Pagina 1 van 1

Nieuw forumlid met V70 2.4 170pk Black & Sapphire 2004

Geplaatst: 02.07.2010 - 14:09
door Boelie
Beste Members,

en weer een nieuw forumlid! Altijd al gek geweest van de Volvo stations en 2 mnd terug maar eens gek gedaan.

Vrijblijvend was ik me aan het verlekkeren bij de Volvo dealer in Den Haag, waar ik opslag verliefd werd op deze zwarte V70 uit 2004.

Toch nog verder gekeken bij andere dealers en handelaren, maar de zwarte die ik als eerste had gezien bleef aan me trekken.

Overigens vind ik de 2004 versies mooier dan nieuwere (rondere) versies, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

De meegespoten stootstrips in antraciet, het zwarte leer, de automaat, de blackchrome velgen, de achterspoiler, de strakkere zijspiegels en de glazen xenonlampen maken de wagen in mijn ogen af.

Heb al rondgezocht voor een blokjesgrille, maar ik denk dat ik hem toch maar origineel hou.

De auto is in hele nette staat, heeft 156.000 gelopen, maar voelt werkelijk als nieuw. Altijd dealer onderhouden geweest en het boekje netjes ingevuld. Je weet natuurlijk niet alles van de wagen, maar het voelt iig goed.

De dealer heeft hem dan ook erg netjes afgeleverd. Ze vonden het leuk dat ik een enthausiaste jonge particulier (32jaar) ben en ik kreeg de indruk dat ze net even wat meer deden.

Zo is de auto afgeleverd met:

- nieuwe distributiesnaar
- 4x nieuwe Michelin Sport Pilot3 banden 225-45-17
- uitlijnen + uitbalanceren
- nieuwe schijven en blokken achter
- chiptuning van 140 naar 170pk
- nieuwe deurrubbers rondom
- deukje eruit getrokken en gepolijst
- beurt
- nieuwe wisserbladen
- volle tank
- half jaar volledige garantie

Bij de proefrit was de auto wat trillerig tussen de 80-90 km/uur iets waar ik me enorm aan kan ergeren, maar nu ligt de wagen als een blok op de weg.

Het vermogen is voor mij genoeg, wanneer je de kickdown intrapt gebeurt er echt wat en cruisen met 2000 toeren is ook super. Je kan beide kanten op...

Veilig, maar irritant is de seatbelt pieper en dat de lampen altijd aanstaan hoeft voor mij ook niet.

Voor de rest alleen maar lof en geen seconde spijt. De auto lust best een slok, zeker in de stad, maar ik heb het er graag voor over. In de stad rij ik 1:9 en met langere ritten (die ik zelden maak) haal ik 1:13.



Zie hier wat plaatjes:


http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/ ... ijkant.jpg

http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/ ... orkant.jpg

http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/ ... erkant.jpg

http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/ ... rieurk.JPG

Geplaatst: 02.07.2010 - 14:17
door Peter-V50
Mooi hoor! Gefeliciteerd!

En welkom op het forum.

Gelukkig heb je meteen plaatjes gepost. Dat scheelt een hoop gezeur! :mrgreen:

Geplaatst: 02.07.2010 - 14:19
door Carfreak
Precies dezelfde als ik rij. De mijne staat nu op 160.000km.
Veel rijplezier ermee!

Geplaatst: 02.07.2010 - 15:08
door Rob2u
Mooi hoor, hij glimt de straat uit 8)

En als je nog eens een blokjesgrill wil........

Geplaatst: 02.07.2010 - 15:11
door Hans oet Twent
STRAK WARK! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Geplaatst: 02.07.2010 - 15:29
door BlackSapphire
Wat kan ik hiervan zeggen? Mooi zwart is niet lelijk! Prachtig man, geniet ervan, veel plezier met je Volvo. En welkom op het forum natuurlijk.

Geplaatst: 02.07.2010 - 15:41
door Boelie
Ow ja, bij een koude motor loopt de motor ca. 30sec 2000 toeren stationair. Ik heb al van iemand begrepen dat dit met het luchtsysteem te maken heeft. Wel irritant als je haast hebt en snel wilt wegrijden. Heb de indruk dat de automaat het niet echt leuk vind om met 2000 toeren in de D te worden getrokken. Dus er zit niks anders op dan wachten.... toch?

Dan nog iets over het automaat rijden, hoe belangrijk is het om de automaat in neutraal te zetten bij het wachten voor een stoplicht?

Nou nog nieuwe matten erin, ik neem wel de luxe met rubberen onderzijde en dan de wagen netjes houden! Tot nu toe is ze iedere 2 weken met de hand gewassen.

Kan me haast niet indenken dat ik met deze auto het weer op m'n heupen krijg en al snel ga kijken voor wat anders. Iets wat wel steeds het geval was met de voorgangers (voornamelijk VW)..... :lol:

Geplaatst: 02.07.2010 - 15:59
door Gast
Die 2000 toeren is veel te hoog, dat moet je even na laten kijken.
Oja, ziet er goed uit. :P

Geplaatst: 02.07.2010 - 16:29
door Boelie
Het is denk ik 1800 toeren en dat loopt langzaam terug naar ca. 800-900 toeren. Bij elkaar duurt dit tussen de 20-30sec.

Stationair loopt de wagen overigens heel rustig. Het is puur die koude start waarbij het toerental hoger begint.

Geplaatst: 02.07.2010 - 16:47
door Wolfs XC
Prachtige auto, proficiat.

Het toerental zit meestal rond de 1500rpm. 1800rpm zal nog wel ok zijn denk ik maar dat moet je even navragen.

Voor het stoplicht laat je de bak in D staan. Weet niet waar dit mee te maken had maar had hierover op het forum iets gelezen over betere koeling???
Als je remschijven erg heet zijn (door heeeeel stevig remmen) dan wel even in N zetten zodat de remschijven gelijkmatig afkoelen.

Je schreef dat je 4 nieuwe deurrubbers had gekregen. Dat is aardig want deze zijn vrij prijzig!

Geplaatst: 03.07.2010 - 00:22
door VolvoRob
Black Sapphire, goede keuze. Gefeliciteerd, en veel plezierige kilometers gewenst!

Geplaatst: 03.07.2010 - 10:05
door Niels_#
Mooi ding! k'heb em zelluf ook :lol: (Alleen dan een D5)

Geplaatst: 03.07.2010 - 12:16
door V70 T5 assen
Mooie kar enne prima banden heb ze zelf ook :D
En wat die blokjes grill betreft ga NIET naar ac tuning als je het 1 en ander toch wilt verfraaien neem dan een R voorbumper.

Geplaatst: 04.07.2010 - 23:35
door Anton2211
Mooie auto hoor. Was ook 32 toen ik mijn eerste volvo (particulier) kocht.
Boelie schreef:Ow ja, bij een koude motor loopt de motor ca. 30sec 2000 toeren stationair. Ik heb al van iemand begrepen dat dit met het luchtsysteem te maken heeft. Wel irritant als je haast hebt en snel wilt wegrijden. Heb de indruk dat de automaat het niet echt leuk vind om met 2000 toeren in de D te worden getrokken. Dus er zit niks anders op dan wachten.... toch?
Die van mij loopt de eerste 20/30 seconden 1500 toeren. Ik zet hem meestal wel vrij snel in zijn D. Je voelt hem dan wel aardig inschakelen maar dat kan volgens mij weinig kwaad. Als de automaat overschakeld tijdens het rijden dan staan er veel grotere krachten op dus volgens mij kan het niet slecht zijn voor de bak. Ben wel benieuwd hoe andere hierover denken.