Pagina 1 van 1
Volvo S60 xenonlampen
Geplaatst: 10.07.2010 - 19:20
door MikeyB
Beste leden,
ik heb een volvo S60 uit 2005 en heb recentelijk de originele niet meedraaidende xenonkomplampen met hele complete kabelboom erop gezet maar ze doen het heel even en dan gaan ze weer uit. Stadslicht en richtingaanwijzer alles doet het maar de lampen zelf gaan voor twee seconden aan en daarna weer uit. Wie kan mij hierbij helpen om deze euvel op te lossen???
Geplaatst: 10.07.2010 - 20:46
door aertssenhjc
de . zit boven ja 'ALT' toets. denk dat je starters naar de donder zijn! weet niet wat ze kosten. bel maar effe met de dealer. suc6 ermee!
Geplaatst: 10.07.2010 - 21:02
door MikeyB
Ben al bij de dealer geweest. Zij weten zelf ook niks behalve te melden dat er te weinig voeding er naar toe gaat, de CEM hem automatisch afsluit omdat er een te hoge spanning vereist is om de xenon aan te sturen. Als de starters op zouden zijn dan zou de komplamp in het geheel niet moeten doen volgens de monteur. De lampen zijn ook afzonderlijk van elkaar getest en deden nog steeds niet naar behoren.
Hoe zou ik eventueel zelf kunnen achterhalen of de starters stuk zijn of de computers het niet doen?
Geplaatst: 11.07.2010 - 00:14
door Paul
Had je hiervoor al orgineel xenon?
Geplaatst: 12.07.2010 - 13:59
door MikeyB
Nee, de gewone halogene lampen
Geplaatst: 12.07.2010 - 21:07
door Paul
Die lampen die je hebt zijn echt gemaakt voor MY07 en hoger, er is geen software beschikbaar dat achteraf in te zetten.
Geplaatst: 13.07.2010 - 01:11
door MikeyB
vreemd, want op de çomputers' van de koplampen staan fabricage in 2004 en dus geschikt voor modeljaar 2004 en 2005. Dit zijn gewoon de vaste niet meedraaiende xenonkoplampen
Geplaatst: 13.07.2010 - 07:38
door Paul
Ah ok, heb je dat Shunt (of hoe heet het ding) al doorboord? (zie andere topics?)
Dacht dat je meesturende had...
Geplaatst: 13.07.2010 - 07:44
door V70 T5 assen
Als de "normale"halogeen lampen wel goed werken is er in principe genoeg spanning (of voeding zo je wilt) .
Zit dan eerder aan een fout in de aansluiting te denken , misschien moeten ze pas na 2 seconden aan gaan na het starten om de lampen te sparen , en zit dan nu net verkeerd om.
Bij de normale upgrade naar heldere koplampen werkt ook de hoogteverstelling ineens andersom dus zou me niets verbazen.
Geplaatst: 13.07.2010 - 11:22
door MikeyB
Paul schreef:Ah ok, heb je dat Shunt (of hoe heet het ding) al doorboord? (zie andere topics?)
Dacht dat je meesturende had...
Beste Paul,
heb ik nog niet gedaan, is dat niet wat risicovol? Is er iemand die mij hierbij kan helpen?
Alvast bedankt.
Geplaatst: 13.07.2010 - 15:44
door Paul
Is heel simpel, je moet alleen wel exact die millimeters aanhouden. Heb er een aantal jaar geleden een topic over gehad.
Hier staat wel wat info:
klikkk
Geplaatst: 13.07.2010 - 16:37
door DannyB
Shunt doorboren heeft alleen invloed op een eventuele foutmelding in het dashboard. Het stroomverbruik van xenon is overigens lager dan bij halogeen. Vandaar de shunt aanpassing. De bedrading van halogeen en xenon is volgens het schema in dit geval identiek.
Misschien een test van het dimlicht/xenon op een losse voeding/accu?!
Geplaatst: 13.07.2010 - 16:59
door Paul
Ik dacht dat die foutmeldingen automatisch zorgde voor een uitschakeling.
Probeer inderdaad die lampen anders even uit in een S60/V70 Phase II met xenonlampen.
Geplaatst: 13.07.2010 - 19:26
door arnoud
Of ga op zoek naar een inline xenon weerstand.
Geplaatst: 13.07.2010 - 20:10
door MikeyB
Ik heb inderdaad de foutmelding, 'storing dimlicht'. Is er iemand die mij heirbij kan assisteren in het doorboren van de 'shunt'?
Geplaatst: 13.07.2010 - 20:36
door hadico
Xenon gaat hier niet op werken de CEM die jij hebt weet hoeveel spanning er nodig is voor de normale lampen iedere afwijking hierin heeft als resultaat dat de CEM de spanning naar de koplampen onderbreekt met als melding :dimlicht defect.
De enigste optie is dus een shunt of lamp als shunt gebruiken en de voeding van de xenon hierin mee te laten werken middels een relais met de voeding naar de xenon vanaf een constante plus ,hiermee fop je dus de CEM en heb je ook geen melding defecte lamp meer.
Doorboren gaat je niet lukken ,er zit nl geen losse meetshunt meer op de CEM zelfs zekeringen ga je op deze niet meer vinden
Geplaatst: 15.07.2010 - 18:30
door MikeyB
hadico,
kan je mij hierbij helpen op een of ander manier? Ik ben zelf niet zo technisch en zou het op prijs stellen als je mij hierbij kan helpen
Geplaatst: 15.07.2010 - 18:43
door hansk
hallo MikeyB , heb je het verhaaltje lezen in het hoodstuk V70,MY2000-2007,
XENON , halogeen , shunts , software .Eindje verderop in het verhaal wordt de bestaande weerstandunit vervangen door een originele voor Xenon , en een draadje wordt omgelegd .Ik heb er zelf geen ervaring mee , maar doe er je voordeel mee. S60 of V70 , in ieder geval tot 2007 geen verschil
Groet Hans
Geplaatst: 27.07.2010 - 17:28
door hansk
Hallo MikeyB , ben je al wat verder gekomen , ben benieuwd of je wat aan onze input had
Grtz Hans
V70 T5 summum automaat met alle toeters en bellen , incl schuifdak en orig.xenon