Pagina 1 van 1
Enthousiaste climate control
Geplaatst: 10.07.2010 - 13:52
door sjors86
Guy's kennen jullie dit al?
Ttijdens mijn vakantie heb ik tot 3 keer toe mijn auto hevig blazend aangetroffen, fan op max..... alle lampjes + indicaties in de auto uit aangezien de auto op slot zat, sleutel elders (iig buiten de auto en zeker niet in het contact).
Wanneer ik de auto van het slot haal blijft het ding nog steeds gaan, draaien aan knoppen heeft ook geen zin todat ik het contact op stand 1 zet en het system op AUTO zet of de aanblazer knop verdraai.
Attent van de vlo dat ie het lekker koel maakt binnen maar de accu houd er op een gegeven moment mee op. Iemand dit al eens gezien/meegemaakt?
Groeten
Geplaatst: 10.07.2010 - 14:42
door buikijn
Dit is de nablaasfunctie van de airco, deze wordt gebruikt om het restant vocht af te blazen. Laat hem maar eens doorgaan, hij houdt er vanzelf mee op. (ruim voordat je accu leeg is..)
Geplaatst: 10.07.2010 - 14:59
door La macchina
Heb het met dit warme weer ook enkele keren gemerkt. Het is inderdaad het droogblazen van de airco. Kan door de hitte vrij lang duren, maar maak je geen zorgen.
Rob
Geplaatst: 10.07.2010 - 15:25
door gsx750r
Hallo sjors86,
Je hebt vast wel eens ergens de afkorting RTFM gelezen ......
In veel "FM's" kun je het onderstaande lezen (in dit geval in de gebruikershandleiding S60/S60R MY04)
Condensatie / Nablazen
In warme weersomstandigheden kan het ACsysteem lekken onder de auto. Dit is volkomen normaal.
Zo nodig start de ventilator 50 minuten nadat u het contact in stand 0 hebt gezet om de klimaatregeling tot maximaal 7 minuten lang droog te blazen. De ventilator wordt daarna automatisch uitgeschakeld
Géén paniek dus !
Rob
Opm: accentueringen door mij
Geplaatst: 10.07.2010 - 15:31
door 945i
daar hebben we een heel begrijpelijk plaatje voor.

Geplaatst: 10.07.2010 - 16:45
door Oceanracer
Even zoeken op "nablaasfunctie" geeft zomaar 44 overeenkomsten! :shock:
Geplaatst: 10.07.2010 - 16:57
door sjors86
Geen idee dat dat bestond ... dat is mijn fout, maar ik heb het hier wel over een aantal uren dat het ding staat te blazen (had ik ook even moeten vermelden). Anders zou ik me ook geen zorgen maken over mijn accu
Geplaatst: 10.07.2010 - 17:17
door Oceanracer
De toevoeging dat hij een aantal uren later nog steeds staat te draaien, geeft inderdaad een andere draai aan de zaak. Tijdje terug van iemand anders ook gelezen dat hij te pas en te onpas ging/bleef draaien, ook in de winter. Maar je raadt het al: ik kan het betreffende draadje even niet vinden en het is me te warm om te lang te zoeken.

Geplaatst: 11.07.2010 - 09:29
door steven460
werkt de na-blaas functie ook als je 1km voordat je thuis of op de bestemming bent de airco uitschakelt?
Ik heb de fan nog nooit horen na-blazen........
Geplaatst: 11.07.2010 - 09:30
door Meeus
Mijne blaast na met die fan op de radiator en nog maar één keer wel met de airco dat op max stond te blazen ook al was de wagen afgegrendeld..