Pagina 1 van 13
Bereik telefoon valt binnen een minuut weg.
Geplaatst: 22.09.2010 - 15:40
door jpwg001
Hallo allemaal,
sinds deze week heb ik het volgende aan de hand: in mijn auto (zie onderschrift) heb ik een originele telefoon. Als ik de telefoon inschakel (met pincode) start deze netjes op, zoekt netwerk, connect met het netwerk, bellen kan, en dan ineens... geen netwerkbereik meer. De providernaam blijft meestal staan, maar de antenneindicator geeft geen bereik weer.
Met zowel de auto als de telefoon is niets raars gebeurd. Accu is niet los geweest, geen schade of storingen. Mijn eerste gedachte was meteen dat de module kapot is, maar omdat het spul wel even functioneert, twijfel ik. Is er iemand met een soortgelijke ervaring die de oplossing heeft? Of iemand met een dusdanige achtergrond dat die kan beredeneren wat de oorzaak is?
In elk geval alvast bedankt voor de tips!
Geplaatst: 22.09.2010 - 20:44
door aertssenhjc
men! Ik heb sinds een dag of 2 exact hetzelfde....(bizar) als ik hem opnieuw opstart, doet hij het weer even en daarna weer geen bereik....heel raar. Ik laat hem iig uitlezen bij de dealer. Maar ik vrees het ergste..deze kl*te dingen staan er niet om bekend van de beste kwaliteit te zijn.... Ik laat het weten als ik meer kan vertellen....
Geplaatst: 23.09.2010 - 11:18
door jpwg001
Ja graag, wanneer ga je naar de dealer?
Geplaatst: 29.09.2010 - 20:07
door aertssenhjc
jpwg001 schreef:Ja graag, wanneer ga je naar de dealer?
Welke provider heb jij? Elders op het forum heeft zich ook al een 'slachtoffer' gemeld.
nog een slachtoffer
Geplaatst: 29.09.2010 - 21:13
door v70_2002_JW
Evening,
Ik had een nieuwe lus geopend, maar het bleek dat de discussie over het wegvallen van de telefoonontvangst al opgestart was.
Ik heb idd ook dezelfde uitdaging, dus ben ook erg benieuwd of er met het uitlezen bij de dealer enig resultaat geboekt is?
Telefoonontvangst valt weg, echter bij stug volhouden (uit-aan) lijkt het probleem weg te zijn. Dat wil zeggen totdat ik de 5 cilinders rust geef. Daarna begint het circus van voren af aan.
@jpwg001 --> Bij nieuws, graag een bericht.
vr. gr.
Jan
Geplaatst: 30.09.2010 - 20:06
door jpwg001
aertssenhjc schreef:jpwg001 schreef:Ja graag, wanneer ga je naar de dealer?
Welke provider heb jij? Elders op het forum heeft zich ook al een 'slachtoffer' gemeld.
T-mobile...
Re: nog een slachtoffer
Geplaatst: 30.09.2010 - 20:08
door jpwg001
v70_2002_JW schreef:Evening,
Ik had een nieuwe lus geopend, maar het bleek dat de discussie over het wegvallen van de telefoonontvangst al opgestart was.
Ik heb idd ook dezelfde uitdaging, dus ben ook erg benieuwd of er met het uitlezen bij de dealer enig resultaat geboekt is?
Telefoonontvangst valt weg, echter bij stug volhouden (uit-aan) lijkt het probleem weg te zijn. Dat wil zeggen totdat ik de 5 cilinders rust geef. Daarna begint het circus van voren af aan.
@jpwg001 --> Bij nieuws, graag een bericht.vr. gr.
Jan
Hoevaak zet jij hem aan en uit? Misschien dat ik een berichtje naar ETS ga sturen... die schijnen er goed aan te kunnen werken.
Geplaatst: 30.09.2010 - 21:01
door aertssenhjc
jpwg001 schreef:aertssenhjc schreef:jpwg001 schreef:Ja graag, wanneer ga je naar de dealer?
Welke provider heb jij? Elders op het forum heeft zich ook al een 'slachtoffer' gemeld.
T-mobile...
Jij dus ook...dat maakt 3 man... is dit toeval?
Geplaatst: 01.10.2010 - 12:29
door jpwg001
aertssenhjc schreef:jpwg001 schreef:aertssenhjc schreef:
Welke provider heb jij? Elders op het forum heeft zich ook al een 'slachtoffer' gemeld.
T-mobile...
Jij dus ook...dat maakt 3 man... is dit toeval?
Dat weet ik niet. Het frappante is dat dezelfde kaart het altijd goed heeft gedaan. Ik weet niet of er bij T-mobile iets is veranderd, maar ik ga het eens proberen met mijn andere simkaart. Ik heb een duo-sim. Kwestie van proberen. Ik zal het straks eens proberen. Ik houd jullie op de hoogte.
Geplaatst: 01.10.2010 - 13:26
door jpwg001
Update: ik ben een stukje gaan rijden met de andere van de twee sin-kaarten. Dat heeft niets opgelost. Ik weet niet of T-mobile iets in de netwerkafstelling heeft gewijzigd, voor zover dat kan...
Van wanneer is jullie auto? Misschien ligt het aan een serie toestellen...
Geplaatst: 01.10.2010 - 13:39
door janpie
Heb ook T-mobile en heb geen last..
Laat het trouwens altijd aan staan en gaat aan/uit met het starten van de auto
Geplaatst: 01.10.2010 - 13:45
door jpwg001
Dat had ik ook... ik gebruikte hem altijd, totdat ik er onlangs achter kwam dat ik geen bereik meer had. Wat is de geboortedatum van jouw V70?
Geplaatst: 01.10.2010 - 13:50
door janpie
MY Nov. 2001 2.4 140 PK 209500 Km

Geplaatst: 01.10.2010 - 13:59
door jpwg001
Mijne januari 2001. 224300 km...
Geplaatst: 01.10.2010 - 14:02
door janpie
Maare ... Heeft dit een betrekking op het telefoon gebruik denk je??
Geplaatst: 01.10.2010 - 14:11
door jpwg001
Nou, misschien dat het betrekking heeft op een modeljaar of bepaalde serie toestellen. Ik weet het ook niet, maar drie tegelijkertijd vind ik opvallend.
Geplaatst: 01.10.2010 - 14:16
door janpie
:-k Tjaa idd.. Heb wel dat ik soms iemand wil bellen dat het niet op neemt. Dan hoor ik niets. Radio gaat dan wel uit en belt gewoon . maar hoor niets ..
Heb dan wel voorledig signaal.
Geplaatst: 01.10.2010 - 14:18
door janpie
En haha . Is wel thuis hahah
Geplaatst: 01.10.2010 - 14:22
door jpwg001
Bij mij gaan de antennestreepjes ook gewoon weg... Helemaal niks. In het begin staat ie op vol bereik en kan ik ook gewoon bellen... maar daarna valt het weg...
Geplaatst: 01.10.2010 - 21:07
door aertssenhjc
Zo...nou ik heb ook nieuws hor.. (Of je er blij mee moet zijn is het 2de)
Even voor de beeldvorming, mijn wagen is ook uit 2001 en heeft nu 266.000 op de teller...
Ik heb het toestel uit laten lezen, maar zoals ik al verwachte geen foutcode oid..
Ik heb mijn andere SIM geprobeerd...geen soelaas..
Dan maar mijn stoute schoenen aan en een nieuwe SIM gekocht bij onze media groothandel van Telford (KPN) voor € 10,- en wat denk je.... Gewoon wel bereik dus.. (G*D !*&@#*^&!@#~!!!!!)
Ik rijd nu al dik een uur rond met de volle 100% bereik.
Dus het ligt wel degelijk aan de provider, dat kan niet anders.....
De vraag is nu ,als jullie mijn experiment ook doen en het heeft dezelfde uitwerking, wat we er aan gaan doen??
Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar als ze dit niet recht trekken, zijn ze mij als 'trouwe' klant kwijt.....
Ik hoor graag waar jullie mee komen...