07V70 omgezet van USA spec naar NL spec
Geplaatst: 25.09.2010 - 21:29
Afgelopen zomer na een verblijf van drie jaar in de USA weer teruggekomen naar NL. Onze V70 uit 2007 mee terug verhuisd. Volvo door de RDW laten keuren en een NL kenteken gekregen.
Omdat de auto toch voor de 100.000 km beurt naar de dealer moest, gelijk gevraagd of er een ander instrumentcluster in kon en of de USA software omgezet kon worden naar NL software. Radio, BC en ACC panel in het Nederlands en metrische eenheden.
Geen enkel probleem totdat de software voor het instrument cluster geladen moest worden. Dat ging dus niet. De dealer heeft contact gezocht met Volvo Zweden en na een dag heen en weer bellen tussen beide is eea toch mogelijk gemaakt. Volvo Zweden wilde er eerst niet aan; er moest een nieuw programma voor de DIM worden geschreven. De dealer heeft ze weten te overtuigen dat ik de auto als verhuisboedel had meegenomen (ik had bij de dealer een kopie van de verhuisvergunning achter gelaten). Uiteindelijk dus toch gelukt.
De auto is nu helemaal Nederlands met (vind ik) mooie watch dail klokken.
Omdat de auto toch voor de 100.000 km beurt naar de dealer moest, gelijk gevraagd of er een ander instrumentcluster in kon en of de USA software omgezet kon worden naar NL software. Radio, BC en ACC panel in het Nederlands en metrische eenheden.
Geen enkel probleem totdat de software voor het instrument cluster geladen moest worden. Dat ging dus niet. De dealer heeft contact gezocht met Volvo Zweden en na een dag heen en weer bellen tussen beide is eea toch mogelijk gemaakt. Volvo Zweden wilde er eerst niet aan; er moest een nieuw programma voor de DIM worden geschreven. De dealer heeft ze weten te overtuigen dat ik de auto als verhuisboedel had meegenomen (ik had bij de dealer een kopie van de verhuisvergunning achter gelaten). Uiteindelijk dus toch gelukt.
De auto is nu helemaal Nederlands met (vind ik) mooie watch dail klokken.