Nieuw forumlid met V70 2.4 170pk Black & Sapphire 2004
Geplaatst: 02.07.2010 - 14:09
Beste Members,
en weer een nieuw forumlid! Altijd al gek geweest van de Volvo stations en 2 mnd terug maar eens gek gedaan.
Vrijblijvend was ik me aan het verlekkeren bij de Volvo dealer in Den Haag, waar ik opslag verliefd werd op deze zwarte V70 uit 2004.
Toch nog verder gekeken bij andere dealers en handelaren, maar de zwarte die ik als eerste had gezien bleef aan me trekken.
Overigens vind ik de 2004 versies mooier dan nieuwere (rondere) versies, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
De meegespoten stootstrips in antraciet, het zwarte leer, de automaat, de blackchrome velgen, de achterspoiler, de strakkere zijspiegels en de glazen xenonlampen maken de wagen in mijn ogen af.
Heb al rondgezocht voor een blokjesgrille, maar ik denk dat ik hem toch maar origineel hou.
De auto is in hele nette staat, heeft 156.000 gelopen, maar voelt werkelijk als nieuw. Altijd dealer onderhouden geweest en het boekje netjes ingevuld. Je weet natuurlijk niet alles van de wagen, maar het voelt iig goed.
De dealer heeft hem dan ook erg netjes afgeleverd. Ze vonden het leuk dat ik een enthausiaste jonge particulier (32jaar) ben en ik kreeg de indruk dat ze net even wat meer deden.
Zo is de auto afgeleverd met:
- nieuwe distributiesnaar
- 4x nieuwe Michelin Sport Pilot3 banden 225-45-17
- uitlijnen + uitbalanceren
- nieuwe schijven en blokken achter
- chiptuning van 140 naar 170pk
- nieuwe deurrubbers rondom
- deukje eruit getrokken en gepolijst
- beurt
- nieuwe wisserbladen
- volle tank
- half jaar volledige garantie
Bij de proefrit was de auto wat trillerig tussen de 80-90 km/uur iets waar ik me enorm aan kan ergeren, maar nu ligt de wagen als een blok op de weg.
Het vermogen is voor mij genoeg, wanneer je de kickdown intrapt gebeurt er echt wat en cruisen met 2000 toeren is ook super. Je kan beide kanten op...
Veilig, maar irritant is de seatbelt pieper en dat de lampen altijd aanstaan hoeft voor mij ook niet.
Voor de rest alleen maar lof en geen seconde spijt. De auto lust best een slok, zeker in de stad, maar ik heb het er graag voor over. In de stad rij ik 1:9 en met langere ritten (die ik zelden maak) haal ik 1:13.
Zie hier wat plaatjes:
http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/ ... ijkant.jpg
http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/ ... orkant.jpg
http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/ ... erkant.jpg
http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/ ... rieurk.JPG
en weer een nieuw forumlid! Altijd al gek geweest van de Volvo stations en 2 mnd terug maar eens gek gedaan.
Vrijblijvend was ik me aan het verlekkeren bij de Volvo dealer in Den Haag, waar ik opslag verliefd werd op deze zwarte V70 uit 2004.
Toch nog verder gekeken bij andere dealers en handelaren, maar de zwarte die ik als eerste had gezien bleef aan me trekken.
Overigens vind ik de 2004 versies mooier dan nieuwere (rondere) versies, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
De meegespoten stootstrips in antraciet, het zwarte leer, de automaat, de blackchrome velgen, de achterspoiler, de strakkere zijspiegels en de glazen xenonlampen maken de wagen in mijn ogen af.
Heb al rondgezocht voor een blokjesgrille, maar ik denk dat ik hem toch maar origineel hou.
De auto is in hele nette staat, heeft 156.000 gelopen, maar voelt werkelijk als nieuw. Altijd dealer onderhouden geweest en het boekje netjes ingevuld. Je weet natuurlijk niet alles van de wagen, maar het voelt iig goed.
De dealer heeft hem dan ook erg netjes afgeleverd. Ze vonden het leuk dat ik een enthausiaste jonge particulier (32jaar) ben en ik kreeg de indruk dat ze net even wat meer deden.
Zo is de auto afgeleverd met:
- nieuwe distributiesnaar
- 4x nieuwe Michelin Sport Pilot3 banden 225-45-17
- uitlijnen + uitbalanceren
- nieuwe schijven en blokken achter
- chiptuning van 140 naar 170pk
- nieuwe deurrubbers rondom
- deukje eruit getrokken en gepolijst
- beurt
- nieuwe wisserbladen
- volle tank
- half jaar volledige garantie
Bij de proefrit was de auto wat trillerig tussen de 80-90 km/uur iets waar ik me enorm aan kan ergeren, maar nu ligt de wagen als een blok op de weg.
Het vermogen is voor mij genoeg, wanneer je de kickdown intrapt gebeurt er echt wat en cruisen met 2000 toeren is ook super. Je kan beide kanten op...
Veilig, maar irritant is de seatbelt pieper en dat de lampen altijd aanstaan hoeft voor mij ook niet.
Voor de rest alleen maar lof en geen seconde spijt. De auto lust best een slok, zeker in de stad, maar ik heb het er graag voor over. In de stad rij ik 1:9 en met langere ritten (die ik zelden maak) haal ik 1:13.
Zie hier wat plaatjes:
http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/ ... ijkant.jpg
http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/ ... orkant.jpg
http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/ ... erkant.jpg
http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/ ... rieurk.JPG