Pagina 1 van 2
Wat wordt de meerprijs van een V60 t.o.v. een S60?
Geplaatst: 14.08.2010 - 17:57
door xc-men
Nog erg weinig Topics voor de V60 hier dan maar even een nieuwe,
Ik vind het een erg mooie wagen en misschien stap ik wel over van de XC70 naar een V60.
Wat zal nu de meer prijs worden tussen een S60 en de nieuwe V60.
Ik gok zelf 2500 Euro.
Geplaatst: 14.08.2010 - 18:05
door pimp
Een medewerker van Volvocars gaf tijdens de introductie van de s60 een meerprijs van 1000 euro aan voor de V60
Geplaatst: 14.08.2010 - 18:24
door xc-men
Ik zie nu dat het verschil tussen de S40 en V50 ook maar 800E is dus kan het best zo zijn 1000E niet slecht.
Geplaatst: 14.08.2010 - 19:41
door 945i
Ik denk dat de prijs van een meer wel meer is..
Geplaatst: 14.08.2010 - 21:50
door Hans oet Twent
Maken we er een polletje van;
Ik gok op ergens tussen de 1500 en 1800 euri
Geplaatst: 14.08.2010 - 22:19
door Discovery
Verschil tussen v70 en s80 is ook maar 1000 euro, waarom zouden een s60 en v60 dan zoveel meer schelen.
Geplaatst: 14.08.2010 - 22:21
door bart simpson
:shock: komt er een V60?
Geplaatst: 15.08.2010 - 02:01
door degids
Anders is dit subforum wel erg onzinnig...

Geplaatst: 16.08.2010 - 11:17
door Fransosowitz
Dit zal wel de humor van Bart zijn...!
http://www.volvocars.com/intl/all-cars/ ... fault.aspx
Of te wel: de V60 is een feit. Extra prijs t.o.v. de S60 wordt E1000,- zoals ik op meerdere plekken gelezen heb.
Geplaatst: 20.08.2010 - 21:57
door RobBob
Slechts 1.000,00€ ... waaw, dat zou leuk zijn.
Dan kan je eigenlijk nu al je V60 configureren op basis van de S60 prijslijst ... + 1.000,00€ dan op het einde. Onmiddellijk mee beginnen dus !
Geplaatst: 21.08.2010 - 06:26
door xc-men
Ik heb hem ook al gemaakt op basis van de S60 plus 1000E, nu alleen nog even sparen want ik vind hem wel duur.
Geplaatst: 21.08.2010 - 11:05
door Hans
De prijs is wel Premium idd. Zeker vergelijkbaar met een Audi A4 oid.
Tis dat ik graag een Volvo wil en blijf rijden....
Geplaatst: 21.08.2010 - 13:37
door Discovery
Alles duidt er gewoon op dat Volvo de s60 recht tegenover de a4 en 3-serie zet. Overigens moet je je niet vergissen door nu een s60 intro -editionprijs te nemen en daar even 1000 euro bij op te tellen en dan denken dat je je prijs hebt voor je v60, want het is goed mogelijk dat er geen intro-edition komt.
Geplaatst: 21.08.2010 - 13:59
door bart simpson
Er komt geen Intro V60, dat is hier al lang kenbaar gemaakt.
Geplaatst: 21.08.2010 - 18:20
door xc-men
Alle prijjzen van de S60 zijn al bekend in Spain.
Ik ga eens vergelijken met de BMW 3 en A4, normal is Volvo rond de 15% goedkoper maar met de nieuwe modelen lijk er geen verschil meer te zijn.
Ik zie dat Bart nu ook wakker is geworden.
Geplaatst: 21.08.2010 - 18:35
door bart simpson
xc-men schreef:Alle prijjzen van de S60 zijn al bekend in Spain.
Ik zie dat Bart nu ook wakker is geworden.
die zijn hier al een maand of 4 bekend, nu jij nog even wakker worden?
Geplaatst: 02.09.2010 - 08:03
door casper
Hier vind je al de Duitse prijslijst.
Geplaatst: 06.09.2010 - 19:52
door redikim
Geplaatst: 06.09.2010 - 22:44
door John Vermeulen
Prijzen Volvo's V60 bekend
Lifestyle combi vanaf € 35.995,-
Benzine vanaf € 35.995
Diesel vanaf € 40.495
Volvo maakt de prijzen van de nieuwe V60 bekend. De prijslijst start bij € 35.995 voor de T3 versie met 150 pk sterke 1,6 liter turbo benzinemotor. De prijzen voor de dieselvariant beginnen bij € 40.495,- voor de D3. Vanaf november staat de auto bij de dealers in de showroom.
Ad van Batenburg, Algemeen directeur Volvo Cars Nederland ziet de nieuwe V60 graag komen. "Het is een uitbreiding van ons Estatesegment. Een segment waarin wij voorop lopen en alle concurrentie ver achter ons laten. Een goede aanvulling naast de V50 en de V70. Wij zijn ervan overtuigd dat er ruimte is voor deze lifestylecombi en verwachten er dit jaar nog ongeveer 1000 van te verkopen."
Eerder een coupé dan een stationwagon
De dynamische V60 heeft wel wat van een coupé. De nadrukkelijke wigvorm, de coupé-achtige daklijn en het duidelijke schouderprofiel van de nieuwe V60 vormen samen een krachtige, dubbele 'golflijn' die van de koplampen naar de achterlichten loopt.De gewelfde motorkap en de kleine carrosserieovergang aan de voor- en achterzijde van de auto benadrukt de uitstraling van een sportswagon.
Een compromisloos onderstel
De onderstelexperts van Volvo Cars hebben de rij-eigenschappen van de nieuwe V60 fijngeslepen met dezelfde passie en compromisloze benadering als bij de ontwikkeling van de volledig nieuwe S60. Het resultaat is een echte stationwagon met rij-eigenschappen die volledig overeenkomen met de sportieve uitstraling.
Als aanvulling op de twee chassisvarianten (dynamic en touring chassis) zijn alle versies van de V60 leverbaar met het optionele, actieve FOUR-C-onderstel (Continuously Controlled Chassis Concept). Dit chassis is verbeterd om meer controle en comfort te kunnen bieden dan bij voorgaande Volvo's.
De software van het AWD-systeem (All Wheel Drive) is aangepast zodat de vierwielaangedreven versies (AWD is standaard voor de T6 en optioneel voor de D5 met automatische transmissie) van de nieuwe V60 optimaal kunnen profiteren van het nieuwe chassis.
Tijdens het ontwikkelingsproces werkte het chassisteam gelijktijdig aan de nieuwe V60 en de volledig nieuwe S60. Het resultaat zijn verbeteringen en aanpassingen aan alle belangrijke details die de rijeigenschappen van de auto beïnvloeden: een verbeterde besturing, stijvere vering en meer demping van het onderstel dan bij voorgaande Volvo's.
De eerste Estate met Advanced Stability Control
Het nieuwe 'dynamic' chassis krijgt ondersteuning van allerlei elektronische systemen die de sportieve rijervaring verder vergroten.
Net als de volledige nieuwe S60 is de V60 voorzien van Advanced Stability Control. Dankzij een nieuwe rolhoeksensor is dit systeem in staat om in een vroeg stadium elke slipneiging te signaleren. Met als positief gevolg dat het antislipsysteem in een slipsituatie eerder en accurater kan ingrijpen. Advanced Stability Control komt bovendien uitstekend van pas bij sportief rijden, omdat het systeem het rijgedrag en de wendbaarheid van de auto vergroot.
Corner Traction Control
Tevens is de V60 uitgerust met de nieuwste versie van Corner Traction Control, voor het soepel nemen van bochten.
Corner Traction Control is een nieuwe voorziening die gebruikmaakt van 'torque vectoring', zodat de auto nog soepeler de bocht doorgaat. Deze technologie is een uitbreiding op het Dynamic Stability en Traction Control-systeem (DSTC).
In een bocht wordt het binnenste aangedreven wiel afgeremd, met als gevolg dat er meer kracht naar het buitenste aangedreven wiel wordt verplaatst. Dit vermindert de neiging tot ondersturen en stelt de bestuurder in staat om bochten strakker te nemen.
Het geavanceerde remsysteem is een belangrijk onderdeel van de dynamische rijeigenschappen van de nieuwe V60. Volvo's nieuwe Estate is uitgerust met diverse voorzieningen die informatie met elkaar uitwisselen om de kortst mogelijk remafstand te realiseren in alle situaties.
Volvo V60 benzine
Vermogen
Energielabel
Prijs
T3
150 pk
A
Euro 35.995
T4
180 pk
A
Euro 37.995
2.0T
203 pk
C
Euro 38.995
T5
240 pk
C
Euro 41.495
T6 AWD aut.
304 pk
E
Euro 56.995
6-traps automaat (niet voor T3)
Euro 2.500
Volvo V60 diesel
Vermogen
Energielabel
Prijs
D3
163 pk
B
Euro 40.495
D5
205 pk
B
Euro 44.995
6-traps automaat
Euro 2.500
Geplaatst: 07.09.2010 - 20:58
door rsnhakan
Iemand enig idee hoeveel de D2 gaat kosten in de V60?