Pagina 1 van 3

Veel problemen met de XC90?

Geplaatst: 19.09.2010 - 19:39
door Erik!
Naar aanleiding van een gesprek met mijn zwager over de XC90, beweerde hij dat de XC90's storingsgevoelig zijn. Hij had hiervoor twee referentiepunten binnen zijn kennissenkring.

Is dit werkelijk zo of is de XC90 net zo betrouwbaar als een V70?

Bedankt voor de reacties.

Geplaatst: 19.09.2010 - 20:01
door trimitie
ik rijdt nu 4 jaar met XC90 en heb geen last van storingen.

Geplaatst: 19.09.2010 - 21:53
door Hettijo
Ik heb zo hier en daar wel wat storingen :

- Fusee kogel
- Injectoren
- Aandrijfas
- Achtervering
- Interkooler

Dus in die zin klopt het verhaal wel Het is echter zo dat de V70 ook niet geheel storings vrij is. Ik heb een vorig model gehad 2004 :

- Injectoren
- fusee kogel
- stuurinrichting.

Ik denk dat dit volvo gerelateerde problemen zijn en niet tgv het model.

Groeten Joost

Geplaatst: 19.09.2010 - 21:55
door VolvoTech
Denk dat een en ander nogal samenhangt met kilometer standen, type motor en rijgedrag.
Bovenstaande punten zijn bijna allemaal slijtage gerelateerd lijkt me?

Geplaatst: 19.09.2010 - 22:10
door Hettijo
Heb nu bij de XC90 180000 gereden dus dat valt wel mee. En van mijn V70 ( heb ik nu niet meer ) waren de klachten na 125000 km. Voor een volvo zijn dat km standen als net ingereden.

Geplaatst: 19.09.2010 - 22:12
door Erik!
Voorzichtige conclusie: De XC90 is een grotere rammelbak dan doet vermoeden, maar niet groter dan een V70.

Geplaatst: 19.09.2010 - 22:16
door Hettijo
Mijn huidige Volvo V70heeft inmiddels drie maal op importeur verzoek in de garage gestaan. Dat krijg je als je als eerste een nieuw model rijdt :-) Ik ben tevreden maar er is wel degelijk een verschil met de Audi A6 of de BMW5 serie.
- Continue alarm bellen
- 2D navigatie ( tevens erg langzaam )
- Interieur afwerking ten opzichte van audi en BMW laat echt te wensen over.

Wat goed is en blijft zijn de stoelen, die zijn 10 x beter als audi danwel BMW. Dat geeft voor mij de voorkeur maar voor de rest hoop ik dat de Chinezen heel snel het niveau van de Duitsers kunnen halen.

Geplaatst: 20.09.2010 - 07:50
door bart simpson
plaats de XC90 even in een rijtje concurrenten en zie hoe probleemloos deze feitelijk is

Geplaatst: 20.09.2010 - 08:28
door Autogek
Ik heb 2 xc90,s gehad en er geen noemenswaardige problemen mee gehad.

Geplaatst: 21.09.2010 - 03:02
door topaaz
10.000 probleemloze kilometers met een XC90 V8 tot nu toe. Heeft natuurlijk ook te maken met een relatief lage kilometerstand (55.000 - 65.000) zoals VolvoTech eerder meldde. Maar ik ben toch ook wel eentje die het gaspedaal zo af en toe wat dieper indrukt (vooral op de Duitse Autobahn). Rij nu 36 jaar Volvo en dit is mijn eerste XC 90 sinds juni dit jaar maar hij stelt me zeker niet teleur als ik deze vergelijk met mijn laatste V70R. al moet gezegd worden dat dit natuurlijk een heel ander type Volvo is.

Geplaatst: 21.09.2010 - 21:13
door Hettijo
Ik ben op zich ook niet ontevreden maar er zijn wel een aantal zaken die ik nu iedere keer tegen kom. Ik heb nu drie volvo's gereden ( V70 D5 Gear uit 2003 ) In bezit een XC90 D5 uit 2003 en een V70 D5 2008. Bij alle drie de modellen wel problemen gehad en dat verwacht je niet van auto's die meer dan 60.000 euro kosten. Als ik het vergelijk met vrienden die BMW en Audi rijden lijkt het misschien meer te zijn dan wat zij melden. Het kan natuurlijk zo zijn dat ik ietwat pech heb.

Geplaatst: 21.09.2010 - 22:40
door awedzing
Volgens mij is dit sterk afhankelijk van het gebruik en natuurlijk waar je hem dan vervolgens mee vergelijkt.
De gemiddelde XC90 zullen een iets zwaarder leven hebben dan bijvoorbeeld de gemiddelde V70. En vergelijk je hem met een Discovery Td5 of met een BMW X5....

Geplaatst: 22.09.2010 - 21:57
door pimsam
Wij hebben sinds kerst 2009 onze XC90 en tot nu toe niet veel problemen gehad. Hij heeft nu 125000 km gereden en ik heb de bak geflushed (i.h.k.v. onderhoud), bovenste motorsteun vervangen (begon te scheuren) en de ruitensproeierpomp vervangen.
Dat laatste vond ik eigenlijk de grootste tegenvaller. In alle jaren dat ik Volvo rijd waarvan de meeste tot ver over de 3 ton heb ik nog nooit een ruitensproeierpomp moeten vervangen. Maar de oorzaak van de defecte pomp was na demontage snel duidelijk: FORD.

De XC90 is een complexe auto met heel veel electronica. Als je alleen al kijkt naar het aantal zekeringkasten en de bereikbaarheid daarvan.....wie verzint zoiets. En natuurlijk AWD en een leger aan veiligheidsvoorzieningen. En dat kan allemaal kapot. Maar ondanks dat er Ford onderdelen inzitten, geloof ik nog steeds in de degelijkheid en betrouwbaarheid. Of de Duitse concurrenten minder storingsgevoelig zijn heb ik mijn twijfel. Bij de Duitsers en de Zweden zullen goede en minder goede exemplaren rond rijden. De keuze wordt meer bepaald door waar wil je in rond rijden. En dat staat bijv. een X5 of nog erger een Q7 ver onderaan. En zou de XC90 statistisch gezien iets storingsgevoeliger zijn, dan is dat maar zo.

Geplaatst: 23.09.2010 - 22:30
door HMG
ik denk dat de XC90 niet meer problemen kent in vergelijking met een Mercedes ML of een X5. Alles 3 de auto's kennen problemen en eigenaren worden geconfronteerd met dure reparaties. Dit alles afhankelijk van leeftijd en km stand

Geplaatst: 24.09.2010 - 20:43
door vmcc
natuurlijk heeft het gedeeltelijk met bouwjaar en kilometers te maken maar een Volvo rond de 3 ton is gewoon op en zeker niet net ingereden zoals we altijd horen. Maar dat horen we van diegene die hem wil verkopen.

Geplaatst: 24.09.2010 - 20:45
door bart simpson
vrijwel iedere moderne auto met 300.000km op de klok heeft het beste achter zich liggen

Geplaatst: 24.09.2010 - 21:14
door 945i
Ik durf zelfs te stellen met 50.000 al :)

Geplaatst: 25.09.2010 - 11:20
door Thijs
bart simpson schreef:vrijwel iedere moderne auto met 300.000km op de klok heeft het beste achter zich liggen
In welk opzicht dan? Bij goed onderhoud en als alles met speling wordt vervangen zie ik niet waarom een auto dan zijn beste tijd al gehad heeft.
Er zijn veel auto's die na drie ton gewoon een even goede compressie hebben als nieuwe om maar een voorbeeld te geven van een indicatie of de motor versleten is of niet.
Tijdig olie wisselen is echter wel belangrijk om smering van alle punten in de motor te blijven garanderen.

Geplaatst: 25.09.2010 - 11:26
door 945i
Het is niet alleen de motor in een auto...Dynamo, startmotor, aircopomp, lagers, kogels, uitlaat, allerlei rubbers, motorsteunen... noem maar op.
Alles slijt. Dus al vrij snel heeft een auto "het beste achter zich".

(tenzij je een auto treft die bij 300.000km alle slijtage gevoelige delen vervangen heeft gekregen)

Geplaatst: 25.09.2010 - 11:31
door Thijs
Daarom vraag ik ook in welk opzicht. Want een auto met 10000 km op de teller kon wel eens eerder met pech langs de weg komen dan eentje met 300000 km op het tellertje!