Pagina 1 van 2
Geplaatst: 20.07.2010 - 10:57
door PeeJay
Ben schreef:
Ook wil Volvo zijn leidende positie met betrekking tot veiligheid, brandstofbesparing en milieu versterken.
Sinds wanneer heeft Volvo een leidende positie met betrekking tot brandstofbesparing? :?
In elke vergelijkingstest delven ze het onderspit qua verbruik.
Geplaatst: 20.07.2010 - 11:42
door Fransosowitz
Sinds de DRIVe versies en de nieuwe motoren zoals de D3 en 2.0T begint het weer duidelijk de goede kant op te gaan qua prestaties in combi met verbruik vind ik.
Maar om nu te zeggen dat ze leidend daar in zijn...nee, dat niet.
Maar goed, beter laat dan nooit.
Geplaatst: 20.07.2010 - 13:42
door casper
PeeJay schreef:Ben schreef:
Ook wil Volvo zijn leidende positie met betrekking tot veiligheid, brandstofbesparing en milieu versterken.
Sinds wanneer heeft Volvo een leidende positie met betrekking tot brandstofbesparing? :?
In elke vergelijkingstest delven ze het onderspit qua verbruik.
Bij de testen waarbij appelen met peren worden vergeleken misschien wel, in de andere niet.
Geplaatst: 20.07.2010 - 14:20
door jds
casper schreef:PeeJay schreef:Ben schreef:
Ook wil Volvo zijn leidende positie met betrekking tot veiligheid, brandstofbesparing en milieu versterken.
Sinds wanneer heeft Volvo een leidende positie met betrekking tot brandstofbesparing? :?
In elke vergelijkingstest delven ze het onderspit qua verbruik.
Bij de testen waarbij appelen met peren worden vergeleken misschien wel, in de andere niet.
Uit zulk antwoord kan je afleiden dat het al zeker niet het geval is, anders zou je met echte feiten voor de dag komen.
Geirriteerd antwoorden op opmerkingen komt het imago van Volvo zeker niet ten goede. Je kunt misschien niet de beste zijn qua verbruik, maar deze opmerking kan je counteren door direct de sterke punten van je product in de verf te zetten
Geplaatst: 20.07.2010 - 14:29
door Fransosowitz
Wijze woorden JDS! Maar ik denk dat je gelijk hebt.
Volvo was en is niet de beste op dit punt. Ze zijn aan het verbeteren zoals ik al zei, maar zijn er nog zeker niet.
Kijk alleen al eens naar de verbuikscijfers van ALLE C30's op benzine: de "zuinigste" benzine verbruikt al 7l/100km en dat voor een 1,6l 100pk motor...
Bij de V50's is het niet veel beter qua benzine motoren.
Dat Volvo op dit punt zijn positie wil versterken lijkt me dan ook een goed, maar eigenlijk zelfs een noodzakelijk plan.
Geplaatst: 20.07.2010 - 14:31
door casper
jds schreef:
Uit zulk antwoord kan je afleiden dat het al zeker niet het geval is, anders zou je met echte feiten voor de dag komen.
Geirriteerd antwoorden op opmerkingen komt het imago van Volvo zeker niet ten goede. Je kunt misschien niet de beste zijn qua verbruik, maar deze opmerking kan je counteren door direct de sterke punten van je product in de verf te zetten
Bijvoorbeeld : de V50 en S40 DRIVe zijn in hun klasse de absolute top , geen enkel ander merk biedt in die klasse zulke zuinige wagen, hetzelfde geldt voor de S80 en V70 DRIVe. Niet verwonderlijk dat ze heden ten dage in de verkoop dan ook schitterend scoren.
Geplaatst: 20.07.2010 - 14:55
door Fransosowitz
Klopt. Hoewel er ook geen enkel ander merk is op dit moment dat zo'n klein motortje qua vermogen in de klasse S80 en V70 legt als Volvo. In dat opzicht zijn ze uniek en blijkbaar verkoopt het ook nog goed.
Ik zou tenminste niet weten welk merk/model je qua klasse en vermogen mag vergelijken met een S80 of V70 DRIVe.
Geplaatst: 20.07.2010 - 15:29
door bart simpson
een Skoda Superb heeft een benzine 1.4T van 125pk en een diesel 1.9TDI van 105pk
Geplaatst: 20.07.2010 - 15:34
door Fransosowitz
Is dat dezelfde klasse dan?
Geplaatst: 20.07.2010 - 15:39
door casper
bart simpson schreef:een Skoda Superb heeft ....en een diesel 1.9TDI van 105pk
Verbruikt bijna een liter meer per 100km dan de V70 en heeft 22 gram CO2 per 100km meer.
Geplaatst: 20.07.2010 - 15:54
door V480-S60
Fransosowitz schreef:Is dat dezelfde klasse dan?
Ja, een Superb is absoluut dezelfde klasse als een V70 (zowel qua formaat als qua bouwkwaliteit). Qua prijs is het wat lager maar zeker vergelijkbaar.
Geplaatst: 20.07.2010 - 15:57
door V480-S60
Overigens is een Passat Variant ook vergelijkbaar met een V70 qua ruimte en gewicht en zeker prijs bij een vergelijkbare uitvoering!
Geplaatst: 20.07.2010 - 16:02
door 945i
Deze ook.
Laatst mee gereden, niet verkeerd!
(Is ook een halve Volvo)
Geplaatst: 20.07.2010 - 16:05
door casper
945i schreef:
Deze ook.
Laatst mee gereden, niet verkeerd!
(Is ook een halve Volvo)
Het ging hier over de zuinigheid van de Volvomodellen.
Met deze Mondeo wijken we toch wel erg ver van zuinigheid af.
Geplaatst: 20.07.2010 - 16:08
door guidof
Vorig jaar was Volvo wel
leidend in Zweden wat betreft de verkoop van milieu auto's.
De cijfers volgens Bilsweden.se:
1. Volvo V70II Flexifuel (9998 stuks),
2. Volvo V50 Flexifuel (4933),
3. Volvo V50 D (4365),
4. VW Passat Ecofuel (4046),
5. Toyota Yaris (3817),
6. VW Golf Multifuel (3764),
7. Kia Cee'd Eco (3739).
.....
(bron:
http://www.bilsweden.se/web/Nyregistrer ... def_1.aspx)
Geplaatst: 20.07.2010 - 16:11
door 945i
Geplaatst: 20.07.2010 - 16:16
door casper
De DRIVe V70 motor vind je bij Ford niet in de Mondeo terug.
Geplaatst: 20.07.2010 - 16:18
door V480-S60
En dat klopt idd. Is een specifiek Volvo product voor alle types.
Geplaatst: 20.07.2010 - 18:54
door Fransosowitz
Nou, de zuinigheid van de kleine dieselmotoren in de grote modellen zit het dus goed als je het met de concurrentie vergelijkt.
Nou nog de benzine motoren in de "kleinere" Volvo's (C30 & S40 & V50)!
Het lijkt mij dat als je die benzine modellen nog een paar jaar goed wil blijven verkopen dat daar toch nog wat aan moet gebeuren.
Geplaatst: 20.07.2010 - 19:05
door 945i
De 1.6 diesel in auto's als de V70 en S80 heb ik altijd een ijzersterke zet gevonden van Volvo, maar ik weet niet of dat het ook echt opgepakt wordt door het koperspubliek... :?
Peugeot heeft hem trouwens ook in de 407, ook geen kleintje..