Pagina 1 van 3
240.000 beurt 2.0D
Geplaatst: 30.07.2010 - 15:55
door Fredhead
Weet iemand zo 123 wat een 240.000 beurt voor een V50 2.0D kost?
Heb er geen roetfilter onder zitten.
Dacht dat er ergens in een topic een link stond naar dit soort gegevens, maar kan die niet meer vinden.
Mijn V50 gaat volgende week naar de dealer toe en ben vergeten te vragen wat de beurt "standaard" ongeveer kost en ben er stiekem wel benieuwd naar
Geplaatst: 30.07.2010 - 17:20
door MauritsvdT
In mijn boekje staat voor de 240 beurt een prijs van € 1.500,- (incl. spanriem etc.), maar dat is waarschijnlijk incl. filter.
Haal er dus een 700 euro af zou ik zeggen, maar of dat echt klopt kan ik je niet beloven.
Geplaatst: 30.07.2010 - 17:22
door Fredhead
Bedankt voor het snelle antwoord

Dit geeft wel een mooie richtlijn met wat ik ongeveer kwijt ben voor alleen de beurt zelf.
Geplaatst: 30.07.2010 - 17:29
door MauritsvdT
Wacht even Ferdi,
Ik heb even in mijn papierwinkel gespeurd en onderstaande brochure heb ik onlangs van mijn leverende dealer ontvangen.
Kwam ik met mijn gok toch redelijk in de buurt.
Oh, alleen komt het bouwjaar nog niet overeen, maar zou daar veel verschil in zitten, ik denk van niet toch?
Geplaatst: 30.07.2010 - 17:33
door Fredhead
Held
Nogmaals dank voor de info, weten we gelijk waar we volgende week op kunnen rekenen

Geplaatst: 30.07.2010 - 17:34
door MauritsvdT
Tsja, in ieder geval niet meer (regulier onderhoud).
Maar die 240 beurt mag voor mij nog wel ff wachten .....
<edit>
Als ik zo die prijzen van de reguliere beurten eens zie, valt dat nog reuze mee in vergelijking met Renault waar ik jaren gewerkt heb.
Daar was je voor een (bijv.) Mégane II per beurt niet veel minder kwijt.
Had ik in eerste instantie niet gedacht .....
Geplaatst: 30.07.2010 - 17:38
door Fredhead
Ik moet nog 500 kilometer en dan staat de teller ook echt op 240.000 en wil het absoluut niet uitstellen vanwege de distributieriem die vervangen moet worden.
Ben verder ook gelijk goed aan de beurt, de door mij bestelde schokbrekers worden gemonteerd en er zijn op z'n minst wat remblokken toe aan vervanging, de schijven twijfel ik over.
Maar ach... we hebben het dan voorlopig (hopelijk) weer gehad met het onderhoud
Geplaatst: 30.07.2010 - 17:42
door MauritsvdT
Dan heb je je vakantiegeld wel opgespaard zeker ??
Bij mijn vorige auto (Toledo Cupra) dacht ik altijd (werd gezegd door de dealer) dat de riem bij 120 vervangen moest worden, scheen die bij 80 al vervangen te moeten worden!!
40k meer mee gereden en ook stevig door de bergen en in temperaturen van 40+, gelukkig nooit wat gebeurd, maar toen ik het hoorde voelde ik mijn wangetjes rood worden ...... :oops:
Dat zal me bij de Volvo niet meer gebeuren !!
Geplaatst: 30.07.2010 - 18:07
door Fredhead
Wat daar nog van over is wel
Heb met de 205 ook eens iets te lang doorgereden zonder het te weten (gelukkig ook geen nare gevolgen) .
Gebeurd je inderdaad 1 keer, maar daarna nooit meer
Geplaatst: 30.07.2010 - 18:15
door Gait
MauritsvdT schreef:Tsja, in ieder geval niet meer (regulier onderhoud).
Maar die 240 beurt mag voor mij nog wel ff wachten .....
<edit>
Als ik zo die prijzen van de reguliere beurten eens zie, valt dat nog reuze mee in vergelijking met Renault waar ik jaren gewerkt heb.
Daar was je voor een (bijv.) Mégane II per beurt niet veel minder kwijt.
Had ik in eerste instantie niet gedacht .....
Klopt. Verschil is allee wel dat een Renault Mégane II diesel om de 30.000 voor onderhoud moet, en een V50 (PSA) diesel om de 20.000.
Geplaatst: 30.07.2010 - 18:44
door MauritsvdT
Gait schreef:Klopt. Verschil is alleen wel dat een Renault Mégane II diesel om de 30.000 voor onderhoud moet, en een V50 (PSA) diesel om de 20.000.
Oei !!! Je snapt natuurlijk wel dat ik nu ff voor de welbekende paal sta ....
.... inderdaad, zo lang gewerkt en dat ff in de 'gauwigheid' vergeten ....
slecht, slecht, slecht, scoor ik geen punten mee .....
Geplaatst: 30.07.2010 - 18:47
door MauritsvdT
ppFreddy schreef:mijn V50 moet toch echt maar om de 30k hoor...
Dat mag/moet je me dan eens uitleggen.
Bovenstaand overzicht is dan wel vanaf bouwjaar 2005, maar is dat bij voorgaande types dus anders geweest?
<edit>
Uhmmm, origineel bericht opeens weg ......? :?
Geplaatst: 30.07.2010 - 19:00
door 945i
Waarom had je die beurten bij een Volvo duurder gedacht dan? Er zit ook maar gewoon een Peugeot/Citroen diesel in....En het personeel kost hetzelfde...
Geplaatst: 30.07.2010 - 19:05
door MauritsvdT
945i schreef:Waarom had je die beurten bij een Volvo duurder gedacht dan? Er zit ook maar gewoon een Peugeot/Citroen diesel in....En het personeel kost hetzelfde...
Nou, ik wil die Franse auto's nu niet echt vergelijken met een Volvo (ik heb jaren lang gewerkt tussen de Franse auto's), en op zich wordt ook gezegd dat Volvo wel iets duurder is (in de volksmond), maar nu ik mijn oude job even vergelijk met mijn nieuwe auto vind ik het verschil echt heel erg meevallen.
Dat verbaast me enigzins positief; een premium autotype vs plastic en dan nog prijstechnisch zo dicht bij elkaar.
Geplaatst: 30.07.2010 - 19:16
door 945i
Volgens mij doe je Franse auto's van tegenwoordig nu iets tekort, en geef je iets te veel eer aan dat "premium" idee...

Maar goed.

Geplaatst: 30.07.2010 - 19:33
door MauritsvdT
945i schreef:Volgens mij doe je Franse auto's van tegenwoordig nu iets tekort, en geef je iets te veel eer aan dat "premium" idee...

Maar goed.

Hoho, ik probeer eerlijk te blijven (misschien zit er ergens van binnen best wel een persoonlijk smaakje wat mee speelt), maar persoonlijk vind ik Peugeot en Renault gewoon hun niveau niet halen i.t.t. wat ze kunnen.
Ik heb meerdere jaren mogen genieten van een Avantime, Grand Espace en een VelSatis in diverse motorisaties en uitvoeringen (indertijd ook de Twingo's, Clio's en Mégane's) en ik blijf erbij dat die topmodellen niet zo top zijn als ze uitstralen.
De laatste 2 jaar heb ik minder ervaring met de Franse slag (maar nog steeds zie en ervaar ik ze wekelijks), en ik voel/vind dat ze goedkoper ogen dan dat hun type doet vermoeden en ook zou moeten.
Maar nogmaals, dat is een persoonlijke mening.
Geplaatst: 30.07.2010 - 21:42
door ewing
Hallo Ferdi, alvast - vanuit financieel oogpunt - sterkte gewenst met de komende beurt!

Ik heb de 240dkm beurt nu 9000km geleden gehad en was in totaal 1600 euries armer: 1000 euro voor de beurt, APK, riem incl. rollen en waterpomp, en 600 euro voor de remschijven en remblokken rondom. Overigens niet bij dealer, maar bij volvospecialist.
Geplaatst: 30.07.2010 - 22:17
door MauritsvdT
ewing schreef:Hallo Ferdi, alvast - vanuit financieel oogpunt - sterkte gewenst met de komende beurt!

Ik heb de 240dkm beurt nu 9000km geleden gehad en was in totaal 1600 euries armer: 1000 euro voor de beurt, APK, riem incl. rollen en waterpomp, en 600 euro voor de remschijven en remblokken rondom. Overigens niet bij dealer, maar bij volvospecialist.
Dat valt dus eigenlijk nog best wel mee, totaal gezien.
Blijft een hoop geld uiteraard, maar dan moeten we met z'n allen gewoon een Alto gaan rijden, dan heb je dat niet meer !
:?
Geplaatst: 01.08.2010 - 20:37
door ewing
MauritsvdT schreef:Dat valt dus eigenlijk nog best wel mee, totaal gezien.
Blijft een hoop geld uiteraard, maar dan moeten we met z'n allen gewoon een Alto gaan rijden, dan heb je dat niet meer !
:?
Het is een hoop geld, maar ja: autorijden kost nu eenmaal veel geld en de één wat meer dan de ander. Als ik goedkoper had willen rijden, had ik inderdaad maar een Alto of zo moeten gaan rijden

Re: 240.000 beurt 2.0D
Geplaatst: 04.08.2010 - 13:27
door ewing
fredhead schreef:Mijn V50 gaat volgende week naar de dealer toe en ben vergeten te vragen wat de beurt "standaard" ongeveer kost en ben er stiekem wel benieuwd naar
En, Ferdi, beurt al gehad? Viel het mee?