Pagina 1 van 1

Toch een nieuwe R?

Geplaatst: 08.08.2010 - 16:11
door Paul
Volvo presenteert de nieuwe dynamische R versie van de S60 in Genève. De Zweedse autofabrikant weg van hun vaste afbeelding met de nieuwe S60 en zelfs zeggen de "brutale Volvo".

Bij het Geneva Motor Show 2010 Volvo onthulde haar nieuwe vlaggenschip van de midden klasse S60R van deskundigen. De gewijzigde voorkant en achterbumpers, dikke Aluräder en een achterspoiler te markeren. De Volvo werkt niet meer als een chique Daddy auto, maar als een brutale Streaker van Sohnemannes. Een geladen zes-cilinder motor geeft meer macht Volvo S60. De normale T6 heeft 304 PK onder de motor kap. De nieuwe versie van R wordt aangedreven door 380 PK.

Een hoogte punt van de R versie is de Col lis ion warning system, met inbegrip van automatische nood rem functie en de bescherming van voetgangers. Dit systeem detecteert voetgangers plotseling wordt uitgevoerd op de weg en het voorkomen van een botsing. Dit is de reactie tijd aanzienlijk minder dan 1 seconde.
Volvo präsentierte in Genf die neue dynamische R-Version des S60. Die schwedischen Autobauer wollen mit dem neuen S60 von ihrem soliden Image wegkommen und sprechen sogar vom „frechen Volvo“.

Auf dem Genfer Autosalon 2010 offenbarte Volvo sein neues Mittelklasse-Flaggschiff S60R der Fachwelt. Hervorzuheben sind die geänderten Front- und Heckschürzen, dicke Aluräder und ein Heckspoiler. So wirkt der Volvo nicht mehr wie ein schickes Daddy-Auto sondern wie ein frecher Flitzer des Sohnemannes.

Ein aufgeladener Sechszylinder-Motor verleiht dem Volvo S60 zudem mehr Power. Der normale T6 hat 304 PS unter der Haube. Die neue R-Version wird von 380 Pferdestärken angetrieben.

Ein Highlight der R-Version ist das Kollisions-Warnsystem inklusive automatischer Notbremsfunktion und Fußgängerschutz. Dieses System erkennt Passanten, die unvermittelt auf die Straße laufen und vermeidet eine Kollision. Dabei liegt die Reaktionszeit deutlich unterhalb einer Sekunde.

Quelle: AutomaTick
motortalk.de

Geplaatst: 08.08.2010 - 16:56
door volvo-jan
heb wel ergens in de autoweek gelezen (weet zo niet meer welke is al een tijdje geleden) dat volvo plannen had om de R-series terug in het segment te plaatsen, zouden ze het dan nu gedaan hebben? :) \:D/

Geplaatst: 08.08.2010 - 16:59
door bart simpson
als de prijs klopt (zoals in 1995-1999) zal er ook zeker een plaats voor zijn

Geplaatst: 10.08.2010 - 08:52
door Johann
Afbeelding

Geplaatst: 10.08.2010 - 09:23
door ruuds70
Lekker toch, zou dit de eerste uitspatting zijn na de overname door Geely? Dan mogen er meer volgen veul meer zelfs!

Re: Toch een nieuwe R?

Geplaatst: 10.08.2010 - 09:33
door casper
Paul schreef:Volvo presenteert de nieuwe dynamische R versie van de S60 in Genève. De Zweedse autofabrikant weg van hun vaste afbeelding met de nieuwe S60 en zelfs zeggen de "brutale Volvo".

Bij het Geneva Motor Show 2010 Volvo onthulde haar nieuwe vlaggenschip van de midden klasse S60R van deskundigen. De gewijzigde voorkant en achterbumpers, dikke Aluräder en een achterspoiler te markeren. De Volvo werkt niet meer als een chique Daddy auto, maar als een brutale Streaker van Sohnemannes. Een geladen zes-cilinder motor geeft meer macht Volvo S60. De normale T6 heeft 304 PK onder de motor kap. De nieuwe versie van R wordt aangedreven door 380 PK.

Een hoogte punt van de R versie is de Col lis ion warning system, met inbegrip van automatische nood rem functie en de bescherming van voetgangers. Dit systeem detecteert voetgangers plotseling wordt uitgevoerd op de weg en het voorkomen van een botsing. Dit is de reactie tijd aanzienlijk minder dan 1 seconde.
Volvo präsentierte in Genf die neue dynamische R-Version des S60. Die schwedischen Autobauer wollen mit dem neuen S60 von ihrem soliden Image wegkommen und sprechen sogar vom „frechen Volvo“.

Auf dem Genfer Autosalon 2010 offenbarte Volvo sein neues Mittelklasse-Flaggschiff S60R der Fachwelt. Hervorzuheben sind die geänderten Front- und Heckschürzen, dicke Aluräder und ein Heckspoiler. So wirkt der Volvo nicht mehr wie ein schickes Daddy-Auto sondern wie ein frecher Flitzer des Sohnemannes.

Ein aufgeladener Sechszylinder-Motor verleiht dem Volvo S60 zudem mehr Power. Der normale T6 hat 304 PS unter der Haube. Die neue R-Version wird von 380 Pferdestärken angetrieben.

Ein Highlight der R-Version ist das Kollisions-Warnsystem inklusive automatischer Notbremsfunktion und Fußgängerschutz. Dieses System erkennt Passanten, die unvermittelt auf die Straße laufen und vermeidet eine Kollision. Dabei liegt die Reaktionszeit deutlich unterhalb einer Sekunde.

Quelle: AutomaTick
motortalk.de
Een artikel door een vertaalprogramma laten vertalen is blijkbaar ook niet alles... :?

Geplaatst: 10.08.2010 - 10:09
door Nik0la
Slechte vertaling of niet. De 380 pk in plaats van de 304 kan je weinig verkeerd aan vertalen denk ik. Klinkt goed!!

Geplaatst: 10.08.2010 - 10:37
door Paul
En een mooi verlaagde S60 Johann!

Geplaatst: 10.08.2010 - 11:45
door v70bio
Eindelijk weer een R!

Geplaatst: 10.08.2010 - 15:38
door Discovery
Zoals ook op Swedespeed werd gezegd, dit is gewoon een Passion red s60 met Freja velgen en een deel van het exterior package. Ik zie i.i.g. niet waarom dit een R zou zijn.

Geplaatst: 10.08.2010 - 15:44
door 945i
Ik zie het nut niet zo van een 380pk versie.. Te weinig om mee te kunnen met B-M-A, en wat zal het verschil zijn met 304 pk?
Volgens mij heeft niemand daar de (waarschijnlijk) forse meerprijs voor over. Vooral omdat de meest simpele versies al kunnen voorzien van een R look..

Geplaatst: 10.08.2010 - 15:51
door Fulaks
Volgens welingelichte bronnen wordt die R enkel voor Johann gemaakt :D

Geplaatst: 10.08.2010 - 15:54
door Discovery
Die hebben er 8-cilinders in liggen om die vermogens te halen, dan zou volvo hun v8 moeten aanpassen om er zo meer uit te persen. Dan kan er 750 pk uit worden gehaald.

Geplaatst: 10.08.2010 - 16:03
door 945i
Ach ja, BMW heeft een 6 cil. om in iets meer dan 5 sec naar 100 te komen, Audi ook ;)
De V8 van BMW heeft geen turbo nodig om onder die 5 tellen te blijven...
Ik denk dat als je nog sneller wil, je beter een motor kan kopen..:)
De verschillen zijn zo klein in de +300 pk klasse...

Geplaatst: 10.08.2010 - 17:34
door ruuds70
@discovery @945i misschien gaat het daar wel helemaal niet om, Laat ze toch gewoon een echte R maken, ook al is die niet zo snel als een BMW of een Audi. Zelfs de vanwege het gebrek aan vermogen bekritiseerde S60R V70R waren gewoon hele gave Volvo's met net dat aparte wat het een R maakt en daar hoort een vette prijs bij. Ik wil gewoon een R, oke op zijn minst een brochure van de R!

Re: Toch een nieuwe R?

Geplaatst: 10.08.2010 - 17:57
door casper
Paul schreef:
Volvo präsentierte in Genf die neue dynamische R-Version des S60. Die schwedischen Autobauer wollen mit dem neuen S60 von ihrem soliden Image wegkommen und sprechen sogar vom „frechen Volvo“.

Auf dem Genfer Autosalon 2010 offenbarte Volvo sein neues Mittelklasse-Flaggschiff S60R der Fachwelt. Hervorzuheben sind die geänderten Front- und Heckschürzen, dicke Aluräder und ein Heckspoiler. So wirkt der Volvo nicht mehr wie ein schickes Daddy-Auto sondern wie ein frecher Flitzer des Sohnemannes.

Ein aufgeladener Sechszylinder-Motor verleiht dem Volvo S60 zudem mehr Power. Der normale T6 hat 304 PS unter der Haube. Die neue R-Version wird von 380 Pferdestärken angetrieben.

Ein Highlight der R-Version ist das Kollisions-Warnsystem inklusive automatischer Notbremsfunktion und Fußgängerschutz. Dieses System erkennt Passanten, die unvermittelt auf die Straße laufen und vermeidet eine Kollision. Dabei liegt die Reaktionszeit deutlich unterhalb einer Sekunde.

Quelle: AutomaTick
motortalk.de
Als je bovenstaand bericht correct vertaalt klopt er niets van dat er een R-versie komt.
Er staat "Volvo presenteerde in Genève de nieuwe dynamische R-versie van de S60".
Dat is dus in de realiteit nooit gebeurd.

"Op het Autosalon van Genève openbaarde Volvo zijn nieuw middenklasse-vlagschip : de S60R"
Ook al niet waar.

Dit artikel is dus pure nonsens, en de vertaling in de openingspost des te meer. De lancering van de S60 in Genève en diens designpakket worden door mekaar worden gehaald om dan zulke kwakkel neer te schrijven.

Geplaatst: 10.08.2010 - 18:19
door Johann
Fulaks schreef:Volgens welingelichte bronnen wordt die R enkel voor Johann gemaakt :D
:lol:

R-Design pakket zou nog dit jaar komen dus zal binnenkort wel op een of andere show staan.

Voor wat betreft het motorvermogen van o.a. de laatste R. Die 300 PK was leuk, vooral in de S60R, maar de 2005+ T5 met 260 PK FWD deed het minstens zo leuk. De AWD had maar minimale meerwaarde en de laatste 5 jaar hebben de ontwikkelingen op het gebied van o.a. tractie controle een behoorlijk vlucht genomen waardoor de meerwaarde van AWD eigenlijk alleen maar minder is geworden.

Met AWD kun je nog proberen het karakter van een achterwielaandrijver te benaderen maar dan zal het gebruikte Haldex systeem wel behoorlijk overhoop moeten.

De T6 met de horrific GearTronic ligt qua prestaties iets onder wat de S60R met handbak deed. Wil je dit iets overteffen dan heb je toch nog wel een klap PK's nodig helemaal als je er vanuit gaat dat een "S60 T-6R" vlot over de 1800 kilo gaat. Die 380 PK mag veel lijken maar heb je dus hard nodig om voorbij een vorig model R te komen.

Maar ik geloof er allemaal geen fluit van. Ze kunnen veel goedkoper een handbak achter te T6 knuppen of een 304 PK 5 cylinder met M66 AWD handbak er in gooien en een beetje op 't gewicht letten en dat heb je er al een leuke R van.

Geplaatst: 10.08.2010 - 20:48
door eddy3
Dit artikel is natuurlijk pure nonsens.(Spijtig genoeg)
Heb dit maanden geleden zien opduiken bij Motortalk.
Nogmaals,spijtig dat het geen werkelijkheid is,naar mijn bescheiden mening,hebben ze zoiets toch nodig?
Ben het met Johann zeker eens;wat betreft GT's,Volvo heeft altijd 50pk meer nodig
dan concurerende modellen met automaat;om hetzelfde te bereiken.
Zitten ze soms vast,aan die kompakte Aisen-Warners,in verband met de Dwarsgeplaatste motoren??
Waarom geen ZF bakken,hebben ze trouwens ooit gebruikt,in men 740GLE,zat er zo een,een sportieve,en zuinige bak.
Grtn
Eddy

Geplaatst: 17.08.2010 - 00:27
door Sorcerer
Wacht, wat? ;(

@Johann: de nieuwe T6 is inderdaad zwaar. En hij is wel snel hoor, en klinkt ook wel lekker, maar het is toch niet hetzelfde. Een handgeschakelde R met 380 pk zou genoeg zijn om de S4 en de 335i de baas te kunnen. RS4 en M3 moet je niet willen evenaren. Dat past gewoon niet bij Volvo en 380 pk is al zat snel.

Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de ontwikkelingen. De S60 "gewoon" doet het gewoon niet voor mij. Mist toch karakter...