2.5T AWD Geartronic 2004.
Geplaatst: 01.08.2010 - 12:40
Hallo mede Volvo liefhebbers,
Na al vijf jaar naar volle tevredenheid een V70 classic 10v automaat op LPG te bezitten (360000 km, vooral gebruikt door mijn vriendin), het moeten inleveren van mijn lease-auto wegens ' economische redenen', wil ik mezelf een wat nieuwere V70 cadeau doen.
Uitgangspunt is een automaat (liefst geartronic), met meer dan de 140pk die we nu hebben in de classic. LPG of diesel is niet nodig, het aantal km per jaar zal niet veel meer dan 7-10k zijn.
Nu is mijn oog gevallen op een 2,5T AWD geartronic uit 1-2004 met Mobility en Dynamic pakket incl Xenon.
De auto is van een huisarts geweest, is ' goed' gebruikt (links en rechts kleine krasjes) , heeft zo'n 150k gelopen en is ongeval- en schadevrij.
De volledige historie is bekend en heb ik ter inzage.
Buiten een wiellager (duur trouwens voor een AWD...), een spruitstuk pakking en een probleempje met het slot van de achterklep, heeft de auto alleen maar volgens interval normaal onderhoud nodig gehad. Bij 99k zijn distributie- en multiriem vervangen.
Dit onderhoud is overigens nooit bij een Volvo garage gebeurd, maar vanaf de eerste beurt bij een universele garage aangesloten bij de Bovag.
De auto is voorzien van chiptuning, (240PK en 174Nm volgens bijgevoegde uitdraai van testbank) en rijdt heerlijk.
Geen rammeltjes, alles werkt en de automaat schakelt soepel zonder slippen.
De uiteindelijke prijs die ik moet betalen voor de auto ligt zo rond de 16k, incl. nieuwe APK, winterbanden met nog 5mm profiel en alle kleine onvolkomenheden (nieuw deurrubber, nieuwe ruitenwissers, nieuwe buitenspiegel, etc) opgelost door de garage.
Kortom, volgens mij eigenlijk geen reden om hier niet serieus mee verder te gaan.
Voordat ik de knoop definitief doorhak, zijn er voor dit type auto nog specifieke zaken waar ik op moet letten of waar ik op korte termijn rekening mee moet houden?
Bedankt voor jullie hulp!
Na al vijf jaar naar volle tevredenheid een V70 classic 10v automaat op LPG te bezitten (360000 km, vooral gebruikt door mijn vriendin), het moeten inleveren van mijn lease-auto wegens ' economische redenen', wil ik mezelf een wat nieuwere V70 cadeau doen.
Uitgangspunt is een automaat (liefst geartronic), met meer dan de 140pk die we nu hebben in de classic. LPG of diesel is niet nodig, het aantal km per jaar zal niet veel meer dan 7-10k zijn.
Nu is mijn oog gevallen op een 2,5T AWD geartronic uit 1-2004 met Mobility en Dynamic pakket incl Xenon.
De auto is van een huisarts geweest, is ' goed' gebruikt (links en rechts kleine krasjes) , heeft zo'n 150k gelopen en is ongeval- en schadevrij.
De volledige historie is bekend en heb ik ter inzage.
Buiten een wiellager (duur trouwens voor een AWD...), een spruitstuk pakking en een probleempje met het slot van de achterklep, heeft de auto alleen maar volgens interval normaal onderhoud nodig gehad. Bij 99k zijn distributie- en multiriem vervangen.
Dit onderhoud is overigens nooit bij een Volvo garage gebeurd, maar vanaf de eerste beurt bij een universele garage aangesloten bij de Bovag.
De auto is voorzien van chiptuning, (240PK en 174Nm volgens bijgevoegde uitdraai van testbank) en rijdt heerlijk.
Geen rammeltjes, alles werkt en de automaat schakelt soepel zonder slippen.
De uiteindelijke prijs die ik moet betalen voor de auto ligt zo rond de 16k, incl. nieuwe APK, winterbanden met nog 5mm profiel en alle kleine onvolkomenheden (nieuw deurrubber, nieuwe ruitenwissers, nieuwe buitenspiegel, etc) opgelost door de garage.
Kortom, volgens mij eigenlijk geen reden om hier niet serieus mee verder te gaan.
Voordat ik de knoop definitief doorhak, zijn er voor dit type auto nog specifieke zaken waar ik op moet letten of waar ik op korte termijn rekening mee moet houden?
Bedankt voor jullie hulp!