Pagina 1 van 1
Raam afstellen?
Geplaatst: 09.08.2010 - 20:08
door elianmars
Als ik de ruit in de bestuurdersdeur met de auto-functie omhoog laat gaan, gaat deze, nadat de bovenkant van de deur is geraakt, gelijk weer naar beneden.
Dit zal de beveiliging zijn, voor het geval er iets tussen zit en niet klem komt te zitten.
Maar het lijkt me niet de bedoeling dat dit ook gebeurt als het raam wordt dichtgedaan.
Is dit op de één of andere manier anders af te stellen? Er staat me bij dat het bij mijn vorige wagen (V70 classic) via de raamschakelaar was af te stellen (omhoog doen en schakelaar vasthouden, of zoiets). Heb ik nu ook geprobeerd, maar werkt helaas niet.
Geplaatst: 09.08.2010 - 21:33
door jpwg001
Bij de dealer middels software. De nulstelling zal ontregeld zijn. Gaat je raam helemaal omlaag? Ik heb hetzelfde aan de hand...
Geplaatst: 09.08.2010 - 22:47
door Msuidgeest
Inderdaad de dealer ...
De software moet opnieuw ingelezen worden om te vertellen hoe het raam moet reageren op jouw commando.
Geplaatst: 09.08.2010 - 23:04
door elianmars
Nee, het raam gaat niet helemaal omlaag, maar zo'n 10 centimeter.
Dus het is niet zo simpel meer om het even zelf te doen..... Toch maar een keer langs de dealer dan

Geplaatst: 09.08.2010 - 23:13
door VolvoRob
Over ramen gesproken: mijn rechter raam gaat niet in de autostand naar boven. Hoort dat zo?
Geplaatst: 10.08.2010 - 11:11
door edraket
Het raam moet opnieuw gecalibreerd worden. De dealer kan dat doen. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je dat zelf ook kunt doen, kan het alleen niet meer vinden. Zal nog even zoeken.
Geplaatst: 11.08.2010 - 17:28
door mad
Geplaatst: 12.08.2010 - 10:08
door janpie
Over ramen gesproken: mijn rechter raam gaat niet in de autostand naar boven. Hoort dat zo?
Ja idd alle 2 e ramen hebben een autofunctie. Zo wel omhoog als naar benee
Geplaatst: 12.08.2010 - 12:00
door edraket
Ok, heb het gevonden, maar dit gaat meer over resetten van de deurmodule (UEM=Upper Electronic Module). Ik zou dit eerst proberen, naar de dealer kan altijd nog:
- Sluit alle deueren en klep.
- Sleutel in positie II motor loopt niet.
- Houd nu zowel de bestuurders al passagiers raamschakelaar naar boven voor ongeveer 5-8 seconcen nadat de ramen zijn gesloten.
- Laat de schakelaars los.
- Verwijder de sleutel.
- Gebruik nu de afstandsbediening 2 keer. lock/unlock lock/unlock.
Hiermee wordt de UEM gereset.
Geplaatst: 13.08.2010 - 11:09
door VolvoRob
Dank je Ed, ik ga dit proberen!
Geplaatst: 13.08.2010 - 11:57
door jpwg001
Hoi Ed, ik heb dit ook geprobeerd, maar heeft niet mogen baten. Wordt het dan meteen een ritje dealer?
Geplaatst: 13.08.2010 - 13:03
door edraket
Ben bang van wel.
Geplaatst: 13.08.2010 - 15:41
door jpwg001
Hmmm... ga straks nog even een smeerseltje in de raamlijsten spuiten. Wellicht helpt dat. Zo niet... dan eerst maar zo op vakantie.
Geplaatst: 14.08.2010 - 00:36
door elianmars
jpwg001 schreef:Hoi Ed, ik heb dit ook geprobeerd, maar heeft niet mogen baten. Wordt het dan meteen een ritje dealer?
Ook mijn wagen trapt niet in het trucje, helaas......
Geplaatst: 14.08.2010 - 16:37
door volvo-jan
gewoon naar de dealer/specialist (in iedergeval iemand met VIDA)
en vragen of ze de ramen opnieuw willen kalibreren is hooguit 10minuten werk.
Geplaatst: 20.08.2010 - 21:24
door jpwg001
volvo-jan schreef:gewoon naar de dealer/specialist (in iedergeval iemand met VIDA)
en vragen of ze de ramen opnieuw willen kalibreren is hooguit 10minuten werk.
Dat kalibreren kost dus de wereld niet. Weet je ook wat het kost om de lamellen van de climatecontrol te kalibreren. Ik heb 2 ongelijke luchttemperaturen...
Geplaatst: 20.08.2010 - 21:45
door Oceanracer
Ik hoop voor je dat het bij dat kalibreren blijft...
(lees maar)
Geplaatst: 21.08.2010 - 18:06
door volvo-jan
zit er wel genoeg koelmiddel in? meestal is een leeg airco systeem de oorzaak.
zie de link van oceanracer daar staat de meest voorkomende oorzaak
Geplaatst: 29.08.2010 - 22:14
door jpwg001
volvo-jan schreef:zit er wel genoeg koelmiddel in? meestal is een leeg airco systeem de oorzaak.
zie de link van oceanracer daar staat de meest voorkomende oorzaak
Daar twijfel ik een beetje aan. Hij is onlangs wel bijgevuld en kon wel wat gebruiken. Maar bij het starten van mijn auto hoor ik het systeem als het ware suizen. Ik weet niet of hij dan druk aan het opbouwen is ofzo. Direct na het bijvullen Hoorde ik die geluien welhaast niet meer en nu steeds meer. Ben ook wel bang voor een lek ergens. Geen groot lek, maar een klein. Ik hoop op een slang of koppelingetje ergens. Voor mijn gevoel koelt hij ook minder hard dan eerst. Ik laat hem binnenkort weer checken. Eens kijken of mijn vakantie schade heeft aangericht.