Pagina 1 van 2
veiligheidsgordels
Geplaatst: 18.07.2010 - 15:25
door Toon Theunisz
weet iemand hoe het akoestisch geluid van veiligheidsgordel uit te schakelen is
mvg toon
Geplaatst: 18.07.2010 - 15:30
door V70/2.4D/2003
Jazeker, door de gordel op de voorgeschreven wijze te dragen, dan geeft de auto geen optisch- en akoestisch signaal.
Geplaatst: 24.07.2010 - 23:28
door Msuidgeest
Ik weet nog een optie maar die vertel ik hier niet. Je dient gewoon je gordels om te doen als je in de auto zit.
Geplaatst: 24.07.2010 - 23:56
door bart simpson
dat signaal kan niet uit
Geplaatst: 10.08.2010 - 22:48
door chrisv
Ik vind wel dat Volvo serieus overdrijft met hun geluidssignaal! Daarstraks nog op een parking geprobeerd: rij minder dan 10m vooruit tegen max 10km/u en het geluid is daar al. Dat is gewoon parkeren, daarvoor wil ik mijn gordel niet aandoen en dat heeft ook absoluut niets met veiligheid te maken.
Bij mijn vorige auto (BMW5) was er ook een geluidssignaal. Maar dat begon alleen als je sneller dan 30km/u reed en dan nog pas na 100m gereden te hebben. Véél logischer.
Ik denk er heel sterk aan om de 2 draadjes van het contact in de gordelsluiting gewoon kort te sluiten. Heb eens onder de stoel gekeken en ter hoogte van de stekker aan deze kabel kan dat perfect.
Geplaatst: 10.08.2010 - 22:52
door casper
chrisv schreef:Ik vind wel dat Volvo serieus overdrijft met hun geluidssignaal! Daarstraks nog op een parking geprobeerd: rij minder dan 10m vooruit tegen max 10km/u en het geluid is daar al. Dat is gewoon parkeren, daarvoor wil ik mijn gordel niet aandoen en dat heeft ook absoluut niets met veiligheid te maken.
Bij mijn vorige auto (BMW5) was er ook een geluidssignaal. Maar dat begon alleen als je sneller dan 30km/u reed en dan nog pas na 100m gereden te hebben. Véél logischer.
Ik denk er heel sterk aan om de 2 draadjes van het contact in de gordelsluiting gewoon kort te sluiten. Heb eens onder de stoel gekeken en ter hoogte van de stekker aan deze kabel kan dat perfect.
Al die domme moeite om een geluidje :?
Vooral veel rommelen aan de electra zou ik zo zeggen, goe bezig....
Geplaatst: 10.08.2010 - 22:54
door bart simpson
Dat wordt lachen, kortsluiting zal het hele systeem verstoren.
Geplaatst: 11.08.2010 - 07:28
door Paul
Ik zou gewoon weer BMW gaan rijden.
Geplaatst: 11.08.2010 - 10:05
door Msuidgeest
Deze topic heeft toch een redelijk negatieve indruk achter gelaten dat de topicstarter Toon zich niet meer gemeld heeft.
Geplaatst: 11.08.2010 - 10:44
door BlackcurrantV70
Misschien draagt ie nu gewoon zijn gordel ?

Geplaatst: 11.08.2010 - 11:03
door MauritsvdT
Ivo Philips schreef:Misschien draagt ie nu gewoon zijn gordel ?

Of niet en is het resultaat daarvan dat hij niet meer hier komt.
Ik zou niet weten waarom je de boel gaat doorverbinden met, zoals Bart zegt, alle gevolgen van dien.
Als je ergens aan komt parkeer je toch eerst je auto voordat je je gordel af doet?
En als je hem even moet verplaatsen of wat dan ook neem ik dat piepje wel voor lief.
Geplaatst: 11.08.2010 - 11:50
door wim de jong
Bij de sloop een gordeltje eruit slopen, en alleen het kunstof houdertje erin klikken............weg geluid!

Geplaatst: 11.08.2010 - 11:56
door MauritsvdT
wim de jong schreef:Bij de sloop een gordeltje eruit slopen, en alleen het kunstof houdertje erin klikken............weg geluid!

Ik denk dat dat ook de optie was die Mark (en de anderen) ook wel wisten, maar niet gingen zeggen.
Geplaatst: 12.08.2010 - 22:27
door chrisv
Dat van opnieuw met BMW gaan rijden zoals Paul zegt ga ik overigens zeker doen! De bouwkwaliteit van m'n BMW was echt objectief vele malen beter dan die van m'n XC60. Ik geef even 2 voorbeeldjes:
- In het "leer" (*) van de bestuurdersstoel is er op het zitvlak een plek van ong een halve cm2 waar de toplaag door slijtage is verdwenen.
- de rubberen rand rond de plaats waar de gordel beneden aan de deurstijl is vastgemaakt vertoont een scheur van 2 cm. Wat dus overigens weg bewijst dat ik mijn gordel effectief gebruik
En dat dus allemaal in een auto van meer dan € 40.000 die net 1 (één) jaar 'oud' is geworden en nog geen 40.000km op de teller heeft.
Mijn BMW was 4 jaar en had meer dan 150.000km toen ik hem moest inleveren en had dit soort zaken nergens!
(*) ondanks wat er in de brochure staat gebruik Volvo niet overal echt leer! Een groot deel van de zetels is in simili. Jammer want dat is de klant bedriegen.
Geplaatst: 12.08.2010 - 22:51
door Msuidgeest
Nee Maurits, ik had een andere optie voor ogen.
Geplaatst: 13.08.2010 - 08:14
door Paul
Chris, dat is goede feedback om het product beter te maken.
Geplaatst: 13.08.2010 - 11:04
door MauritsvdT
Ik neem aan dat je met die zaken ook bij de dealer geweest bent?
Wat gaven die als antwoord en wat boden ze voor oplossing?
Geplaatst: 13.08.2010 - 11:52
door Summum
Lijkt me te vallen onder de fabrieksgarantie. Mijn V50 heeft ook een nieuwe stoelbekleding gehad toen het leer op de bestuurdersplaats overmatig snel bleek te slijten.
Geplaatst: 14.08.2010 - 21:44
door chrisv
Bedankt voor de tip om dit trachten onder garantie te laten herstellen.
Maar over 'naar de dealer geweest': dat was ik nog vergeten te vertellen! Gezien het leasecontract ben ik verplicht te gaan naar garage ACB te Zaventem. 2 keer bezocht tot nu en 2 keer wat meegemaakt:
a) Volvo-brief gekregen met melding dat auto binnen moet voor nazicht (iets met bodemplaat ofzo). Ik bied de wagen aan en vraag gelijk de ruitenwisservloeistof bij te vullen. Na 15 minuten is de wagen klaar en als ik er in stap ligt er een ongeopend busje met 1 liter geconcentreerde sproeivloeistof op de passagiersstoel. Mocht het dus zelf nog mengen en ingieten. Fijne service.
b) na het eerste onderhoud op 30.000km bekijk ik de dag erop even het serviceboekje. Blijkt dat men het niet ingevuld had. Ik dus er naartoe want het serviceboekje is een officieel document tegenwoordig. Reactie van de receptie: 'meneer, u moet de volgende keer het boekje op de passagiersstoel leggen'. Niets van verontschuldigingen. Terwijl het boekje gewoon zoals bij iedereen in het handschoenkastje zit.
Overigens geef ik bij dit onderhoud vooraf mee dat er wat scheelt met de motor: als ik het gas los (ontkoppeling ingedrukt) blijft de motor nog een 2 tot 3 seconden 'hangen' op ongeveer 2000rpm om dan pas op stationair toerental terug te vallen. Hij doet dat altijd. Gevolg na het onderhoud: de motor doet dat nog steeds. (tot vandaag overigens...iemand een idee? 't is een 2.4D)
Geplaatst: 16.08.2010 - 10:31
door MauritsvdT
Punt 1 vind ik ook slordig, een monteur begrijpt toch wel dat ze het er net zo goed even in kunnen gooien.
Misschien is de instructie aan hem gegeven om het erbij te leveren, verkeerd verstaan/overgebracht door receptie naar werkplaats.
Punt 2 is vaak een discussiepunt, waar ik vroeger werkte was het beleid dat er geen vakjes etc open gedaan worden waar de monteur niets te zoeken heeft.
Ooit meegemaakt dat een klant claimde dat er €50,- in het kastje lag en na het bezoek aan de werkplaats niet meer.
Ze moeten wel bij de recptie aangeven of u het boekje even wilt achterlaten of op de stoel leggen inderdaad.
Ik weet niet of er bij Volvo ook zo'n beleid is tegenwoordig.