Pagina 1 van 1

740 met startprobleem

Geplaatst: 23.08.2010 - 22:29
door ArjanV
Een paar maanden geleden heb ik het probleem twee keer gehad, na een kort ritje wil de motor niet meer aanslaan, (startmotor draait goed rond) na een paar keer proberen met wat tussenpauze slaat de motor zonder probleem aan, motor loopt verder goed.

Een hele tijd goed gegaan... maar gisteren was het weer zover :evil:
Toevallig had ik vorige week gehoord dat de BDP censor wel eens de boosdoener zou kunnen zijn met dit soort startproblemen.

Dus die heb ik meteen vervangen, ik had er namelijk nog een liggen (komt uit een sloper waar ik nog mee heb gereden voordat die gesloopt werd, dus (zeer waarschijnlijk) een goede censor.
Na het ombouwen was het starten lopen, klaar dacht ik.

Wil ik vanavond even weg voor een boodschap... je raad het al!

Heeft iemand nog andere suggesties wat een waarschijnlijke oorzaak kan zijn?

Ik denk trouwens dat één bougiekabel niet helemaal lekker is, maar daar kan het (denk ik) niet aan liggen. (ga ik allemaal vervangen)

alle tips zijn welkom. :)

Geplaatst: 23.08.2010 - 22:36
door volvorider
De eindtrap misschien?

Geplaatst: 23.08.2010 - 22:36
door Msuidgeest
Niemand? Misschien weet ik dan iets: ik heb in de vakantie te maken gehad met een kapotte temperatuur-sensor. Zodra de motor warm was, kon er niet meer gestart worden. Maar na wat rommelen aan bedrading en klappen op de sensor geen problemen.
Mijn sensor kijkt naar de motortemperatuur om de hoeveelheid inspuit-brandstof te bepalen op basis van temperatuur. Doordat deze haperde kreeg de motor soms te veel brandstof (ECU dacht aan koude motor) en wilde dus niet starten.

Zo iets Arjan?

Geplaatst: 23.08.2010 - 22:43
door v700r
Ik dacht, heb het ook gehad, aan de ontstekingsmodule.

Geplaatst: 23.08.2010 - 22:48
door Msuidgeest
Ergens zit een draadje niet goed vast want het is af en toe.

Geplaatst: 23.08.2010 - 23:33
door ArjanV
De laatste keer was het met koude motor.
De accu spanning is 12.2 Volt, ik weet niet wat normaal is maar hij staat nu aan de lader, morgen weer verder kijken, en alle draadjes/stekkers nalopen.

De 740 heeft een B230F met 5bak, bouwjaar 1990

Geplaatst: 25.08.2010 - 00:29
door ArjanV
En we rijden weer :)

Met dank aan Gerben van de Volvo 700 vereniging :occasion5:

De boosdoener was het brandstofrelais, er waren een paar solderingen los gescheurd, bijna niet te zien.



Iedereen bedankt voor het meedenken

Geplaatst: 26.08.2010 - 10:19
door v700r
Gelukkig want een auto moet het wel doen.

Geplaatst: 26.08.2010 - 13:35
door ArjanV
Daar zijn ze voor gemaakt... schijnt. :)