S40 loopt slecht op lpg
Geplaatst: 04.08.2010 - 16:17
Ik heb een 2.0 S40 van '96 met een Vialle lpi installatie.
Nu merkte ik een aantal dagen dat hij nogal eens inhield, stotteren ( lijkt wel of hij loopt op 3 cylinders ) op lpg.
Sinds vanochtend begon hij direct beroerd te lopen op lpg, geen vermogen lijkt het wel ( die 3 cylinders?)
Stationair loopt de auto netjes op lpg en het maakt geen verschil of ik rustig of wat forser accelereer, hij blijft op 3 pitten lopen.
Om te proberen heb ik bij 110 km/h op de snelweg, teruggeschakeld naar de 4e versnelling en toen leek hij goed te lopen, maar dat kan niet de bedoeling zijn van autorijden, ik hou de techniek graag heel.
Maar hoe kan ik testen bij stationair toerental, of een injector of het relais de oorzaak is?
Ik heb op dit forum wel eens gelezen over een 0-ring bij de injectoren en over een schakelrelais tussen benzine en lpg.
Bougies zijn wel een keer aan de beurt inmiddels, de bougiekabels zijn nog goed.
Mijn auto heeft inmiddels 360.000 km gelopen.
Bedankt alvast voor de info!
Nu merkte ik een aantal dagen dat hij nogal eens inhield, stotteren ( lijkt wel of hij loopt op 3 cylinders ) op lpg.
Sinds vanochtend begon hij direct beroerd te lopen op lpg, geen vermogen lijkt het wel ( die 3 cylinders?)
Stationair loopt de auto netjes op lpg en het maakt geen verschil of ik rustig of wat forser accelereer, hij blijft op 3 pitten lopen.
Om te proberen heb ik bij 110 km/h op de snelweg, teruggeschakeld naar de 4e versnelling en toen leek hij goed te lopen, maar dat kan niet de bedoeling zijn van autorijden, ik hou de techniek graag heel.
Maar hoe kan ik testen bij stationair toerental, of een injector of het relais de oorzaak is?
Ik heb op dit forum wel eens gelezen over een 0-ring bij de injectoren en over een schakelrelais tussen benzine en lpg.
Bougies zijn wel een keer aan de beurt inmiddels, de bougiekabels zijn nog goed.
Mijn auto heeft inmiddels 360.000 km gelopen.
Bedankt alvast voor de info!