit de koffer wil doen moet je behoorlijk bukken). En dan zijn er nog die monsterlijke scharnieren...