Pagina 1 van 1
programeren
Geplaatst: 21.09.2010 - 11:47
door werner1
hallo volvo dianers
mijn vraag is
zit in de v70 estate bj 09-1997 het zelfe alarm als in de
850 estate bj 02-1996 als dat zo is dan kan ik hem zelf programeren
Geplaatst: 21.09.2010 - 12:59
door Walter
nee, dat is een ander alarm. Die van de S/V70 heeft een bewegingssensor in de tunnel en de ultrasoonsensoren in de B-stijl. De 850 heeft alleen die laatste en dan ook op de A-stijl.
Geplaatst: 21.09.2010 - 18:19
door den toerist
Niet alle S/V70 hebben ultrasoon sensoren in de B-stijlen. Als je een geavanceerd alarmsysteem ( type VV2 ) nam dan pas had je ultrasoon sensoren.
standaard zat er ( VV1 ) op.
Geplaatst: 21.09.2010 - 22:30
door werner1
klopt er zitten in deze wagen geen sensors in de b stijlen
in mijn 850 zaten ze op de a stijlen maar wat voor alarm zit hier op deze auto ik kan hem met de ab openen dan gaan bij het starten het knipperlichtje uit maar ook als ik hem met de sleutel open is er geen alarm respone of signaal ook als ik hem afsluit met de ab dan is er geen licht signaal maar het lichtje gaat wel knipperen
Geplaatst: 22.09.2010 - 08:34
door Walter
In NL had je standaard de startonderbreker, evt met afstandsbediening en optioneel een klasse 3 alarm (Volvo Guard Lock & Alarm (VGLA)) met ultrasoonsensoren en bewegeningsensor. Daar zit wellicht een verschil met de Belgische markt.
@Werner: als jouw auto geen ultrasoonsensoren heeft, zit er geen alarm in volgens NL specificaties. Dan heb je alleen een startonderbreker in de sleutel.
Bron:
http://vccs.volvocars.se/accessoriesLegacy/pdf/X70.pdf pagina 639
Volvo Guard Lock and Alarm System (VGLA) – Alarm met afstandsbediening
Het alarmsysteem met geblokkeerde slotstand van Volvo (VGLA) is een geavanceerd centraal vergrendelings- en alarmsysteem, speciaal ontwikkeld voor de S70, V70. Het VGLA-systeem is volledig geïntegreerd in het elektrische systeem van de S70, V70 en biedt daardoor een grote betrouwbaarheid en duurzaamheid. Het systeem is gebaseerd op het reeds bestaande centrale vergrendelingssysteem. (Als de auto niet is uitgerust met centrale vergrendeling, moet deze worden opgewaardeerd). Het systeem kan op verschillende manieren worden geconfigureerd afhankelijk van de behoefte in verschillende landen en van de voorkeur van de klant. Het is zo geconstrueerd dat aan alle verzekeringseisen en wettelijke voorschriften is voldaan. De auto is volledig voorbereid voor het monteren van het alarm, wat resulteert in een hoge kwaliteit en een korte inbouwtijd.
Produktgegevens/alarmfuncties
• Een roulerende codereeks om te voorkomen dat onbevoegden de sleutelcodes kunnen kopiëren.
• Het centrale vergrendelingssysteem schakelt het alarm tegelijkertijd in/uit met het vergrendelen/ontgrendelen van de auto.
• Bereik 5 m.
• Het blokkeren/vergredenling wordt na 25 seconden ingeschakeld.
• De plafondverlichting brandt 30 seconden wanneer de auto wordt geopend en gaat uit als het contact wordt aangezet.
• Een LED in het dashboard geeft de alarmtoestand aan.
• Paniekalarm (bepaalde landen). Om de aandacht te trekken in een noodsituatie is het mogelijk het alarm in te schakelen door op de rode knop te drukken van de afstandsbediening. <VolvoMafia: niet NL>
• Het tijdelijk uitschakelen van de sensor wordt gebruikt om te voorkomen dat het alarm per ongeluk wordt ingeschakeld als, bijvoorbeeld, een hond in de auto achterblijft tijdens een overtocht met de boot.
• Het alarm omzeilen. Bij een eventuele storing of het verlies van de afstandsbediening kan de auto worden gestart via een speciale procedure
(zie het instructieboekje).
• Het alarm reactiveren. Als de portieren of de kofferbak/achterklep niet binnen twee minuten na het uitschakelen van het alarm door de afstandsbediening zijn geopend, vergrendelt het alarm weer automatisch de auto.
• Het passief activeren (bepaalde landen). Nadat het contact is uitgezet en het portier aan bestuurderszijde is geopend en gesloten, schakelt het alarm automatisch in.
• Sensors. De volgende sensors kunnen afzonderlijk of in combinatie worden gebruikt:
- Ultrasone sensor (niet C70)
- Ruitbreuksensor
- Hellingshoeksensor
- Bewegingssensors (niet S70, V70)
• Programmeerbare functies (zie instructieboekje):
- De sensor tijdelijk uitschakelen.
- Servicefunctie. Het alarm tijdelijk uitschakelen.
Automatische reset bij de volgende keer inschakelen.
Geplaatst: 22.09.2010 - 23:07
door werner1
hallo volvo maffia
bedankt voor je antwoord en suggesties om dit optelossen
als het n vv1 alarm gaat en geen vv2 is dan zijn er geen ultrasoonsensoren in de b holm
dan zijn er alleen beweging en breuk sensoren
maar of dat type er in zit weet ik ook niet want waarom zit er wel dat knipperlichtje op in de midden bij de voorruit wat uit gaat als ik de auto open en start en weer aan gaat als ik de auto afsluit met de handset maar er moet ergens n alarm relaise zitten maar waar
Geplaatst: 23.09.2010 - 06:21
door den toerist
Dat zit er standaard op, dat knipperledje in het midden van het dashboard.
Bij m'n eerste V70 had ik geen alarmsysteem bij besteld. Dus dan zit er enkel een startonderbreker op en dat knipperend ledje. Dat werkt zoals je net beschreven hebt.
Bij mijn pa z'n S70 dachten we ook dat er geen alarm opzat .... tot het afging.
Hij heeft geen ultrasonen in de B-stijlen.
Mijn huidige V70 heeft een complete Volvo guard set met ultrasoontjes, bewegingsensoren , glasbreukdedectors.
Geplaatst: 27.09.2010 - 12:12
door belgian-tsm
Hallo,
Mijn Volvo S70 1997 had een gewone startonderbreker, sinds kort heb ik daar zelf de ultrasonesensoren en hellinghoeksensor ingestoken. De garage zei dat er software moest opgeladen, maar vreemd genoeg toen ik iets in de auto zetten toen de ruit open stondt, gingen de 4 pinkers af.
Het bleek dus te werken. Later heb ik dan de relais en voorlopig een claxson erin gestoken, en alles werkt. Ik ga nu nog upgraden met een motorkapvergrendeling die is toegekomen, maar ga de claxson wel laten vervangen door een sirene, die maakt meer lawaai, de claxson (nieuw gekocht) is nogal aan de stille kant.
Maar de kantelsensor bij de SenV70 zit niet in de tunnelconsole (is bij de C70 wel zo) maar in de koffer. Bij S70 aan rechterkant achter de bekleding (tussen achterlichten en tankklep), in de V70 zelfde plaats maar onder het rechter bagageruimtevloerstuk.
mvg,
Stijn