Pagina 1 van 1

[ Volvo V40 ] Aanschaffen, waar op letten?

Geplaatst: 10.08.2010 - 19:51
door Metallicdeth
Hoi!,

Ik ben van plan een Volvo V40 te kopen! Nu zijn er een aantal verschillende modellen met verschillende opties.

Nu wil ik er wel flink op vooruit gaan, dus ik ga voor een model met CC, Climate control,....

Een aantal vragen:

- Is het nog de moeite om een auto te kopen met 150.000km op de teller? (Diesel). Als deze verder goed onderhouden is geweest en niet is afgeragt?
- De standaard autoradio, is dat een DIN2? Is deze eventueel vervangbaar door een andere DIN2? Of is er ook een mogelijkheid tot afspelen van bijv MP3 via USB, CD,...?

Mijn budget ligt rond de € 7000.-, dus denk dat daar best iets mee te doen is! Ik koop de auto in België (daar woon ik). En de prijzen liggen daar (als het goed is) sowieso een stuk lager dan in Nederland.

Hebben jullie verder nog tips voor de aanschaf? Ik wil sowieso voor het 115pk model gaan. Die lijkt mij wel rap genoeg! :)

Groet,

Melvin

Geplaatst: 10.08.2010 - 20:43
door volvo-jan
V40 heb je in verschillende fase's
de fase 1 1996tot2000 oa te herkennen aan de zwarte sierstrip rondom de bumper
en de fase 2 vanaf 2000? anders 2001 oa te herkennen aan de niet doorlopende sierlijst op de bumper

ik heb zelf een S40 fase1 gehad (benzine) zat en reed goed ik zelf heb geen problemen gehad, maar er zijn er zat die wel probleempjes gehad hebben

als ik jou was zou ik voor een fase2 gaan die is net even wat frisser en technisch ook een stuk(je) beter

Geplaatst: 10.08.2010 - 21:07
door Richard
Dan is de fase 2 in 2004 vanbinnen ook nog gelift. Te herkennen aan bijvoorbeeld een ander stuur. De 115 pk diesel is erg lekker. Heb hem zelf ook gehad.

Geplaatst: 10.08.2010 - 22:01
door Maarten
Richard schreef:Dan is de fase 2 in 2004 vanbinnen ook nog gelift. Te herkennen aan bijvoorbeeld een ander stuur. De 115 pk diesel is erg lekker. Heb hem zelf ook gehad.
die zgn fase 3 is er al vanaf 2003.
en is idd weer net even anders van binnen.
heb de mijne gekocht met 200.000 km op de teller,en rij er nu zo'n vier jaar in en heb er al zo'n 80.000 km bij gezet zonder vreemde kosten of storingen.(ook een 115pk diesel)

Geplaatst: 10.08.2010 - 22:02
door bart simpson
er is niet zoiets als fase III, een ander stuurtje en een ander grilletje maken geen andere auto

Geplaatst: 10.08.2010 - 22:05
door Richard
Maarten schreef:
Richard schreef:Dan is de fase 2 in 2004 vanbinnen ook nog gelift. Te herkennen aan bijvoorbeeld een ander stuur. De 115 pk diesel is erg lekker. Heb hem zelf ook gehad.
die zgn fase 3 is er al vanaf 2003.
en is idd weer net even anders van binnen.
heb de mijne gekocht met 200.000 km op de teller,en rij er nu zo'n vier jaar in en heb er al zo'n 80.000 km bij gezet zonder vreemde kosten of storingen.(ook een 115pk diesel)
vanaf 2003 is dus modeljaar 2004.

Geplaatst: 10.08.2010 - 22:08
door Richard
bart simpson schreef:er is niet zoiets als fase III, een ander stuurtje en een ander grilletje maken geen andere auto
Daarom had ik het inderdaad ook over een lift van binnen. Zijn veel mensen die het over een fase drie hebben. Maar inderdaad zijn er wel erg weinig wijzigingen om van een volgende fase te spreken

Geplaatst: 10.08.2010 - 22:10
door volvo-jan
vandaar ook dat ik hem niet genoemd heb :wink:

Geplaatst: 10.08.2010 - 22:11
door bart simpson
een ander stuurtje is nog geen lift

Geplaatst: 10.08.2010 - 22:17
door Richard
bart simpson schreef:een ander stuurtje is nog geen lift
Heb je een punt. Verkeerde woordkeus van mijn kant.

Geplaatst: 10.08.2010 - 22:39
door Metallicdeth
Dus als ik het goed begrijp moet ik op zoek naar een 115pk vanaf bouwjaar 2003 :) Ok!

Persoonlijk heb ik liever dan een kilometerstand van rond de 150.000 dan bijv 2 ton, maar misschien dat dit ook amper uitmaakt. Liever een goede auto met 2 ton op de teller dan een slecht onderhouden auto met 1 ton...

Hier kan ik zeker wat mee, bedankt!

Geplaatst: 11.08.2010 - 14:03
door MDA
nee, je hoeft niet een model vanaf 2003 te zoeken. Vanaf 2001 is voldoende. Toen is het meeste veranderd / verbeterd aan de auto. In 2003 is alleen een ander grilletje en een ander stuur gebruikt (details dus).

En voor minder dan 100 euro kun je zo dat nieuwe grilletje kopen, dus daarvoor moet je het niet laten.

Om het in volvo termen te zeggen: je zoekt een V40 115 pk diesel phaseII. En phase II is het makkelijkst te herkennen aan de grotere sidemarkers.

Geplaatst: 11.08.2010 - 14:31
door bart simpson
vanaf half 2000 was de phase II er al, dus ook de 115pk diesel

Geplaatst: 11.08.2010 - 16:17
door S80 Executive
Moet het een per se een diesel zijn? Benzineblokken met 150.000 zijn ook pas 'net ingereden'.

S80 Executive

Geplaatst: 11.08.2010 - 16:27
door MDA
S80 Executive schreef:Moet het een per se een diesel zijn? Benzineblokken met 150.000 zijn ook pas 'net ingereden'.

S80 Executive
Alle belgen rijden diesel. Belastingen enzo. Is daar veel voordeliger.

Geplaatst: 11.08.2010 - 16:31
door MDA
bart simpson schreef:vanaf half 2000 was de phase II er al, dus ook de 115pk diesel
je hebt uiteraard gelijk, maar als je als beginnend volvoist gaat zoeken op autotrader / MP / mobile.de en je wil zeker een phaseII hebben, is het handigste als je al bouwjaar 'vanaf 2001' invult. met 'vanaf 2000' krijg je namelijk ook wat phase I wagens te zien...

Geplaatst: 11.08.2010 - 16:36
door bart simpson
klopt, maar een 2000 phase II is goeiekoper dan een 2001 en dat verschil is niet te missen, er zijn geen phase I diesels met > 100pk

Geplaatst: 12.08.2010 - 14:24
door Metallicdeth
Ik wil wel perse een diesel, ja. Ik rij gemiddeld iets van 25.000 per jaar (tripjes van/naar Nederland, op vakantie met de auto,...) waardoor een benzine veel te duur uit komt!

Qua wegenbelasting scheelt het (praktisch) niks, dus daar hoef ik het niet voor te laten.

Ik zal gewoon eens rustig op zoek naar zo'n v40 ! Met jullie tips kan ik veel, thx!

Gewoon puur voor het gevoel wil ik toch een "recentere" auto... 2000 is toch ook alweer 10 jaar oud.