Pagina 1 van 2
2.0i op te voeren?
Geplaatst: 13.07.2010 - 21:39
door sleutelaar
Is de 2.0 met multipoint injectie te chippen of op te voeren?
Kan je nog iets met andere nokkenas? of grotere downpipe, of kat vervanger?
Het koppel zal niet dramatisch toenemen, maar misschien enkele pk tjes meer?
Geplaatst: 13.07.2010 - 22:27
door sjoerdb
er valt weinig mee te doen.... tuurlijk kan een andere uitlaat helpen en andere nokkenassen zal wel moeilijk worden, doe er een sportfilter in enz. een non-turbo motor is gewoon altijd slecht op te voeren.
Geplaatst: 14.07.2010 - 00:12
door Live4Volvo
zet er een turbo op

(als je geld, tijd en zin genoeg hebt

)
Geplaatst: 14.07.2010 - 08:31
door Walter
koop een 440 turbo, die kost net zoveel als een turbokit (ongeveer)
Geplaatst: 14.07.2010 - 16:04
door Iroll
Je kan ook de 2.0i chippen. Kost een hoop en levert maar een beetje extra 119pk en 178nm ipv 110pk en 165nm.
http://www.bullpower.nl/chiptuning/benzine/volvo.html
Geplaatst: 17.07.2010 - 10:59
door sleutelaar
als het niet zo vreselijk duur was, zou ik dat wel een optie vinden.
zijn er goedkopere adresjes die dat doen?
Geplaatst: 17.07.2010 - 11:18
door Iroll
Hier heb je een stappenplan om een B20F optevoeren>
I would prefer the following tuning order for a B20F:
Stage 1:
-K&N replacement filter + Cold air bigger intake.
-480 Turbo CSC sports exhaust system (or equivilant) optional I would remove the cat.
Stage 2:
-Bosch 4 bar fuel pressure regulator (for enrichment in open loop and better mixing
of the fuel)
-advanced Hall sensor for advanced ignition
Stage 3:
-gasflowing+porting of manifolds (intake and exhaust) and throttle body.
-portmatching of the manifolds
Optionally you could look for a nice 4-2-1 exhaust manifold.
Stage 4:
-gasflowing+porting of the cylinder head
-uprated camshaft
optionally a remapped ECU would be ideal, but expensive.
Stage 5:
-Forced induction or an engine swap (turbo or 16V)
Stage 2 till 4 could be in non nummerical (exp: first stage 4 and then 2) order,
but that's up to you.
Geplaatst: 20.07.2010 - 22:00
door steven460
Andere auto is goedkoper!
Al dat tunen zonder er exorbitante bedragen aan uit te geven zie je niet echt terug in vlotheid vd auto.
Mijn advies, hand op de knip, lekker doorsparen voor een 850 2.5T / T5 oid

Geplaatst: 21.07.2010 - 19:09
door sleutelaar
de aardigheid van een 440 of 460 is nu net dat hij vrij licht is van gewicht. En dat scheelt wegenbelasting.
Ik zat net te lezen in een auto magazine over de peugeot 407. 1600 kilos op wielen! Ik wist niet wat ik zag. Nu is dat geen vergelijkbare auto maar toch.
een 850 weegt ook wel een kilootje of 1300. Nee, geef mij voorlopig maar de 4 serie....
Geplaatst: 21.07.2010 - 22:42
door steven460
Ik ben begonnen met een 460 B18U blok. Top wagen. Veel lange afstanden mee gemaakt.
Jaar of 5 hand op de knip gehouden, geen rare uitgaves gehad. Veel plezier gehad van die auto.
Houdt em heel.
Je gaat sparen begrijp ik?

Geplaatst: 22.07.2010 - 21:44
door sleutelaar
nee hoor, ik ga zuinig zijn op mijn 4xx
Heb net een 440 met bijna full options gekocht. weer een b20f aut4. Het is alleen de vraag of hij door de apk komt.
als dat lukt denk ik dat ik een keer een katvervanger probeer. Chippen geeft ook een beetje winst, maar heb daar geen 300 euro voor over.
Een nokkenas met meer "lift" vinden zal wel helemaal een probleem zijn.
Geplaatst: 22.07.2010 - 22:06
door Iroll
Deze chip ziet er al wat beter uit. Renault heeft trouwens snellere nokkenassen voor de snelle Clio en R5 2.0i. Dat zijn dezelfde blokken als de B20F. Ik weet helaas niet meer hoe ze bij R genoemd worden.
Geplaatst: 22.07.2010 - 22:23
door steven460
Sleutelaar, ik heb de luxe gehad om een uurtje zonder kathalisator te rijden. De Downpipe is mij ooit afgeknapt bij de kat. Kort daarna (klein uur na afbreken) werd ik aangehouden door een agent in burger.
Stationair koppel ging merkbaar achteruit. Het door knallen naar 6000 toeren wil wel, maar het blok is niet geschikt voor dergelijke toerentallen.
Geplaatst: 23.07.2010 - 11:18
door Volvo440ever
Geplaatst: 23.07.2010 - 12:46
door 360Degreez
Is het niet een idee om een Turbomotor van de sloop (op marktplaats) te halen en deze te laten tunen?
Lijkt mij de meest "goedkope" oplossing. Zorg wel dat je een blok koopt met inbouwgarantie, dan ben je er zeker van dat je het blok mag terugbrengen als deze na inbouw problemen geeft.
De belangrijkste vraag echter blijft..... is het echt nodig?..... Ga je een zware caravan trekken? Een 2.0i is tenslotte al aardig potent right?
Geplaatst: 23.07.2010 - 22:05
door sleutelaar
bedankt voor jullie reacties. moet je voor een turbo niet een heel andere draadboom hebben? dan een b18u of een b20f?
Geplaatst: 24.07.2010 - 01:17
door FrankS60
Er komen wel dingen bij lijkt me, zo'n blok is wel aardig anders op bepaalde punten. Misschien kun je de betreffende bekabeling zelf toevoegen.
Ik zag dat je ook ergens anders op het forum vroeg of een 850 2,5 20V te tunen is. Zou je niet gewoon een geblazen auto kopen want N/A motoren tunen is nou eenmaal moeilijk en duur.
Geplaatst: 24.07.2010 - 13:14
door Blade
Gewoon een auto kopen met een turbo erin. Scheelt je denk ik heel wat euro´s.
Kijk bijv eens naar deze:
http://link.marktplaats.nl/359941060
Lijkt mij een hele mooie basis om te tunen.
Geplaatst: 24.07.2010 - 14:05
door sleutelaar
tja, da's nu jammer. ben net voorzien. Heb een 2 liter automaat met airco, halfleer, airbag etc.
Toch bedankt voor de tip. als deze de apk niet haalt, is jouw suggestie nog een mooie.
Geplaatst: 24.07.2010 - 17:07
door Blade
Het valt me op dat zulke (mooie) 440's/460's (turbo's) weer regelmatig worden aangeboden. Ik denk dat de recessie bij de meesten wel een beetje over is. Maar ik snap niet zo goed dat je wil gaan tunen? het blijft een automaat, daar heb je sowieso al een verlies van 10 tot 15% van de pk's. Een 2liter handbak is al een heel stuk sneller. En daar zijn er ook meer van.