Sinds ik mijn volvo 940 gle estate tweedehands kocht, heb ik in de winter steeds hetzelfde rare probleem gehad. Elke keer de wagen enkele uren buiten in de koude staat, weigert de stuurbekrachtiging dienst met als gevolg dat ik 8 tot 10 keer nodig heb om uit een zijdelingse parkeerplaats te rijden. Ik krijg de wielen met moeite in beweging, het is erger dan een wagen zonder servo.
Na een goeie kilometer is dit probleem van de baan en werkt alles prima. In de lente en zomer heb ik er (ook als hij 's nachts buiten staat) geen problemen mee. Het moet dus echt met de kou te maken hebben. Er is ook nog genoeg servo-olie in.
Kent iemand dit probleem of kan iemand mij verder helpen?
Bedankt.
Volvo 940, problemen met sturen
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07.12.2004 - 23:48
Zou dat probleem nog verergeren, denk je? Het blijft nu al een tweetal jaar bij sukkelen als het nogal koud is. Als het dat maar is, laat ik het zo, want hij begint me wat in de steek te laten...
- Jaap
- 4th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
- Locatie: Friesland
Áls de pomp versleten is wordt het in ieder geval niet beter, je kunt ook nog eens kijken of de V-snaar misschien slipt? (ivm vochtig/koud weer).
Wat heeft de auto gereden qua kilometers?
Wat heeft de auto gereden qua kilometers?
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07.12.2004 - 23:48
Dikke 260 000 km, laatste 4 jaar op lpg. De vervangronde is ondertussen begonnen: uitlaat, handrem, silent blocs, alternator, startmotor, ...
- Jaap
- 4th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
- Locatie: Friesland
Gewoon doorgaan, het is 't waard als de auto je bevalt. Als je hem wegdoet moet er weer iets voor in de plaats komen immers? Kost ook geld.
Ik vind 260K wel weinig m.b.t. een versleten servopomp, volgens mij moet die wel een tonnetje of 4 meekunnen, mijn 740 kreeg dezelfde (beginnende) klachten bij 450.000Km
D'r is ook veel kennis op:
http://www.volvo700vereniging.nl/
probeer het daar ook eens, veel 700-900 kennis en ervaring aanwezig.
Succes
Ik vind 260K wel weinig m.b.t. een versleten servopomp, volgens mij moet die wel een tonnetje of 4 meekunnen, mijn 740 kreeg dezelfde (beginnende) klachten bij 450.000Km
D'r is ook veel kennis op:
http://www.volvo700vereniging.nl/
probeer het daar ook eens, veel 700-900 kennis en ervaring aanwezig.
Succes
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07.12.2004 - 23:48
Bedankt voor de informatie. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar als ik het stuur helemaal tot het eind draai, maakt het een hard piepend geluid.
De auto is het zeker waard, niks handigers (en mooier vind ikzelf) te vinden. Het is zeker normaal dat er na 13 jaar een en ander begint te slijten.
De auto is het zeker waard, niks handigers (en mooier vind ikzelf) te vinden. Het is zeker normaal dat er na 13 jaar een en ander begint te slijten.