Pagina 1 van 1
2.5 20v te chippen?
Geplaatst: 04.07.2010 - 22:54
door sleutelaar
Kan je een 850 2.5 20v (dus niet de t5 versie) chippen naar een hoger vermogen?
Geplaatst: 04.07.2010 - 23:05
door Msuidgeest
Jazeker. En dan komt er 6 PK bij: open filter, uitlaat met minder tegendruk, eventueel andere nokkenas voor nog meer PK's.
Doe maar niet want de winst is minimaal en nauwelijks voelbaar.
Geplaatst: 23.07.2010 - 10:42
door The Volvoboy
Bij
bullpower komt er 14 pk en 20 Nm bij. Dan zit je aan 184 pk en 240 Nm in plaats van 170 pk en 220 Nm.
Geplaatst: 23.07.2010 - 17:53
door gevanje
The Volvoboy schreef:Bij
bullpower komt er 14 pk en 20 Nm bij. Dan zit je aan 184 pk en 240 Nm in plaats van 170 pk en 220 Nm.
wow en dat ga je merken?? Denk het niet. Ik noem dit altijd verjaardagspeekaas, het klinkt zo lekker maar je hebt dr niks aan.
Geplaatst: 23.07.2010 - 17:59
door Ben
Mods break
Toptic verplaatst naar de tuning rubriek
Geplaatst: 24.08.2013 - 19:57
door Jurijn
Bij DMT Tuning ga je zelfs richting de 190 pk, naar hun zeggen natuurlijk..
Geplaatst: 25.08.2013 - 12:01
door edraket
gevanje schreef:The Volvoboy schreef:Bij
bullpower komt er 14 pk en 20 Nm bij. Dan zit je aan 184 pk en 240 Nm in plaats van 170 pk en 220 Nm.
wow en dat ga je merken?? Denk het niet. Ik noem dit altijd verjaardagspeekaas, het klinkt zo lekker maar je hebt dr niks aan.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de getallen, maar hoe een auto aanvoelt. Het kan best dat je een veel beter rijdende auto terug krijgt.
Geplaatst: 25.08.2013 - 12:20
door Jurijn
Het gevoel alleen al dat je auto sneller in toeren gaat, en meer macht krijgt in lagere toeren geeft mij een beter gevoel bij een niet-turbo.
Geplaatst: 25.08.2013 - 13:17
door Thijs
Het hogere vermogen komt bij hjogere toerentallen pas vrij, zal je in praktijk weinig van merken.
Geplaatst: 21.10.2013 - 15:08
door mehrzahl
Op het 850 forum was er een tijd geleden iemand die zelf een leuk stukje elektronica had gebrouwen, wat hij VVIS-tuning noemde. Het kwam erop neer dat de lengte van de inlaatbuizen kunstmatig verkort werd, waardoor de motor veel vinniger op het gas reageerde, met name onder deellast. Mijns inziens veel nuttiger dan een hoger topvermogen wat je toch bijna nooit gebruikt.
Misschien weet iemand of dit nog te koop is, kostte volgens mij iets van 100 Euro.