Pagina 1 van 1
B200FT
Geplaatst: 06.08.2010 - 11:22
door jeroen945
Probleem van mijn Volvo 945 2.0 T is het volgende:
Start prima, loopt goed maar wanneer ik accelereer dan gaat dit niet vloeiend maar enorm haperig. daarna weer alles ok.
Nu verdenk ik het injectiesysteem op een fout maar deze geeft geen foutmelding.
Injectoren zijn onlangs gereviseerd, kop is gevlakt, kleppen geslepen etc (dit was nodig door oververhitting (koelslang gebarsten)) dus dat moet goed zijn. Ook verdeelkap, bdp sensor zijn al vervangen
Wie heeft dit wel eens meegemaakt op kan een oplossing bedenken.
Geplaatst: 06.08.2010 - 12:16
door Walter
heb je de rotor ook vervangen? En de bougiekabels? Lijkt me dat ie daar op hikt.
Geplaatst: 06.08.2010 - 15:31
door jeroen945
Ja, rotor ook vervangen en bougiekabels zijn nog vrij vers. Lijkt me dat hij dan bij hoge toeren ook moet blijven haperen maar op de snelweg loopt hij prima. Probleem is enkel bij accelereren.
Geplaatst: 06.08.2010 - 16:05
door Walter
zuigt de motor niet ergens valse lucht aan? Bv de pakking van het inlaatspruitstuk die lek is? Als je gas geeft, dan trekt ie daar goed aan. Bij constant gas is de onderdruk een stuk minder. Je kan dit testen door met lopende motor wat remmenreiniger tegen een inlaatkanaal te spuiten. Als de motor in toeren stijgt, weet je dat ie daar lekt
Ik gebruik alleen maar mijn boerenverstand, wellicht zit ik er helemaal naast...
Geplaatst: 06.08.2010 - 19:56
door jeroen945
Pakkingen en slangen zijn dicht, bij een turbo is er ook geen vacuum zodat deze iets minder last heeft van valse lucht. Enkel de LMF kan hierdoor misleid worden.
Heb zelf het idee dat er een defect is in de ECU of de onstekingsmodule. Kan ik zelf niet testen en heb nog niemand gevonden met een gelijkwaardige ECU zodat ik deze even om kan wisselen en zo te testen.
Geplaatst: 06.08.2010 - 20:04
door Ramon&Ramon
electrodenafstand van de bougies goed,daar zijn ze erg gevoelig op.
distributie staat goed?
Geplaatst: 07.08.2010 - 09:34
door jeroen945
Distributie staat goed, zit net nieuwe riem op en daarvoor was het probleem ook al aanwezit. Heb de auto nu 2 jaar en vorige eigenaar was er ook al mee bezig geweest, nieuwe LMM en bougiekabels had hij al gemonteerd. Misschien moet ik eerst eens een nieuwe ontstekingsmodule kopen. Weet iemand de goedkoopste leverancier? Zijn er ook problemen met bobines?
Geplaatst: 07.08.2010 - 21:06
door jeroen945
Vandaag nog even de bougies nagemeten, zijn de juiste afstand en zien er netjes uit. Zou het nog kunnen zijn dat de intercooler deels geblokkeerd is? is er iemand die hier ervaring mee heeft?