Hiervoor ben ik naar een versnellingsbak specialist gestapt die dacht dat het te wijten lag aan het kleppenblok van de automaat.
Enfin kleppenblok is gecheckt en er zijn inderdaad versleten kleppen geconstateerd en deze zijn vervangen (door sterkere kleppen).
Probleem versnellingsbak is verholpen! Ritje Duitsland gedaan en paar keer 230+ gereden en geen melding en dus geen noodloop meer. Helemaal goed.
Alleen nu heeft de bak de onhebbelijkheid dat bij 50 km/u en vooral beter merkbaar tussen de 65 en de 80 km/u bij een constante snelheid de lockup er iedere keer vanaf schiet en daarna weer toepast. Je ziet en voelt dan de hele tijd dat het toerental iets omhoog schiet en weer daalt.
Ik dacht eerst dat de automaat terugschakelde en weer opschakelde, maar dat is niet zo, het verschil in toeren is daarvoor te klein.
Het gekke is echter, wanneer ik de auto op cruise control zet op voorgenoemde snelheden, dit verschijnsel niet optreedt. Hij blijft dan keurig in de lockup doorrijden.
Het lijkt mij daarom iets elektronisch... misschien gaspedaal die onregelmatig signaal aflevert?
Dinsdag gaat de versnellingsbak speciallist proberen een diagnose te stellen, maar ik hoop op ervaringsdeskundigen hier zodat ik wat sturing kan geven aan het onderzoek
