Pagina 1 van 3
Stilvallen op de linkerbaan van de A30 (Dld)
Geplaatst: 21.09.2010 - 10:49
door bardos
Voor ik op vakantie naar Polen ging had ik me voorgenomen een topic te maken over het brandstofverbruik van mijn D5. Elke keer als we naar Polen gaan verbaas ik me er weer over dat het telkens weer sneller gaat en met minder brandstof. Dus 2 weken geleden randjevol getankt en km stand genoteerd.
Nou, het liep allemaal even anders. Op de terugreis vlakbij Bruchmuhlen terwijl we op de cruise ca. 160km reden, werd het opeens heel stil in de auto. Motormanagement spoed service vereist meldde de display en de motor deed niets meer. We konden vrij soepel op de rechterbaan komen en zonder rem en stuurbekrachtiging de afrit afrollen.
De Anwb was snel bereikt en de ADAC was na 75min. ter plaatse. Ze sleepten ons naar een ADAC steunpunt in Gesmold een paar km verder richting Osnabruck, omdat de Volvodealer in Osnabruck al gesloten zou zijn. Daarna werd het een drama.
Vervangend vervoer via de ANWB krijg je pas nadat blijkt dat je auto niet binnen 2x 24 uur gerepareerd kan worden. Dus wij waren bereid dat op eigen kosten te doen. We hadden onze beide Dobers achterin de auto in een hondenbox en meldden de Centrale in Munchen dat we ook genoegen namen met een bestelwagen of busje.
Om 1930u sloot het ADAC steunpunt en werden we met de Volvo buiten het hek geduwd voor het geval we die avond/nacht nog weggesleept zouden worden. In die periode hebben we 3x met de ANWB gebeld en werden elke keer 20-25minuten in de wacht gezet.
We hebben zelf op een gegeven moment een hotel in de buurt gebeld, maar daar konden onze honden niet terecht.
Uiteindelijk om ca. 2030u belde ANWB Munchen ons met de mededeling dat ze een auto voor ons hadden op het vliegveld Munster (60km zuidelijker). Ik heb een taxi gebeld en ben die kant opgegaan.
Het bleek een nieuwe Ford Mondeo te zijn. De terugreis naar Gesmold was nog even puzzelen, want je hebt natuurlijk geen kaart in zo'n auto....
De hondenbox bleek naadloos te passen. Hebben die Fordconstructeurs toch iets opgestoken van hun Volvotijd.
8 uur later dan gedacht waren we dan toch nog thuis.
De Volvo is de volgende dag naar de dealer in Osnabruck gebracht. Deze dealer is tot 18uur geopend, dus als de ADAC ons 's maandags direkt had gebracht waren we ruim op tijd geweest. Bovendien had deze dealer voor ons een leenauto gehad.........
Uiteindelijk bleek injector 4 het te hebben begeven en met 288000 op de teller kan je daar denk ook niets over zeggen.
Het topic over een zuinige D5 dan maar na de volgende vakantie...
Geplaatst: 21.09.2010 - 12:40
door Carfreak
Weer een mooi verhaal voor op verjaardagen

Geplaatst: 21.09.2010 - 13:01
door bord4kop
En moet je nog blij zijn dat je ANWB lid bent en geen Route_mobiel.
Als je dán komt te staan in het buitenland...
(Helaas ervaring mee

)
Lang verhaal, maar al-met-al had ik de kosten voor ANWB lidmaatschap er voor 10 jaar uit gehad...
Geplaatst: 21.09.2010 - 13:24
door gsx750r
bord4kop schreef:En moet je nog blij zijn dat je ANWB lid bent en geen Route_mobiel.
Als je dán komt te staan in het buitenland...
(Helaas ervaring mee

)
Lang verhaal, maar al-met-al had ik de kosten voor ANWB lidmaatschap er voor 10 jaar uit gehad...
Ik denk dat het overal wel wat is.
In de nacht van 3 op 4 september kwam ik, terugkerend van het Jazz-Veste-Val in Groenlo (

) 's nachts om 3 uur met een defecte auto stil te staan net buiten Ruurlo.
Als lid van de ACP (Portugese zusterorganisatie van de ANWB) heb ik recht op hulp van de ANWB. Dus ANWB gebeld. "Ja meneer u heeft inderdaad recht op hulp maar ....... u moet eerst de ACP bellen en zij sturen ons dan een fax dat het v.w.b. hen akkoord is waarna wij in actie komen"
Zo gezegd zo gedaan en na 'slechts' 5 uur wachten was de fax al in Nederland. Vermoedelijk per postduif verstuurd maar daarna is alles verder vlekkeloos verlopen.
Ik denk, maar kan dat niet onderbouwen, dat dit soort procedures het gevolg zijn van 'fraude' met lidmaatschapskaarten door niet rechthebbenden zoals bijv. hulp claimen met een geleende kaart !
Rob
Geplaatst: 21.09.2010 - 14:20
door PeerTronic
Wat zijn de ervaringen met de Volvo Card? Lijkt me minder bureaucratie.
Geplaatst: 21.09.2010 - 15:12
door bord4kop
gsx750r schreef:
...
Bel mij dan de volgende keer als je panne in de buurt van Grolle hebt

Geplaatst: 21.09.2010 - 17:15
door V70/2.4D/2003
PeerTronic schreef:Wat zijn de ervaringen met de Volvo Card? Lijkt me minder bureaucratie.
Die geldt ook voor het buitenland

Nooit geweten, toch maar eens in de voorwaarden gaan verdiepen met het oog op de vakantie van volgend jaar in La douce France met hun bedenkelijke kwaliteit dieselolie :?
Geplaatst: 21.09.2010 - 17:24
door mad
PeerTronic schreef:Wat zijn de ervaringen met de Volvo Card? Lijkt me minder bureaucratie.
Perfect. Snelle service en ze houden contact tot de problemen voorbij zijn.
Geplaatst: 21.09.2010 - 17:41
door codriver
Ik heb ervaring met de Volvo card, vlak voor Heerenveen auto in noodloop vervolgens auto op parkeerplaats gezet en Volvo assisntance gebeld, Belgische mevrouw aan de telefoon en vroeg waar ik stond dit uitgelegd en in no time kwam de ANWB aanrijden die heeft mij, na het uitlezen van de computer naar de Volvo dealer in Heerenveen gesleept.
Hogedrukpomp en injectoren defect.
Geplaatst: 21.09.2010 - 18:58
door gsx750r
PeerTronic schreef:Wat zijn de ervaringen met de Volvo Card? Lijkt me minder bureaucratie.
Is voor mij met m'n Portugese kenteken geen optie
Rob
Geplaatst: 21.09.2010 - 19:31
door bardos
Wat zijn de ervaringen met de Volvo Card? Lijkt me minder bureaucratie.
Ik heb de V70 bij een lokale garage gekocht waar ik mijn toen 21 jaar oude Golf ook al jaren tot volle tevredenheid in onderhoud had.
Dus een Card is ook bij mij geen optie.
Geplaatst: 22.09.2010 - 09:05
door Rob M
De Volvo-card werkt prima!
Ik kon in Apeldoorn niet meer starten en de Volvo assistance sturen de ANWB aan, het lijkt wel of je voorrang krijgt, want binnen 10 minuten stond 'ie er al. Vervolgens ging de beste man met een ijzeren staaf door m'n startmotor heen, maar dat mocht de pret niet drukken!
De Volvo dame heeft daarna nog eens netjes teruggebeld en ook bij mijn garage wisten ze al dat ik er aan kwam.
Geplaatst: 22.09.2010 - 09:41
door diesel01
Ik heb besloten om mijn ANWB abb op te zeggen nadat een aantal ANWB hotshots zich gingen bemoeien met politieke aangelegenheden(rekeningrijden).
Ik heb ook een Volvocard en gezien de bovenstaande reactie's werkt dat goed, geen vuiltje aan de lucht zo te zien.
Geplaatst: 22.09.2010 - 09:46
door 945i
Jaja, je gaat de ANWB verlaten, wie zal denk jij zal diezelfde ANWB betalen die je komt helpen?
Geplaatst: 22.09.2010 - 09:54
door diesel01
Ik zie alleen facturen voorbij komen als ik mijn auto naar de dealer breng voor onderhoud.
Dat ik dan ook recht heb op anwb hulp is een deal tussen Volvo en anwb lijkt mij.
De anwb moet zich naar mijn mening niet mengen in politieke kwestie's, voor buitenland pech heb ik een uitgebreide reisverzekering met bemiddeling van ASR uit ervaring een uitstekende club.
Geplaatst: 22.09.2010 - 10:09
door 945i
Ja oké, ik snap het. Ik had trouwens nooit een anwb lidmaatschap genomen als ik de mogelijkheid op "gratis" pechhulp had.
Geplaatst: 22.09.2010 - 10:19
door Vliegende Baksteen
PeerTronic schreef:Wat zijn de ervaringen met de Volvo Card? Lijkt me minder bureaucratie.
Ik heb een ervaring met de Volvo Card en die was niet best. Mijn vader kwam afgelopen zomer in Frankrijk met een kapotte koppeling te staan. Dat is een Kafkaësk verhaal geworden voor lange winteravonden. De moraal van het verhaal was wat ons betreft het volgende:
- In Frankrijk maakt het geen moer uit of je met je Volvo Card of je ANWB-pasje zwaait, je wordt toch geholpen door het steunpunt in Lyon. Ook als je geen ANWB-lid bent, maar via een andere weg pechhulp hebt geregeld. Wat betreft de absurde wachttijden maakt het dus ook niets uit; je hangt met je Volvo-pasje net zo lang aan de telefoon en je staat net zo lang op een verlaten industrieterrein te wachten als met het gele pasje.
- Als je echt geen gezeur wilt, sluit dan een reis- en kredietbrief af van de ANWB of een vergelijkbare reisverzekering. Die dekken meestal wel direkt vervangend vervoer (niet pas na twee dagen) en ook transport van je auto naar huis; en dan komt meteen de belangrijkste les die we hebben geleerd:
- Als je tegen een grote reparatie aankijkt, twijfel nooit, maar laat je auto meteen op een autotrailer naar je eigen vertrouwde dealer of garage brengen. Dan weet je zeker dat het goed gebeurt en kun je achteraf nog terug als ze iets hebben verprutst.
Op die manier hoef je je de rest van je vakantie nergens druk om te maken. Je eigen auto wordt door vertrouwde handen gerepareerd en jij kunt de rest van je vakantie in een leenauto rondrijden. Ik geef toe, als je een V70 gewend bent, kan dat wel eens tegenvallen

Geplaatst: 22.09.2010 - 10:20
door diesel01
Klopt dat is nog iets van vroegah toen ik begon met een Fiat Uno.
Ook onze Volvo's werden niet altijd naar een dealer gebracht, na een naar mijn mening niet goed uitgevoerde reparatie, die ook nog eens gevaarlijk had kunnen worden ziet de auto nu uitsluitend de Volvowerkplaats.
Geplaatst: 22.09.2010 - 10:25
door diesel01
Soortgelijk verhaal met mijn ouders in Spanje @Vliegende baksteen Kia/ANWB/ASR, de eerste 2 schoven het verhaal op elkaar af en de derde heeft binnen 1.5 uur voor vervangend vervoer gezorgd.
De auto was 3 maanden oud en had nog geen 10.000km gedraaid.
Geplaatst: 22.09.2010 - 10:25
door bart simpson
Met een reis en kredietbrief schiet de ANWB jou het verschuldigde bedrag alleen even voor, daarna moet je alle kosten gewoon terubetalen.
In geval van pech zullen andere verzekeraars ook die reparatie ter plaatse als 1e optie hebben alvorens repatriëring geregeld gaat worden, repatriëring kan in de zomervakantie soms zomaar 2-3 weken aanduren, je hebt dan zeker geen gratis vervangend vervoer gedurende die gehele periode.
Pech is helaas pech, en in een drukke periode soms dubbel pech, schik je in dat lot en maak er gezien de omstandigheden het beste van.