Pagina 1 van 6

De eerste Chineese streek?

Geplaatst: 24.08.2010 - 05:46
door ruuds70

Geplaatst: 24.08.2010 - 06:22
door ruuds70
http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobedri ... ment.dhtml
Ook Jacoby geeft aan te focussen op China en een fabriek in China te willen bouwen.

Geplaatst: 24.08.2010 - 06:37
door Paul
Ja is een fabriek voor de lokale markt en die omgeving. Ze willen de productie verhogen met extra fabrieken, lijkt me niet zo raar.

Geplaatst: 24.08.2010 - 07:34
door bart simpson
Dat was op voorhand bekend, er is daar een potentiële vraag die Torslanda en Gent samen nooit aankunnen.

Los daarvan, in Maleisie en Thailand staan al vrij lang Volvo fabrieken waarin geen grote aantallen gebouwd worden maar wel voldoende voor de plaatselijk behoefte

Geplaatst: 24.08.2010 - 08:57
door ruuds70
bart simpson schreef: Los daarvan, in Maleisie en Thailand staan al vrij lang Volvo fabrieken waarin geen grote aantallen gebouwd worden maar wel voldoende voor de plaatselijk behoefte
Dat klopt, zo'n 25 jaar geleden pakte ik bij het huidige NedCar de onderdelen van de 300 serie in voor de productie in Maleisie en Thailand en ik dacht ook voor Indonesië. (CKD Complete Knocked Down) Ik heb zowat alle onderdelen van die modellen in mijn handen gehad.

Geplaatst: 24.08.2010 - 09:54
door bart simpson
Toen hadden die chinezen allemaal nog een fiets en nooit van Volvo gehoord

Geplaatst: 24.08.2010 - 12:14
door Discovery
Wat niet in het artikel van de telegraaf staat, maar wel op autoweek: De productiecapaciteit wordt 300.000 ex ... estemd is.

Geplaatst: 24.08.2010 - 12:28
door Walter
misschien is die capaciteit heel slim op de groei bepaald? Heel veel fabrieken draaien niet op maximale capaciteit hoor.

Geplaatst: 24.08.2010 - 12:41
door 945i
bart simpson schreef:Toen hadden die chinezen allemaal nog een fiets en nooit van Volvo gehoord
De meeste Chinezen nu nog niet..:)

Geplaatst: 24.08.2010 - 12:50
door volvo
bart simpson schreef:Dat was op voorhand bekend, er is daar een potentiële vraag die Torslanda en Gent samen nooit aankunnen.

Los daarvan, in Maleisie en Thailand staan al vrij lang Volvo fabrieken waarin geen grote aantallen gebouwd worden maar wel voldoende voor de plaatselijk behoefte
En wat dacht je, zelfs in België staat een Volvo-fabriek. Het moet toch niet gekker worden.... :roll:

Geplaatst: 24.08.2010 - 13:12
door Walter
Ligt Gent dan niet in België?

Geplaatst: 24.08.2010 - 13:26
door bart simpson
volvo schreef:
bart simpson schreef:Dat was op voorhand bekend, er is daar een potentiële vraag die Torslanda en Gent samen nooit aankunnen.

Los daarvan, in Maleisie en Thailand staan al vrij lang Volvo fabrieken waarin geen grote aantallen gebouwd worden maar wel voldoende voor de plaatselijk behoefte
En wat dacht je, zelfs in België staat een Volvo-fabriek. Het moet toch niet gekker worden.... :roll:
je wilt iets zeggen maar toch ook weer niet? leg mij iig geen woorden in de mond...

Geplaatst: 24.08.2010 - 16:34
door ruuds70
http://www.nu.nl/auto/2318378/chinese-e ... weden.html En nu dan ook van Nu het bericht, waarin Volvo bevestigd dat Geely in Jiading een fabriek en een R&D centrum voor Volvo gaat bouwen.

Geplaatst: 24.08.2010 - 17:25
door Quota
Ik kan me voorstellen dat er een speciale fabriek en R&D centrum in China opgezet gaan worden. De markt is daar enorm in ontwikkeling, de eisen die aan auto's gesteld worden zijn behoorlijk verschillend tav de eisen die in Europa gesteld worden.

Dat men daar een stuk eigen ontwikkeling voor doet, lijkt me meer dan logisch. En wat die capaciteit betreft, hier staat iets wat dan wel weer aangeeft dat 300.000 eenheden op jaarbasis produceren voor een fabrikant die een groeipercentage van 68% op jaarbasis heeft gerealiseerd niet echt schokkend... :)

Geplaatst: 24.08.2010 - 17:31
door bart simpson
De ergste streek die ze uit kunnen halen is dat R&Dd over 2 keer zoveei Volvo's uitgesmeerd gaat worden, ik kan daar goed mee leven...

Geplaatst: 24.08.2010 - 18:08
door 945i
Dat geloof ik meteen :)
Alleen zal het R&D budget ook wel flink omhoog (moeten) gaan de komende jaren..;)

Geplaatst: 24.08.2010 - 19:06
door bart simpson
945i schreef:Dat geloof ik meteen :)
Alleen zal het R&D budget ook wel flink omhoog (moeten) gaan de komende jaren..;)
dat lijkt me gezien de grotere aantallen geen probleem

Geplaatst: 24.08.2010 - 19:13
door 945i
Nee idd.
Al met al best een mooi toekomstbeeld, Een Duitser aan de top, een grote RWD auto in de planning. :P (alleen jammer dat Saab al een samenwerking met BMW is aangegaan)

Geplaatst: 24.08.2010 - 19:15
door bart simpson
945i schreef:Nee idd.
Al met al best een mooi toekomstbeeld, Een Duitser aan de top, een grote RWD auto in de planning. :P (alleen jammer dat Saab al een samenwerking met BMW is aangegaan)
groot betekend imho niet automatisch rwd.

(doe mij maar een fonkelnagelnieuwe exact gekopieerde 240)

Geplaatst: 24.08.2010 - 19:35
door 945i
Goed plan! ;)