Pagina 1 van 1
Mijn C30 D5
Geplaatst: 30.06.2010 - 11:55
door sidesliders
Naar mijn mening de allermooiste combinatie Volvo C30:
Volvo C30 D5 Geartronic (mei 2007)
Het is precies diegene die ze hebben gebruikt bij de introductie:
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Geplaatst: 30.06.2010 - 12:16
door V480-S60
Mooi!
Geplaatst: 30.06.2010 - 12:17
door rsnhakan
Ik vind hem wel wat hebben

Gaat de trekhaak er nog af?

Geplaatst: 30.06.2010 - 12:25
door sidesliders
nee, ik vind het juist ideaal dat hij een trekhaak heeft.. ik geloof dat hij wel afneembaar is, maar dat is een heel gedoe en ik stoor me er niet aan..
Geplaatst: 30.06.2010 - 20:35
door Exeres
Ziet er goed uit!
Geplaatst: 30.06.2010 - 21:22
door Blackflash
Mooie auto hoor, maar inderdaad die trekhaak :?
Geplaatst: 30.06.2010 - 21:39
door Skollie
Ziet er idd geweldig uit.
Milano geloof ik. Ik zag hem al een tijdje staan. Goedkoopste d5 c30 op autotrader. In Milano staat of beter?
Veel plezier van de schitterende aankoop.
Groet S.
Geplaatst: 01.07.2010 - 07:30
door V480-S60
Blackflash schreef:Mooie auto hoor, maar inderdaad die trekhaak :?
Wat is er tegen een trekhaak. Bij mij geen auto meer zonder trekhaak!
Geplaatst: 01.07.2010 - 08:10
door rsnhakan
Als je het nodig hebt, dan is het wel handig ja. Bij ons komt er in ieder geval geen auto met trekhaak! (volgens mij is het al meer dan 6 jaar geleden dat we voor het laatst een trekhaak hadden)
Maar sidesliders, vertel is wat meer over de auto. Wat voor uitvoering is het?

Geplaatst: 01.07.2010 - 10:24
door Summum
Mooie dikke C30 hoor! Zo'n D5 zal er behoorlijk aan sleuren denk ik zo.
@rsnhakan; Ik vermoed dat het een Summum uitvoering is, gelet op de xenonverlichting met sproeiers. Ik zie dat er ook RTI in zit, dus een aardig volle auto!
Geplaatst: 01.07.2010 - 11:17
door Rutger
Mooi hoor, zal ook wel goed lopen. Ga je hem nog laten zakken?
Geplaatst: 01.07.2010 - 11:30
door sidesliders
Het is inderdaad een Volvo C30 D5 Geartronic Summum uitvoering.
Alles wat er op kan zitten, zit erop (kwam er vannochtend achter dat er ook regensensoren op zaten). Hij heeft 160k op de teller. Ik ben bekend met de D5 motor, en ben ervan overtuigd dat hij nog geeneens op de helft van zijn leven zit.
Ik heb hem gekocht bij Milano, waarvan ik wist na wat onderzoek vooraf dat zij leveren volgens een "What you see is what you get" principe. Je kunt het een beetje vergelijken met Domeine, waarbij je voor heel weinig geld een auto kunt kopen, maar vaak nog wel wat kwijt bent om hem helemaal goed te hebben.. Mensen die daarheen gaan in de verwachting dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij zitten met alle service, komen bedrogen uit. Als je het van te voren weet, is het wel een acceptabel concept.
Ik heb de auto gekocht onder voorbehoud van APK (want die was verlopen) en keuring, en daar waren ze mee akkoord.. De aankoopprijs was 13.250,- trouwens.
Uiteindelijk bleken er toch wel een aantal dingen wat gedaan moesten worden:
Nieuwe banden
Nieuwe Achterremmen (schijven + blokken)
Nieuwe voorruit
Distributieriem
Ik heb de berekening gemaakt wat dit me zou kosten bovenop de aanschafprijs, en kwam tot de conclusie dat het het nog steeds meer dan waard was, dus ben ik ervoor gegaan.
Geplaatst: 01.07.2010 - 17:41
door Blue-Eyes
Toch altijd erg stoer een erg dikke motor in een relatief kleinere wagen. Dat loopt als een gek als ik dat vergelijk met mijn S60 D5 . . . .
Ik heb me nooit verdiept in een C30 (kwestie van smaak

), maar is dit de 185PK diesel, of is deze geknepen in de C30?
Geplaatst: 01.07.2010 - 21:07
door Skollie
Dat is idd op de juiste manier een auto bij de grootgrutter kopen.
Je moet het groote plaatje zien voor de juiste prijs. Is dit goed dan koop je de auto en laat je de door jou genoemde werkzaamheden betrouwbaar uitvoeren.
Nogmaals schitterende wagen en dus ook een nuchter beredeneerde aankoop.
Geplaatst: 02.09.2010 - 10:21
door BasH
hey mijn (oudere) tweelingbroer! Tenminste een echte D5, die zie je niet veel! Mooie keus, cosmic met java brown vind ik zelf nog steeds de mooiste keuze!
Die velgen blijven ook mooi eronder.
een plaatje!
(al vind ik de introductie-bruin mooier dan de donkerbruin in de echte versie, het lijkt snel zwart als je hem niet schoon houdt)
Geplaatst: 02.09.2010 - 11:04
door Fredhead
Blue-Eyes schreef:Toch altijd erg stoer een erg dikke motor in een relatief kleinere wagen. Dat loopt als een gek als ik dat vergelijk met mijn S60 D5 . . . .
Ik heb me nooit verdiept in een C30 (kwestie van smaak

), maar is dit de 185PK diesel, of is deze geknepen in de C30?
Nee is gewoon een 185 pk, alleen is het koppel uit mijn hoofd 360 of 380 NM bij de geartronic
Geplaatst: 02.09.2010 - 11:18
door Thuurc
Ik heb deze auto een tijd geleden ook willen bekijken. Helaas kreeg ik geen contact met Milano en na wat reviews heb ik er maar vanaf gezien. Uiteindelijk rijd ik nog steeds mijn oude, vertrouwde S40 en gaat deze ook niet meer weg voor er een leasewagen komt.
Heel veel plezier ermee! Hij is inderdaad erg mooi.
Geplaatst: 02.09.2010 - 11:53
door Discovery
fredhead schreef:Nee is gewoon een 185 pk, alleen is het koppel uit mijn hoofd 360 of 380 NM bij de geartronic
Geen 185 maar 180 pk, wat natuurlijk een verwaarloosbaar klein verschil is.
Geplaatst: 02.09.2010 - 13:47
door kmser
Discovery schreef:fredhead schreef:Nee is gewoon een 185 pk, alleen is het koppel uit mijn hoofd 360 of 380 NM bij de geartronic
Geen 185 maar 180 pk, wat natuurlijk een verwaarloosbaar klein verschil is.
Koppel is 350 nm