Pagina 1 van 1

vervolg waterpompcrisis

Geplaatst: 16.09.2010 - 17:47
door De Fryske Volvo Rider
even een vervolgje op mijn eerdere post: waterpompcrisis.
mischien wel even leuk voor de trouwe vragenbeantwoordenaars:

HET IS GELUKT!!!!!!!!!!

Daarom nu best wel blij, Door de tips van het forum
heb ik het klaar gekregen.

Nu al wel weer het volgende probleem: de moter oververhit,
zelf denk ik dat het aan de thermostaat ligt na al die tijd vergeten hoe hij erin moet. voor de nieuwe inhakers, het is een b20a

Alvast bedankt

groetn

remco

Geplaatst: 16.09.2010 - 19:26
door B-lennium
het platte afdicht plaatje naar beneden.

Afbeelding

hier ligt de bovenkant naar je toe.

Geplaatst: 16.09.2010 - 19:56
door De Fryske Volvo Rider
bedankt, ik ga het direct uitproberen.

groet

remco

Geplaatst: 16.09.2010 - 22:57
door admiral
Volgens mij kan ie maar op 1 manier, want anders past het kapje niet meer. Maar als je een beetje logisch nadenkt dan kun je uitvogelen hoe de stroming in het blok is.

Motor koud klepje blijft dicht en het water circuleert door de motor.
Motor komt op bedrijfs temp en het klepje gaat open en het water stroomt door de rad.

Hou je meter maar is in de gaten als je rijd dan zie je dat ie ff een piek heeft en als de thermosstaat open gaat zie de temp meter zakken, tot de bedrijfstemp en deze is afhankelijk van de gradatie van de thermosstaat.

Geplaatst: 17.09.2010 - 14:45
door De Fryske Volvo Rider
Het kapje paste verkeerd om ook.
maar hij zit nu goed en ik heb weer een goed werkende b20

:multi:

Geplaatst: 17.09.2010 - 14:50
door admiral
De Fryske Volvo Rider schreef:Het kapje paste verkeerd om ook.
maar hij zit nu goed en ik heb weer een goed werkende b20

:multi:
Ah weer wat geleerd maar dan zal je blok alleen niet op temp komen, maar fijn dat alles goed is gekomen.