Pagina 1 van 1
wat is wijsheid ....... nieuw chippie?
Geplaatst: 23.09.2010 - 22:46
door ...
...
Geplaatst: 24.09.2010 - 07:59
door bart simpson
bak is onderbemeten en remmen zijn onderbemeten.
Geplaatst: 24.09.2010 - 08:38
door V480-S60
En dat zijn de belangrijkste redenen om niet verder te gaan dan dat je nu gedaan hebt.
Neem het dus zoals het nu is en ga verder sparen voor een 185 pk versie.

Geplaatst: 24.09.2010 - 08:54
door BlackcurrantV70
Louter uit nieuwsgierigheid, ik heb een 163PK 24D van 2006 met de 6 traps GT, hoeveel kan deze bak aan ?
Ik neem aan dat deze 6 traps ook nog gebruikt is in 2009 in de 205PK versies ?
Geplaatst: 24.09.2010 - 08:57
door Rippie V70
bak is onderbemeten en remmen zijn onderbemeten.
Dat van die bak snap ik, maar die remmen.... Wordt vaak gezegd, maar kan 'm niet helemaal plaatsen.
Wordt de auto ineens 300kg zwaarder of zo?
Geplaatst: 24.09.2010 - 09:04
door V480-S60
Nee, maar om een of andere reden zijn de remmen van de 130 pk versie nu niet je dat. Ze hebben een kleinere diameter en minder stopkracht.
Als je getuned hebt rij je vaak sneller dan je zelf weet, je motor loopt soepeler en nog wat andere zaken. En dan is extra stopkracht wel beter.
De 6 baks GT is idd beter dan de bakken t/m MY2005. En wordt in aangepaste vorm (software) ook gebruikt in de 205 pk versie.
Geplaatst: 24.09.2010 - 09:05
door Rob Bakker
Je hebt meer vermogen en een snellere acceleratie, (vaak hogere top) en remmen zijn berekend op het fabrieksvermogen.
Ze kunnen last krijgen van fading, (slechter remmen door warmte).
Geplaatst: 24.09.2010 - 09:08
door Walter
is er nu een chip die je van 126pk (geen 131) naar 190 pk kan helpen dan? Dat lijkt me erg sterk. Je moet niet denken van "he, nu heb ik 160 pk en een fabrieks-163pk kunnen ze ook naar 190pk helpen." Helaas
Geplaatst: 24.09.2010 - 13:00
door V70 T5 assen
De remmen zijn nog eens eenvoudig aan te passen mits je nu op 16" rijdt.
Maar wat de bak betreft ik zou de gok niet wagen ...
Geplaatst: 24.09.2010 - 13:55
door edraket
185 pk versie heeft identieke remmen dus het zal allemaal wel los lopen. Bak is weer identie aan de 163 pk variant (5 bak), maar deze bak wordt ook gebruikt in de T5 en R versies van de classis. Daar wordt 250 pk uit gepeuterd met 350 Nm. Dus ook dat zal wel los lopen. Enige echt zwakke punt is de koppeling. Deze kan wel eerder gaan slippen met een dure repararie als gevolg.
Geplaatst: 24.09.2010 - 14:00
door V480-S60
Hoe bedoel je edraket. Een 163 pk en een 185 pk versie hebben inderdaad dezelfde remmen en dezelfde bak.
Een 126 of 130 pk heeft echt mindere remmen! En een andere bak.
Op een 126 of 130 pk kunnen nog 15" velgen geplaatst worden. Op de 163 en 185 pk echt NIET.
Geplaatst: 24.09.2010 - 14:09
door Rippie V70
Nee, maar om een of andere reden zijn de remmen van de 130 pk versie nu niet je dat. Ze hebben een kleinere diameter en minder stopkracht.
Als je getuned hebt rij je vaak sneller dan je zelf weet, je motor loopt soepeler en nog wat andere zaken. En dan is extra stopkracht wel beter.
Maar de oudere (1e generatie) D5 (163) had toch ook dezelfde maat remmen (286mm)
Geplaatst: 24.09.2010 - 20:57
door JPV70
Rob Bakker schreef:Je hebt meer vermogen en een snellere acceleratie, (vaak hogere top) en remmen zijn berekend op het fabrieksvermogen.
Ze kunnen last krijgen van fading, (slechter remmen door warmte).
Fading ontstaat bij mij weten juist bij veel water op de weg (of in de lucht) en remmen die weinig gebruikt worden. Er draait dan een filmlaagje water mee op je schijven, als je je rem dan uiteindelijk gebruikt lijkt het een 1 seconde alsof je helemaal geen remmen hebt. Totdat je remmen weer wat warmer zijn!
Geplaatst: 24.09.2010 - 22:32
door Akkoord
Fading is het overbelasten van de remmen , daardoor zakt de wrijvingswaarde van de remblokken drastisch.
Heeft op zich niets met je motorvemogen te maken , meer met de rijstijl/remgedrag.
Geplaatst: 24.09.2010 - 22:43
door ...
...
Geplaatst: 24.09.2010 - 22:47
door ...
...