Pagina 1 van 1

Valt dit te herstellen?

Geplaatst: 10.09.2010 - 09:45
door []v[]o
De kachel maakte de laatste tijd heel veel lawaai, toen hij plots niet meer starte.
Deze gedemonteerd, resultaat lijkt me desastreus... het motortje staat een beetje los en de schoep is volledig geplooid. ik krijg het boutje niet los dus ik kan de gebogen onderdelen er niet afhalen, dus ik kan ook niet controleren waarom het motortje los zit.

Ik was zo fan van mijn standkacheltje, maar ik vrees dat ik deze winter zonder zal moeten doen...

Weet iemand wat trouwens de prijzen zijn van een nieuwe?

*EDIT* kleinere foto's *EDIT*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie input!

Geplaatst: 10.09.2010 - 10:54
door Kobus gaat naar Appelscha
vorig jaar bij de dealer kostte een nieuwe kachel Euro 240,-

Geplaatst: 10.09.2010 - 11:11
door Walter
heb je anders kleinere foto's?

Geplaatst: 10.09.2010 - 11:18
door []v[]o
240,- zou wel een koopje zijn :-o

Mja ik dacht dat het forum de foto's zou verkleinen...
mijn excuses daarvoor

Geplaatst: 10.09.2010 - 11:43
door Thijs
Nog wel verkleinen dus!

Geplaatst: 10.09.2010 - 13:21
door VolvoRob
Lijkt me wel te repareren: inbus moer los slijpen en uitboren, nieuwe draad tappen, nieuw schoepenrad er op en alles monteren.

Geplaatst: 10.09.2010 - 13:58
door []v[]o
jammer dat Utrecht zo ver is ;-)

Geplaatst: 10.09.2010 - 22:54
door Koenta Kinte
Als je een goede griptang hebt kun je proberen de inbus daarmee los te draaien. (Wel even van te voren het boutje goed inspuiten met kruipolie zodat deze misschien al wat loskomt) Wat ook wel eens helpt is er een keer opslaan met een hamer om hem los te "schrikken" maar of dat een goed idee is voor de lagers van de motor... Wat je ook nog kunt doen is er zelf een sleuf inzagen zodat je er een grote schroevendraaier in kan zetten.

Geplaatst: 10.09.2010 - 23:45
door Gast
Hier staat ook wat over de standkachel:
http://www.hqracing.nl/ppo_pagina.html Bijna onderaan.

Geplaatst: 11.09.2010 - 09:24
door VolvoRob
Als ik zo nog eens naar die foto kijk, denk ik dat er misschien wel iets meer aan de hand zou kunnen zijn. De zwarte neerslag op het huis moet toch ergens vandaan komen? Ik zou me twee keer bedenken, en wellicht toch voor een nieuwe gaan. Als je nu de boel repareert, en je zit er over 2 maanden weer mee, dan wordt je daar niet vrolijk van.
Succes.

Geplaatst: 13.09.2010 - 11:16
door []v[]o
Kobus gaat naar Appelscha schreef:vorig jaar bij de dealer kostte een nieuwe kachel Euro 240,-
welke dealer was dit en waar kan ik die vinden :)

Nog mensen met ideeën hoeveel mij dit gaat kosten (een nieuwe he)

Geplaatst: 13.09.2010 - 12:18
door Kobus gaat naar Appelscha
vorig jaar had ik last van rook bij de voorwielen en onze diagnose was dat de kachel kapot was (....) bij een volgend onderhoud kreeg ik vooraf een kostenopgave van alle ingrepen en 'de kachel' kostte toen Euro 240,-maar omdat er verder geen klachten meer waren heb ik er niks aan laten doen
ik las hierboven dat Euro 240,- een koopje zou zijn, dus of het om een reparatie of om een nieuwe kachel gaat, weet ik daarom nu even niet meer zo zeker, het was een dealer en deze hanteert dezelfde prijs als de anderen, behalve bij onderhoud volgens het boekje, dus effe bellen naar een dealer zou ik zeggen

Geplaatst: 24.09.2010 - 13:55
door hadico
Zo te zien op de foto mis je aan de zijkant van het huis de twee schroeven waar het motortje mee vastzit of zijn de schroeven tussen motortje en bevestigingplaat los?
Het schoepen setje is cpl los te leveren dus schoepjes met busje en boutje waar het hele spul mee vastzit .
Ook het motortje is los te verkrijgen maar let wel dat dit een redelijk duur ding is dus als je kans ziet om het boutje eruit te krijgen zonder de boel af te breken kun je het schoepje vervangen na het motortje vastgezet te hebben.

Geplaatst: 14.11.2010 - 20:41
door delangem
Wat betreft het boutje waar de schoepen mee vast, kun je proberen om in de inbus een overmaat torx voorzichtig in te tikken. Je moet wel rekening houden met de lagers(zoals eerder ook al genoemd)
Verder zou ik ook kijken of je de boutjes weer uit de motor kunt krijgen evt. met een klijn magneetje ofzo