Pagina 1 van 1
Injectoren D5 vervangen
Geplaatst: 20.07.2010 - 19:30
door Wolfs XC
Sins kort start de V70-D5 (2003-250.000km) van m'n vrouw bij warme motor niet helemaal zoals het hoort. In eerste instantie denk je dat het sporadisch is maar na enkele weken hetzelfde fenomeen te hebben is het dan waarschijnlijk toch waar......de injectoren worden moe!
Vorig jaar toen we de auto net hadden hebben we de injectoren laten testen. Deze waren toen nog in orde. Nu kwam er uit de test naar voren dat er vier buiten de limiet vallen.
Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en de prijzen voor het monteren van nieuwe injectoren verschillen nogal. Bij de dealer met gereviseerde injectoren, €1800,- incl btw. Bij een Volvo specialist met nieuwe, originele Volvo injectoren €970,- incl btw!!!
Is er hier iemand die onlangs z'n injectoren heeft laten vervangen bij een Volvo specialist? Wat heeft dat gekost?
Re: Injectoren D5 vervangen
Geplaatst: 20.07.2010 - 21:02
door V70/2.4D/2003
Wolfs XC schreef:e prijzen voor het monteren van nieuwe injectoren verschillen nogal. Bij de dealer met gereviseerde injectoren, €1800,- incl btw. Bij een Volvo specialist met nieuwe, originele Volvo injectoren €970,- incl btw!!!
Lees ik het nu goed of staat het er verkeerd. Revisiespul bij de dealer 1800 euro, nieuw origineel bij de specialist 970 euro? Dat is de helft van het geld! :shock: :evil:
Weet je zeker dat het niet andersom is :?:
Geplaatst: 20.07.2010 - 21:27
door Oceanracer
De prijs bij de dealer verbaast mij ook nogal. Voorheen werd grofweg € 400,00 per verstuiver gevraagd. Maal vijf is dan weliswaar € 2.000,00 maar ik meende hier toch te hebben gelezen dat het bij de dealer tegenwoordig ook voor € 250,00 per verstuiver kon worden gerepareerd.
Geplaatst: 20.07.2010 - 21:39
door ivoandriessen
Verhaal klopt wel....
Heb vorige week 2 nieuwe verstuivers geplaatst (zelf). Na de test bleken er 3 nog goed, 1 ver onder de maat en 1 reageerde helemaal nergens meer op.
Voor de test (5 stuks), nieuw bevestigings materiaal, 2 nieuwe inspuiters en reinigen overige 3 was ik € 560 kwijt.
De dealer gaf aan dat ze zowiezo geen nieuwe inspuiters leveren, maar altijd revisie. Gaarne ca. € 250 aftikken voor een revisie inspuiter en de oude graag achterlaten. Heb nu € 198 betaald voor een nieuwe.
Ik heb de boel dus zelf gedaan, was redelijk goed te doen. Heb geen idee wat een volvo specialist ervoor vraagt. Je kunt ook zelf nieuw materiaal kopen en dan de specialist het in laten bouwen. Meer dan 3 uur hebben ze daar zeker niet voor nodig (als ik het al in 3 uur kan, dan zij helemaal).
Geplaatst: 20.07.2010 - 21:43
door JacoS80
ivoandriessen schreef: Je kunt ook zelf nieuw materiaal kopen en dan de specialist het in laten bouwen.
Ze doen het misschien wel maar echt leuk zullen ze het niet vinden als je de materialen elders haalt.
Geplaatst: 21.07.2010 - 00:12
door Wolfs XC
De offerte van de dealer:
- 5 injectoren a 274ex p/st incl leidingen, 1370,-
- arbeid 2.07 uur (standaard Volvo opgaaf) 180,-
Totale reparatie incl btw 1845,-
Bij de Volvo specialist kosten de nieuwe verstuivers 165,- incl btw en monteren 75,- !!! Komen alleen de leidingen nog bij en die kosten 70,-
Geplaatst: 21.07.2010 - 06:00
door JacoS80
En bij welke Volvo specialist ben je uiteindelijk geweest?
Geplaatst: 21.07.2010 - 18:04
door Wolfs XC
Nog niet geweest. Wordt pas eind augustus ivm vakantie.
Bij wie is nog de vraag. Wacht nog op twee offertes.
Geplaatst: 22.07.2010 - 12:54
door JeroenSpock
ivoandriessen schreef:Ik heb de boel dus zelf gedaan, was redelijk goed te doen.
Heb je dan ook speciaal gereedschap in huis, en een brug? Of gewoon op de parkeerplaats/oprit?
Geplaatst: 22.07.2010 - 13:09
door Rippie V70
Voor zover ik weet moeten verstuivers door een erkend bedrijf die ook monteert met behulp van een externe electronische regelkast (Bosch) compleet op elkaar worden ingeregeld en geoptimaliseerd.
Als de gemiddelde verstuiver rond de 300 euro kost, dan kan ik me niet voorstellen dat je dit "even "op de oprit doet, of laat doen voor €165 p/s inclusief alles.
Ik ben mischien wat kritisch, maar heb er mijn twijfels bij.
Ik vind 300 euro voor een verstuiver overigens ook een te dikke prijs hoor.
Geplaatst: 22.07.2010 - 13:21
door Ramon&Ramon
Rippie V70 schreef:Voor zover ik weet moeten verstuivers door een erkend bedrijf die ook monteert met behulp van een externe electronische regelkast (Bosch) compleet op elkaar worden ingeregeld en geoptimaliseerd.
Als de gemiddelde verstuiver rond de 300 euro kost, dan kan ik me niet voorstellen dat je dit "even "op de oprit doet, of laat doen voor €165 p/s inclusief alles.
Ik ben mischien wat kritisch, maar heb er mijn twijfels bij.
Ik vind 300 euro voor een verstuiver overigens ook een te dikke prijs hoor.
Wat belangrijk is dat de injectoren makkelijk te demonteren zijn,is dat niet het geval,dan komt er een aardig beetje tijd bij om alles goed te reinigen en daar heb je inderdaad speciaal gereedschap voor nodig om de zittingen waar de injectoren op rusten goed schoon te maken.
Doe je dat niet,dan heb je volop lekkages en alle ellende van dien.
Injectoren inregelen of aanpassen is niet nodig,alleen eventuele storingen wissen is het enige wat je moet doen.
De leidingen moet je ook mee vervangen.
Er zijn verschillende types injectoren,dus let op of je de goeie krijgt.
Geplaatst: 22.07.2010 - 15:11
door ivoandriessen
Inregelen is inderdaad niet nodig. Demonteren gaat vrij snel, je kan er goed bij. Dan de bussen schoonmaken met Locktite 7063 (relatief vluchtig, dus geen rommel de kop in) en een schone doek of papier. Dan de nieuwe inspuiters erin (wel zorgen dat ze recht staan op het oog) en de boel weer aansluiten. Ik heb geen nieuwe leidingen, zou ook niet weten waar dat goed voor zo moeten zijn, de oude functioneren naar behoren.
Dus inderdaad gewoon op de oprit...
Geplaatst: 22.07.2010 - 15:51
door Wolfs XC
@Ramon,
Je schrijft er zijn verschillende injectoren. Wil je dat nader toelichten? Zijn er verschillende merken waarvan een enkele niet gewenst is vanwege mindere kwaliteit cq betrouwbaarheid? Ben benieuwd.
Geplaatst: 22.07.2010 - 16:56
door bartv70
Kort geleden navraag gedaan voor het vervangen van alle injectoren omdat ik een, ongegrond, vermoeden had dat ze wel eens aan de beurt konden zijn.
Op mijn offerte bij de Bosch Service centrum in Giesbeek (Arnhem) staat het volgende
verstuiver € 282.02 Incl btw p.s. 5x = € 1410,10 incl btw.
Hierbij heb ik een stelpost van € 12.- kleinmateriaal aangehouden (brandplaatjes etc) en 2 uur montage tijd € 130.90 incl btw.
Totaal € 1541,-
Geplaatst: 22.07.2010 - 17:07
door edraket
Wolfs XC schreef:@Ramon,
Je schrijft er zijn verschillende injectoren. Wil je dat nader toelichten? Zijn er verschillende merken waarvan een enkele niet gewenst is vanwege mindere kwaliteit cq betrouwbaarheid? Ben benieuwd.
Er zijn 3 klasses injectoren. Dat moet in de ECU ingeleerd worden anders wordt niet de juiste hoeveelheid brandstof ingespoten. Bosch is bij mijn weten de enige die ze maakt, dus immitatie is er niet.
Geplaatst: 22.07.2010 - 19:39
door Wolfs XC
edraket schreef:Wolfs XC schreef:@Ramon,
Je schrijft er zijn verschillende injectoren. Wil je dat nader toelichten? Zijn er verschillende merken waarvan een enkele niet gewenst is vanwege mindere kwaliteit cq betrouwbaarheid? Ben benieuwd.
Er zijn 3 klasses injectoren. Dat moet in de ECU ingeleerd worden anders wordt niet de juiste hoeveelheid brandstof ingespoten. Bosch is bij mijn weten de enige die ze maakt, dus immitatie is er niet.
Maar Ramon schrijft "dat er verschillende types injectoren zijn ,dus let op of je de goeie krijgt". Wat zijn dan niet de goeie? Zolang ze allemaal dezelfde klasse hebben is er toch geen probleem???
Volgens mij heb ik dat ook ergens ooit eens gelezen dat Bosch de enige is die deze injectoren fabriceert.
Geplaatst: 22.07.2010 - 21:49
door Ramon&Ramon
Op de injectoren staat welke er in zitten,klasse 1 of 2 enz.
Bij het monteren van nieuwe moet je ook de bevestigings delen vervangen en de leidingen.
Wat is precies het probleem bij je Volvo,dat is me ontgaan.
Geplaatst: 23.07.2010 - 00:10
door Wolfs XC
Ramon&Ramon schreef:Op de injectoren staat welke er in zitten,klasse 1 of 2 enz.
Bij het monteren van nieuwe moet je ook de bevestigings delen vervangen en de leidingen.
Wat is precies het probleem bij je Volvo,dat is me ontgaan.
Auto start met warme motor moeilijker dan voorheen. Bij de dealer aan de computer gehangen voor een injector test en toen bleek dat 4 van de 5 injectoren buiten de limieten vallen. Heb de uitdraai gezien maar weet niet meer om welke waarde het ging.
Geplaatst: 23.07.2010 - 08:32
door edraket
Ik weet niet wat ze testen aan de computer, maar het gaat om de retour hoeveelheid (lek) van de injectoren. Die meet je meestal met de hand.
Geplaatst: 23.07.2010 - 18:19
door Wolfs XC
Kreeg vandaag een mailtje van de dealer nav de mail die ik gestuurd had met de prijs van de Volvo specialist.
Ze kunnen bij een lokale diesel specialist revisie injectoren halen. Totale kosten incl btw (neem ik aan) €1150,- ::idea:
Garantie op de injectoren is 3 maanden.
Van €1800,- naar €1150,- in drie dagen tijd. Dat noem ik nog eens "ON SALE"
Ga binnenkort met iemand van het forum bekijken wat nodig is en aan de hand daarvan beslissen waar en door wie de injectoren (gereviseerd of nieuw) vervangen gaan worden.