Pagina 1 van 1

Volvo S40 en V50 nu ook met 99 g/km Co2-emissie

Geplaatst: 23.09.2010 - 09:12
door casper
Volvo S40 and V50 - now also with CO2 emissions of 99 g/km
The environmentally conscientious Volvo customer can now buy a Volvo S40 or V50 with CO2 emissions as low as 99 g/km - corresponding to fuel consumption of 3.8 l/100 km.
This means the Volvo C30, which was already previously available in a 99 gram variant, is now being joined in the sub-one hundred club by another two models.
"We've cut another five grams compared with the previous version. This means that both the S40 and the V50 are at the very top of their respective segments in terms of fuel economy," says Magnus Jonsson, Senior Vice President Product Development at Volvo Cars.
Volvo's DRIVe badge is attached to those models that deliver the best environmental performance in their respective size classes. In addition to the Volvo C30, S40 and V50 there are currently another two models with CO2 emissions below 120 g/km: the Volvo V70 (119 g) and Volvo S80 (119 g). In early 2011, these will be joined by the Volvo S60 (under 115 g) and Volvo V60 (under 119 g).
Successful hunt for increased efficiency
"Developments have proceeded swiftly since we presented our first three 119 gram models in Paris in autumn 2008. The fact that we will soon have seven models below 120 g/km, three with emissions below one hundred grams, shows that few of our competitors can beat us in the drive towards increasingly eco-efficient cars," says Magnus Jonsson.
The Volvo C30, S40 and V50 DRIVe are the first three models with the upgraded 1.6-litre diesel engine to meet the Euro 5 exhaust emission regulations being implemented in January 2011. The further-developed engine combined with a six-speed manual gearbox and start/stop function have made it possible for Volvo's engine experts to cut CO2 emissions from 104 g/km to 99 g/km.

Bron : Volvocars

Geplaatst: 23.09.2010 - 09:16
door Autogek
Nog een paar gram eraf en ze vallen in de balastingvrije wegenbelasting en 14% bijtelling.

Geplaatst: 23.09.2010 - 10:05
door kmser
Het beste dat ik ering lees is de 6-bak. Hoe de toekomst het zal uitwijzen met de belgische 15% overheidskorting is minder duidelijk.

Geplaatst: 23.09.2010 - 12:59
door Boswachter
Kijk dit zijn berichten waar ik blij van wordt.... in 2013 wordt een van deze mijn nieuwe tweedehandsje...:-D

Geplaatst: 20.10.2010 - 10:14
door PDL
Heeft iemand enig idee vanaf welke week deze DRIVe's in productie gaan? Ik heb net een V50 besteld en hoop uiteraard de nieuwe motorisatie te krijgen...

Geplaatst: 20.10.2010 - 10:33
door Paul
Week 46 en je moet deze motor specifiek bestellen anders krijg je hem niet.
Heb je dus nu een DrivE besteld krijg je de oude 1.6D Drive. Heb je een D2 Drive besteld krijg je die, heb je een normale D2 besteld krijg je die...

Dus ik zou maar even bellen naar je dealer als je deze echt wilt hebben.
(is overigens hier in Nederland 600 euro op een normale D2)

Geplaatst: 20.10.2010 - 10:46
door PDL
Merci Paul voor de snelle reactie!

Geplaatst: 20.10.2010 - 10:47
door bart simpson
maar een Drive 115pk is er niet als Sport (of Advantage), zou dan lekker een D2 nemen

Geplaatst: 20.10.2010 - 11:01
door PDL
In België kennen we de types sport and advantage niet, dus da's niet zo een probleem (mijn exemplaar is sowieso met een zeer goed uitgerust fleet pakket).

Net de dealer gebeld: het wordt de nieuwe versie, goed nieuws dus. Nadeel is dat de levertermijn wat verlengd maar we sparen toch weer enkele euro's per maand uit.

Geplaatst: 20.10.2010 - 11:20
door Paul
Is hij bij jullie fiscaal wegenbelasting etc goedkoper?

Nou ik zit naar zo'n D2 te kijken, maar neem lekker de normale D2, want om nou 600 euro te betalen voor een motor die steeds bij een stoplicht afslaat.... (hihi)

Geplaatst: 20.10.2010 - 11:41
door PDL
Voor particulieren speelt de uitstoot enkel mee om bvb een premie te krijgen bij aankoop. Aangezien ze met 104gr echter ook al in de maximale premieschief vielen, maakt de verlaging naar 99gr dus weinig uit. De verkeersbelasting is (voorlopig) nog steeds op basis van fiscale PK dus daar speelt uitstoot geen rol.

Voor mensen met een bedrijfswagen daarentegen is het wel van belang: de wagen is dan een zogeheten "voordeel van alle aard", en op de grootte van dit voordeel wordt belasting geheven. De berekening van de waarde van het voordeel is een formule CO2 uitstoot x aantal privékilometers x coefficient (0.0023€ voor een diesel). Hier speelt het dus wel een grote rol hoeveel de wagen uitstoot, vandaar het grote succes van de s40's en V50's als leasewagens in België. Voor mij persoonlijk scheelt de verlaging van 104 -> 99 gr/km toch 6€/maand. Is niet dé massa, maar wie het kleine niet eert... ;-)

Geplaatst: 20.10.2010 - 21:16
door Msuidgeest
Jammer dat veel landen in Europa toch verschillende ideeën hebben over CO2.

Geplaatst: 15.11.2010 - 19:03
door Overloper
PDL, puur uit nieuwsgierigheid... Wat is de levertijd van uw V50 1.6D DRIVe?
Zelf heb ik een S40 1.6D DRIVe besteld, en normaal gezien moest ik twee maanden wachten, nu is het ondertussen drie maanden geworden (levering wordt geschat rond eind december)... Jammer, want ik was echt al aan het aftellen om mijn eerste Volvo'tje in ontvangst te kunnen nemen.