Pagina 1 van 2
V70 2.5T versus D5
Geplaatst: 10.08.2010 - 14:26
door mehrzahl
Als trotse vader van 2 kindjes begin ik de grenzen van de laadcapaciteit van de S60 te ontdekken. Ik ben daarom aan het rondneuzen naar een vervanger, en de meest logische keuze zou een V70 D5 zijn. MAARRR... ik lees nogal wat problemen met de 185 pk versie, zoals afgebroken wervelkleppen, stijgend motoroliepeil, hoog verbruik etc... Na wat rekenwerk denk ik dat met mijn jaarkilometrage van 20.000 ook een 2.5T binnen budget zou vallen. Over deze motor valt erg weinig te lezen, zijn er zo weinig geleverd of is het gewoon een uiterst betrouwbare machine?
Verder ben ik benieuwd of er mensen de overstap vanuit een old skool D5 (163 pk) naar deze motor hebben gewaagd, en wat de bevindingen waren?
Ten slotte vind ik dat veel V70s nogal hoog op de poten staan aan de achterkant. Komt dit door de nivomats?
Oh ja wat vinden jullie van deze V70 uit Duitsland:
http://moll.de/fahrzeuge/1390246/Volvo- ... AVI/Hilden
Geplaatst: 10.08.2010 - 14:34
door 945i
Ja, mooi ding. Toevallig ken ik deze garage, beslist nette mensen die goed spul verkopen.
Geplaatst: 10.08.2010 - 15:04
door Johan
Ik dus van een D5 (163pk) naar een 2.5T.
Met de 2.5T verlang je nooit meer terug naar een diesel. Stevig gassen komt je wel te staan op een hoog verbruik, maar bij constante snelheden <=100 valt het allemaal erg mee.
De 2.5T heeft bijna dezelfde eigenschappen als de D5 in de zin van veel koppel bij een laag toerental maar gaat wel vlot door naar de ~5500 rpm.
Helaas is in de V70 ook een tijdje een geknepen versie van deze motor gelepeld die 200pk produceerde. Je moet dan nog wat budget overhouden om bij polestar of een andere tuner deze te laten opwaarderen naar 235 pk )of hoger, ~250 pk is haalbaar).
Success met je zoektocht.
Geplaatst: 10.08.2010 - 16:41
door DannyB
Johan schreef:Ik dus van een D5 (163pk) naar een 2.5T.
Helaas is in de V70 ook een tijdje een geknepen versie van deze motor gelepeld die 200pk produceerde. Je moet dan nog wat budget overhouden om bij polestar of een andere tuner deze te laten opwaarderen naar 235 pk )of hoger, ~250 pk is haalbaar).
Is de 200pk niet de 2.4T en de 2.5T 210pk!?
Ik rijd nu een tijdje met de 2.5T en deze bevalt uitstekend!
Geplaatst: 10.08.2010 - 16:43
door t5power
DannyB schreef:Johan schreef:Ik dus van een D5 (163pk) naar een 2.5T.
Helaas is in de V70 ook een tijdje een geknepen versie van deze motor gelepeld die 200pk produceerde. Je moet dan nog wat budget overhouden om bij polestar of een andere tuner deze te laten opwaarderen naar 235 pk )of hoger, ~250 pk is haalbaar).
Is de 200pk niet de 2.4T en de 2.5T 210pk!?
Ik rijdt nu een tijdje met de 2.5T en deze bevalt uitstekend!
Nieuwe 2.5T hebben ook weer 200 pk gekregen.
Geplaatst: 10.08.2010 - 16:45
door DannyB
Weet je ook vanaf welk modeljaar?
Ik zie in de advertentie dat modeljaar 2007 nog 209pk heeft!
Geplaatst: 10.08.2010 - 18:41
door v70bio
nieuwe V70 heeft 230 pk
Geplaatst: 10.08.2010 - 19:41
door Discovery
V70-II 2.5t:
alle modeljaren 210pk
v70-III 2.5t:
MY08-09: 200 pk
MY10: 231 pk
Geplaatst: 10.08.2010 - 20:53
door hans98
Wow, da's mooi zeg dat chroom op zilver. Mooi met een open dak en een HU 850, ook een goeie optie. Hij heeft geen xenon, op zich niet erg maar dat is volgens mij bij de NL Summum standaard.
Geplaatst: 11.08.2010 - 13:53
door Rob2u
2.4T is de 200pk versie met een lagedruk turbo; hierbij pakt de turbo al bij ca. 1500rpm mooi gelijkmatig op
2.5T is de 210pk versie met hogedruk turbo; hier komt de turbo er bij een veel hoger toerental pas in. Dit geeft een geheel ander karakteristiek in het rijden (maar wel allebei heel goed

)
Geplaatst: 11.08.2010 - 14:52
door t5power
Rob2u schreef:2.4T is de 200pk versie met een lagedruk turbo; hierbij pakt de turbo al bij ca. 1500rpm mooi gelijkmatig op
2.5T is de 210pk versie met hogedruk turbo; hier komt de turbo er bij een veel hoger toerental pas in. Dit geeft een geheel ander karakteristiek in het rijden (maar wel allebei heel goed

)
Weet je dat zeker? Volgens mij heeft 2.5T ook lagedruk turbo. Ik heb de T5 versie met 260 pk en die heeft volgens mij de hogedruk turbo.
Geplaatst: 11.08.2010 - 14:55
door bart simpson
t5power mag door naar de volgende ronde
Geplaatst: 11.08.2010 - 15:22
door FrankS60
Ja de 2.4T en 2.5T hebben vergelijkbare turbo's.
Ik heb zelf de 2.4T (in een S60) en ook voor de tuning reed dat zeer prettig. Vanaf helemaal onderin al meer dan genoeg trekkracht waardoor je nooit toeren hoeft te maken om lekker vlot te kunnen rijden. Als je wilt scheuren dan kan dat ook probleemloos, de mijne reed zonder enige aanpassingen 240+ op de GPS. Heb na 170.000 km op de teller en flink doorrijden met enige regelmaat en een tuning die het maximale uit de turbo haalt eigenlijk geen enkele klacht over de motor. Zeer betrouwbaar torretje als je het mij vraagt, en de 2.5T zal daar vast niet voor onder doen.
Eventuele caravan/trailer trekkerijen zijn ook geen enkel punt, met 85/90 op de cruise hoef je eigenlijk nooit terug te schakelen voor heuvels e.d. Hij gaat gewoon meer gas geven en houdt keurig zijn snelheid.
Die V70 in de link ziet er heel netjes uit! Goede opties erop en algeheel wel een nette indruk.
Geplaatst: 11.08.2010 - 15:58
door mehrzahl
Dank voor de opmerkingen....de 2.5T is dus een aanrader. Geen ETM problemen of andere aandachtspunten? De rest (draagarmen, stabi's, handrem, intercooler, condensor, thermostaat) ben ik al redelijk van op de hoogte, ervaringsgewijs...
Geplaatst: 11.08.2010 - 16:06
door Rob2u
t5power schreef:Rob2u schreef:2.4T is de 200pk versie met een lagedruk turbo; hierbij pakt de turbo al bij ca. 1500rpm mooi gelijkmatig op
2.5T is de 210pk versie met hogedruk turbo; hier komt de turbo er bij een veel hoger toerental pas in. Dit geeft een geheel ander karakteristiek in het rijden (maar wel allebei heel goed

)
Weet je dat zeker? Volgens mij heeft 2.5T ook lagedruk turbo. Ik heb de T5 versie met 260 pk en die heeft volgens mij de hogedruk turbo.
Excuus, je hebt gelijk!
Ik verwarde de 2.5T met de T5.......
Geplaatst: 11.08.2010 - 16:14
door degids
mehrzahl schreef:Dank voor de opmerkingen....de 2.5T is dus een aanrader. Geen ETM problemen of andere aandachtspunten? De rest (draagarmen, stabi's, handrem, intercooler, condensor, thermostaat) ben ik al redelijk van op de hoogte, ervaringsgewijs...
Gewoon modeljaar pakken van na 2003.
Geplaatst: 11.08.2010 - 17:36
door DannyB
Vanaf modeljaar 2003 mag ook!
Geplaatst: 11.08.2010 - 19:09
door bart simpson
half 2002 idd
Geplaatst: 11.08.2010 - 20:55
door Wim J
Ben net overgestapt van de xc70II 2.5T (210pk) naar de xc70III d5 (185pk).
Zonder twijfel is de 2.5T de betere motor, geen twijfel mogelijk!
Geplaatst: 11.08.2010 - 21:00
door eddy3
Net overgestapt,en al 154000km???
Grtn Eddy