Pagina 1 van 2
V40 drie driepunts gordels achterin?
Geplaatst: 26.01.2006 - 14:48
door Opa Arie
Hallo,
Zit er aan te denken een V 40 te kopen uit bouwjaar 2000-2002.
Heeft de V 40 drie driepunts gordels achterin?
Verder, moet ik nog ergens op letten bij een V40, km stand tussen de 100.000 en 120.000km op LPG G3?
Van een inbouwstation hier begreep ik dat V40's over het algemeen goed lopen op LPG...
Alvast bedankt!
Re: V40 drie driepunts gordels achterin?
Geplaatst: 26.01.2006 - 14:53
door menjo
Opa Arie schreef:Heeft de V 40 drie driepunts gordels achterin?
Ja.
Voor je LPG vraag moet je veen zoeken op het forum, daar is al heel veel over geschreven. Het komt er op neer dat het prima kan, mits goed onderhouden. De bouwjaren die jij noemt hebben geen hydraulische klepstoters meer en dat kan betekenen dat er kleppen gesteld moeten worden of eventueel zelfs een koprevisie uitgevoerd moet worden.
Geplaatst: 26.01.2006 - 16:47
door Opa Arie
ok thanks voor de info. Heb idd even op lpg gezocht, wat mij uiteindelijk het meest safe lijkt is dan een V40 Bi fuel, vanwege de aangepaste cylinderkop door Volvo.
Is die cylinderkop overigens het enige verschil tussen een bi fuel en een achteraf ingebouwde G3 installatie?
Wat is de gemiddelde levens verwachting van een gewone G3 in een V40 zonder aangepaste cylinderkop? Iemand een idee?
Re: V40 drie driepunts gordels achterin?
Geplaatst: 26.01.2006 - 19:33
door JosB
Opa Arie schreef:Hallo,
Zit er aan te denken een V 40 te kopen uit bouwjaar 2000-2002.
Heeft de V 40 drie driepunts gordels achterin?
Verder, moet ik nog ergens op letten bij een V40, km stand tussen de 100.000 en 120.000km op LPG G3?
Van een inbouwstation hier begreep ik dat V40's over het algemeen goed lopen op LPG...
Alvast bedankt!
Even tussendoor,
De V40 heeft in het midden van de achterbank geen 3 puntsgordel maar alleen een heupgordel.
Geplaatst: 26.01.2006 - 19:38
door Gast
Nou, ik heb een S40 en een V40 gehad en die hadden allebei drie driepuntsgordels op de achterbank. En die auto's waren van '97. Niet waarschijnlijk dat dat op latere modellen is afgeschaft.
Re: V40 drie driepunts gordels achterin?
Geplaatst: 26.01.2006 - 19:58
door HMG
JosB schreef:Opa Arie schreef:Hallo,
Zit er aan te denken een V 40 te kopen uit bouwjaar 2000-2002.
Heeft de V 40 drie driepunts gordels achterin?
Verder, moet ik nog ergens op letten bij een V40, km stand tussen de 100.000 en 120.000km op LPG G3?
Van een inbouwstation hier begreep ik dat V40's over het algemeen goed lopen op LPG...
Alvast bedankt!
Even tussendoor,
De V40 heeft in het midden van de achterbank geen 3 puntsgordel maar alleen een heupgordel.
Allemaal een 3 punts, zeker weten!
Geplaatst: 26.01.2006 - 20:09
door Richard
Ik heb een v40 uit 2004 gehad en die had ook 3 driepunts gordels.
Geplaatst: 26.01.2006 - 20:35
door ICEFOX
Ook in mijn karretje zitten gewoon drie-punts-gordels...ook in het midden, en een hoofdsteuntje in het midden natuurlijk!
Geplaatst: 26.01.2006 - 21:09
door marissen
De Bi-Fuel is de beste keus. Deze motor is volledig berekend op LPG, ook het motormanagement is aangepast op deze brandstof. Verder is alle af fabriek ingebouwd, dus degelijk en probleemloos. Er zit een Necam installatie in die een aantal veel voorkomende problemen (bij andere merken) niet heeft, zoals bijvoorbeeld het drooglopen van de gaspomp (die dan kapot kan gaan). Bij een lege LPG tank schakelt de auto automatisch over op benzine.
Mijn Bi-Fuel (bj. 2002, 85.000 km) schakelt over op gas zonder dat ik dit merk, ik hoor alleen dat de gaspomp inschakelt. Ik rij met een stevig rijgedrag gemiddeld 1:10, ook nu in de koude wintermaanden.
1 minpuntje: ze zijn heel moeilijk te vinden, zeker met een lage km stand.

Geplaatst: 27.01.2006 - 11:09
door Opa Arie
Bi fuel gaat idd ook mijn voorkeur naar uit maar zoals je al zegt, ze zijn moeilijk te krijgen met lage km stand..ik zoek er eentje tot maximaal ongeveer 120000km.
Heb nog es even nagevraagd bij gasinbouwgarage, volgens hen is een aangepaste cylinderkop niet nodig bij een achteraf omgebouwde V40, behalve bij V40's uit modeljaar 2005.
Zijn er mensen met achteraf ingebouwde LPG die hier nog iets over te zeggen hebben? :?:
Geplaatst: 27.01.2006 - 11:15
door menjo
Als je die 2005 in 2001 verandert zouden ze wel eens gelijk kunnen hebben

, vanaf die modeljaren hebben de motoren geen hydraulische klepstoters meer. Modeljaar 2005 bestaat niet voor de V40.
Geplaatst: 27.01.2006 - 11:27
door menjo
Of misschien bestaat het modeljaar wel, maar ik kan me niet voorstellen dat er voor die laatste paar maanden nog ingijpende veranderingen zijn geweest in de motoren.
Geplaatst: 27.01.2006 - 12:34
door Opa Arie
ok thanks..
Mmmm geeft niet echt een positief gevoel, zo'n inbouwgarage die waarschijnlijk dus niet correcte info geeft..
Ik heb een V40 gezien met gas er al in uit januari 2001, hoe kan ik zien of te weten komen wat voor variant qua klepstoters dit is?
alsvast wederom bedankt!
Geplaatst: 27.01.2006 - 12:37
door bart simpson
Modeljaar 2005 bestaat niet voor een V40, hij was toen al een jaar uit productie
Geplaatst: 27.01.2006 - 12:39
door Gast
bart simpson schreef:Modeljaar 2005 bestaat niet voor een V40, hij was toen al een jaar uit productie
Inderdaad. De laatste brochure is ook van 2003 modeljaar 2004.
Geplaatst: 27.01.2006 - 13:18
door menjo
Ja dat dacht ik ook, alleen een snelle zoekopdracht op autotrack deed me toch twijfelen, maar verkopers liegen wel vaker over de modeljaren
Wat die klepstoters betreft zou ik even navragen bij een dealer. Maar volgens mij zijn de nieuwe motoren gekomen vanaf phase 2, modeljaar 2001 dus.
Geplaatst: 27.01.2006 - 16:07
door V480-S60
menjo schreef:
Wat die klepstoters betreft zou ik even navragen bij een dealer. Maar volgens mij zijn de nieuwe motoren gekomen vanaf phase 2, modeljaar 2001 dus.
Zelfs VOLVO Nederland weet niet meer precies in welke auto welke motor is gebouwd. Dus dat wordt een beetje moeilijk denk ik.
Het beste is gewoon de motor te laten onderzoeken bij de dealer of ieder andere goede monteur.
En vergeet niet dat Phase II al vanaf 2000 geleverd is maar dat het modeljaar dan 2001 is.
Maar Opa Arie als die auto van januari 2001 bij een VOLVO-dealer staat moet hij het toch weten. Of in ieder geval een monteur daar. Die kan het vaak al gauw zien.
Geplaatst: 27.01.2006 - 16:10
door menjo
Als je het VIN nummer weet dan ziet de dealer in Vadis zo welke motor er in zit, volgens mij. Als hij dan nog even verder kijkt ziet ie of er hydraulische klepstoters inzitten.
Geplaatst: 29.01.2006 - 11:34
door Opa Arie
thanks voor de berichten.
Ben er inmiddels achter dat de auto waarin ik interesse heb een Phase II is, dus waarschijnlijk dus met de nieuwere motor die dus andere cylinderkop nodig heeft. Ik zal es navragen bij de betreffende garage of zij weten of de kop is aangepast.
Geplaatst: 30.01.2006 - 14:46
door Opa Arie
mwhua auto is al weer verkocht.., heb nog es even zitten zoeken naar een bi fuel, ze zijn er wel maar over het algmeen allemaal met 140000 of meer op de teller. Wat is rederlijkerwijs te verwachten van een v40 bi fuel qua levensduur/ aantal kilometers? Zie best wel wat V40's en V70's bi fuel die 250000 of soms zelfs de 3 ton passeren.. iemand een idee?