Pagina 1 van 1
De S60 vergeleken
Geplaatst: 04.08.2010 - 12:21
door Volvoman
Ik kocht op vakantie de What Car? in Engeland met een vergelijkende test van de S60 D3 met Audi A4 2.0 TDI, BMW 320d en Merc C220 CDI. En de Volvo komt, heel gek, als slechtste uit de bus. Hij is het duurst in onderhoud en belastingen (in GB), heeft de kleinste kofferruimte en er is veel windgeruis. De afwerking komt in de buurt van de BMW (anderen blijven duidelijk achter). De ruimte op de achterbank is het grootst, en hij is standaard het volledigst. De 4e plaats verdient hij op basis van de kosten. De BMW is winnaar van de test.
Ben benieuwd naar een test in Nederland.
Geplaatst: 04.08.2010 - 12:28
door 945i
Zal niet veel anders zijn denk ik....
Re: De S60 vergeleken
Geplaatst: 04.08.2010 - 12:28
door jerryx
Het valt me wel vaker op dat in tests van autobladen de Duitse merken sowieso al een voorsprong in beoordeling hebben. Merken als Audi en vooral BMW worden meestal bij voorbaat al de hemel in geprezen.
Lijkt mij niet altijd (of liever gezegd: meestal niet-) gerechtvaardigd.
Geplaatst: 04.08.2010 - 12:29
door Fransosowitz
Dat windgeruis heb ik ook gemerkt in de S60 D5 waarin ik gereden heb. Zie het andere topic "de S60 betast".
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dat iets exemplarisch was, net als de paar trillingen/rammeltjes die ik tijdens die rit gehoord heb...
Niet goed natuurlijk dat dat in een demo auto zit...
Geplaatst: 04.08.2010 - 13:53
door Johan
Als het windgeruis werkelijk hoog is dan vraag ik mijn af of de heren ontwerpers niet hebben zitten slapen.
Er worden tijdens de ontwerpfase voldoende tests uitgevoerd om dit zo veel mogelijk te beperken door vorm aanpassingen of spoiler randjes.
De vorige S60 heeft zelfs opvallend weing last van windgeruis zelfs bij hoge snelheden. Mocht de nieuwe daar dus meer last van hebben dan is dit uiterst merkwaardig.
BMW maakt de 3 serie al zo lang en beschikt waarschijnlijk over andere budgetten dan Volvo zodat het mij ook niet verbaasd dat deze er als beste uit komt. Helaas heeft de auto een verschrikkelijk lelijk interieur en een slechte zitpositie (voor mij dan) waardoor ik mij nooit aan een BMW zou wagen.
Geplaatst: 04.08.2010 - 14:03
door Fulaks
Wat zegt de test over het rijgedrag en de motor ? Was het een MT of GT ? Indien GT, wat zeggen ze daarover ?
Vind ik allemaal veel interessanter dan de kosten.
Geplaatst: 04.08.2010 - 14:20
door Poolrev
Johan schreef:De vorige S60 heeft zelfs opvallend weing last van windgeruis zelfs bij hoge snelheden. Mocht de nieuwe daar dus meer last van hebben dan is dit uiterst merkwaardig.
Bij de V70 van mijn vader, en ook de diverse S60's die ik als vervangend vervoer heb meegehad, was dat wel anders vond ik. Mijn C30 heeft er veel minder last van en is dan ook veel stiller.
Hoog windgeruis is ook een persoonlijke beleving vind ik. De één vind iets al snel te veel, terwijl de ander het nog wel acceptabel vindt. En als de motor zeer stil is (wat bij de S60 D3 in ieder geval wel is), valt het windgeruis natuurlijk ook veel meer op.
Daarnaast vraag ik me af hoe ze afwerking hebben beoordeeld. Die van de A4 is zeker van hetzelfde niveau als de 3-serie, zo niet beter...
Geplaatst: 04.08.2010 - 14:39
door Volvoman
Rijgedrag: hij weet comfort en sportiviteit goed te combineren. Er zat een handbak in de D3 en de testers moesten veel schakelen om het beste eruit te halen. In de dagelijkse praktijk zou dat niet zo extreem hoeven (hij doet er 1 sec langer over dan de Merc en Audi om op 60 mph te komen).
Leuk citaat: de S60 is zo 'classy' dat de A4 gewoontjes aanvoelt!
Geplaatst: 04.08.2010 - 14:40
door casper
http://www.whatcar.com/car-reviews/volv ... ew/25955-2
http://www.whatcar.com/car-news/volvo-s ... ven/251694
Test valt wel goed mee vind ik.
Het duurst in onderhoud en belastingen gaat voor België totaal niet op.
Hier zijn BMW, Audi en Mercedes veel duurder wat onderhoud betreft, en ook wat de belastingen betreft gaat die vogel niet op: gelijke krachtbronnen zijn gelijke belastingen.
Geplaatst: 04.08.2010 - 14:54
door Volvoman
het lijkt erop dat de S60 het minst zuinig is en de meeste CO2 uitstoot.
Geplaatst: 04.08.2010 - 18:32
door jds
What car heeft ook een site en daar komt BMW eerst met 5* , dan Volvo en Mercedes met 4 * en dan pas de Audi A4 met 3*.
Ze vinden trouwens dat je niet meer dan de D3 nodig hebt.
Samen met de XC60 en XC90 is dit de hoogte score die een Volvo ooit gehaald heeft.
Geplaatst: 04.08.2010 - 19:21
door jds
Volvoman schreef:Leuk citaat: de S60 is zo 'classy' dat de A4 gewoontjes aanvoelt!
Of de S60 classy is weet ik niet (vind de oude classier), maar de A4 is wel zowat de saaiste auto van de 4
Geplaatst: 04.08.2010 - 19:29
door Volvoman
jds schreef:Volvoman schreef:Leuk citaat: de S60 is zo 'classy' dat de A4 gewoontjes aanvoelt!
Of de S60 classy is weet ik niet (vind de oude classier), maar de A4 is wel zowat de saaiste auto van de 4
Ze hadden het hier over het interieur.
Geplaatst: 08.08.2010 - 23:20
door Nik0la
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Roa ... um/251721/
Nieuwe test met filmpje op autocar.co.uk. Verdict in lijn met andere reviews.
Geplaatst: 09.08.2010 - 08:04
door piotrV70
Ik zou ze in dezelfde volgorde hebben gezet. Ik geloof alleen niets van de kritiek op de afwerking van de A4. Nergens ligt de lat zo hoog als bij Audi.
Geplaatst: 09.08.2010 - 08:07
door V480-S60
Gek genoeg hoor ik de laatste tijd vaker kritiek op Audi. En juist op de afwerkingskwaliteit.
Ik heb het overigens nog niet zelf mogen ervaren. (Maar het zegt volgens mij wel wat als een Audi-adept de kwaliteit van een Skoda momenteel beter vindt)
Geplaatst: 18.08.2010 - 09:15
door kmser
Iedereen heeft andere keuzes en eisen. Ik reed regelmatig in 2 bmw's. Een 320d touring met vele opties en een 318d in basisuitvoering. In basisuitvoering ziet dat er alles behalve goed uit en rijdt het ook iets minder strak. Met opties ziet het er al een pak beter uit, maar dan ben je in Belgie 50.000 euro kwijt De audi en mercedes zijn in het zelfde bedje ziek, maar in iets mindere mate. Het weggedrag van de sportieve 3-reeks paste perfect bij de bestuurder.
Zal binnenkort wel eens een belgische test vinden en i.c.m. de staat van ons wegennet zal de ophanging van de Volvo en de Mercedes in het voordeel zijn.