Pagina 1 van 1
Binnenste stuurkogel vervangen?
Geplaatst: 23.09.2010 - 08:14
door Niels S80
Ik dacht eventjes mijn stuurkogels te vervangen.....
Ik heb een nieuwe buitenste en binnenste, nu vraag ik me af hoe ik de binnenste moet vervangen. Ik heb al ergens gelezen dat er speciaalgereedschap nodig is....
Wat is de functie van de teflon bus en moet je die verwijderen om de stuurstang te kunnen vervangen?
Geplaatst: 23.09.2010 - 11:16
door Niels S80
Het is al gelukt
Steeksleutel verbouwen en losdraaien......
Geplaatst: 23.09.2010 - 19:10
door Gast
Niels S80 schreef:Steeksleutel verbouwen en losdraaien......
Foto's?
Geplaatst: 23.09.2010 - 19:29
door runnuh
ben ook nieuwsgierig, foto's?
Geplaatst: 23.09.2010 - 19:43
door Niels S80
Eh nee......
Hierbij een korte beschrijving;
Handrem erop
Stuur naar de volledige uitslag draaien aan de tegenovergestelde richting als dat je gaat werken.
Wielbouten losdraaien
Auto opkrikken aan de zijde waar je gaat werken
Wiel eraf
Bevestigingsklip van stofhoes aan wielzijde loshalen
Bevestigingsklip van stofhoes aan stuurhuiszijde loshalen
Stofhoes naar wielzijde trekken
Axiaalkoppeling losdraaien met "platgeslepen" steeksleutel. Dit ging vrij gemakkelijk dus ik voorzag geen problemen met kromtrekken van de stang of lekken van de kering.
Moerlosdraaien aan het fuseestuk.
Afstanden meten en alles weer in omgekeerde volgorde terugzetten (kopervet gebruikt om vastroesten in de toekomst te voorkomen)
Nu alleen nog uitlijnen......
Teflon bus is trouwens voor het voorkomen van de "staal op staal" aanslag bij volledige stuuruitslag (had ik me zo bedacht......).