Pagina 1 van 1

intercooler

Geplaatst: 15.09.2010 - 20:34
door charly
Geacht forum,

Zijn er leden die het eens zijn met de diagnose van een Volvo-dealer dat bij een D5 / Auto / 300.000 km / 2002 een defecte intercooler de oorzaak zou zijn van een fluittoon in relatie met een abnormale roetuitstoot? De EGR-klep vertoonde een hoge concentratie aan roet. Kan de intercooler als DHZ-item vervangen worden? Zo ja, is iemand die deze job reeds geklaard heeft en daarover zijn ervaringen wilt delen?

Bedankt forum.

Geplaatst: 15.09.2010 - 20:38
door liquid_force
mod-edit: dubbele post verwijderd.

Geplaatst: 15.09.2010 - 22:04
door BlackcurrantV70
Ik wist niet dat een MY02 al een EGR klep had ?

Ik dacht dat die klep er pas vanaf MY06 ingekomen was samen met de af-fabriek roetfilter.

Geplaatst: 15.09.2010 - 23:40
door Gast
EGR klep was er altijd al, alleen op een andere plaats volgens mij.

Geplaatst: 16.09.2010 - 09:49
door edraket
Klopt, bij de modellen van my05 en ouder zit de klep aan de achterkant bij de uitlaat, bij de nieuwere modellen zit de klep direct voor het inlaatspruitstuk.
Je kunt de koeler best zelf vervangen. Zoek even op het forum er zijn al wat tips over gegeven hoe deze te vervangen.

Geplaatst: 16.09.2010 - 09:56
door Msuidgeest
Ivo Philips schreef:Ik wist niet dat een MY02 al een EGR klep had ?

Ik dacht dat die klep er pas vanaf MY06 ingekomen was samen met de af-fabriek roetfilter.
Ik heb ook een EGR-klep op mijn B6254F uit 1994 (MY1995) ...