baksteun vervangen

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20698
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Vandaag heb ik de achterste baksteun vervangen van de automaat. Deze zit toch bijna in het midden onder de auto waar de cardan-as tegen de bak zit geschroefd. Het rubber in de steun wordt toch een beetje harder en neemt minder trillingen op bij het rijden.
Veiligheid voor alles dus niet gewerkt met kriksteunen of plankjes maar gewoon een paar grote stoeptegels van 40 bij 60 cm waar ik de auto op heb gereden. In de garage op een massieve betonnen vloer. Wel een schaarkrik onder de as gezet om de boel te stabiliseren en om te zorgen dat de auto bij inzakken ondersteund blijft.

Door nu de montage-plaat los te nemen (4 bouten en in het midden een moer) komt het geheel naar beneden. Wel even opletten want er zit een kabel aan gemonteerd van de lambdasonde. De oude rubberen steun is er zo af te draaien en de nieuwe zit er ook zo weer op de steun.

In omgekeerde volgorde alles weer vastdraaien, rommel opruimen, auto van de stenen rijden en proberen maar. Of het beter rijdt, weet ik nog niet. Dat probeer ik morgen wel met een rit naar Zwolle en weer terug.

Op de foto's kunt u iets zien hoe ik er bij heb gelegen.

[Edit: 29-7, het lijkt of er iets minder trillingen de auto binnendringen].
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”