Pagina 1 van 4
volvo crashtest ging in 09-2010 opnieuw mis.....
Geplaatst: 28.09.2010 - 19:29
door Robert Haven
Ik kreeg vandaag een linkje met een verontrustend bericht....
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... lmpje.html
Iemand mee bekend?
Geplaatst: 28.09.2010 - 19:33
door rsnhakan
Lijkt het zo of komt de V60 wel erg hard aanrijden? Lijkt me logisch dat die dan niet op tijd kan stoppen. (max. tot 35 km/h)
Geplaatst: 28.09.2010 - 19:59
door ZX10r
Of maar iets met het gas veranderen en de systemen denken dat je zelf gaat ingrijpen
Geplaatst: 28.09.2010 - 20:01
door Ben
Ik had het filmpje al gezien maar niet geplaatst omdat ik de omstandigheden en de feiten niet ken. Dan heeft het weinig toe te voegen.
Geplaatst: 28.09.2010 - 20:05
door Robert Haven
Het is wel nieuws wat gepubliceerd wordt Ben. En je kan automobielmanagement niet echt een sensatiesite noemen...
Geplaatst: 28.09.2010 - 20:19
door Ben
Nee, dat doe ik ook niet maar ik had liever gezien dat het een onderbouwd verhaal was geweest. Nu krijg je weer allerlei wilde verhalen die de ronde gaan doen.
Geplaatst: 28.09.2010 - 20:20
door Walter
het gaat wel vaker 'mis' met die dummy, als je maar iets gas lift of wat dan ook, dan denkt het systeem dat je zelf ingrijpt. Daarbij komt ie erg hard aanrijden zoals Hakan al schreef.
Tijdens de testlaps hebben S60's de hele dag automatische stops moeten maken, véél vaker dan dat er in het daadwerkelijke leven van een S60 zal voorkomen. En toen hebben de systemen zich wel bewezen, er zijn bij mijn weten geen storingen geweest. Maar dat kan natuurlijk altijd voorkomen.
Geplaatst: 28.09.2010 - 20:22
door Robert Haven
"Volgens de Zweedse autofabrikant raakte het systeem in de war met een verderop geparkeerde auto. Van de twaalf demonstraties werd de testdummy “Bob” drie keer aangereden en meters weggeslingerd."
Volvo Zweden is hier toch aan het woord gelaten en ik vind dit niet echt prettig te lezen...
Geplaatst: 28.09.2010 - 20:24
door Autogek
Waarom gaat die pop dan ook niet aan de kant! :BIG:
Geplaatst: 28.09.2010 - 20:24
door leip11
het gaat toch nog steeds om testen of zie ik dat verkeerd. waar getest wordt gaan dingen fout en worden verbeterd is mij altijd geleerd
Geplaatst: 28.09.2010 - 20:38
door denjos
Is een nieuw systeem tegen vluchtmisdrijf de wagen stopt na een aanrijding.

Geplaatst: 28.09.2010 - 21:40
door casper
Robert Haven schreef:"Volgens de Zweedse autofabrikant raakte het systeem in de war met een verderop geparkeerde auto. Van de twaalf demonstraties werd de testdummy “Bob” drie keer aangereden en meters weggeslingerd."
Volvo Zweden is hier toch aan het woord gelaten en ik vind dit niet echt prettig te lezen...
Ik heb vandaag op het internet al zogenaamde "verklaringen" van Volvo (Zweden) gelezen over dit voorval, die echter helemaal niet van Volvo blijken te komen maar van fantasierijke journalisten of sensatiezoekers.
Opletten dus met wat je her en der verneemt.
Het is tegenwoordig blijkbaar o zo makkelijk om een merk onterecht in diskrediet te brengen.
Op de citysafety-shows van de Volvo XC60 destijds heb ik er ook velen het decor zien invliegen. De reden was niet dat het systeem niet werkte maar wel omdat de chauffeur had ingegrepen.
Geplaatst: 28.09.2010 - 21:45
door 945i
Hmmz, lijkt me geen prettig idee dat als je ingrijpt, je dan crasht..
Wat is trouwens de reden dat je de verklaring in twijfel trekt? Waaruit "blijkt" dat dan?
Geplaatst: 28.09.2010 - 21:47
door hvl
Het is toch een hulp middel????????
Geplaatst: 28.09.2010 - 23:34
door Johann
casper schreef:Robert Haven schreef:"Volgens de Zweedse autofabrikant raakte het systeem in de war met een verderop geparkeerde auto. Van de twaalf demonstraties werd de testdummy “Bob” drie keer aangereden en meters weggeslingerd."
Volvo Zweden is hier toch aan het woord gelaten en ik vind dit niet echt prettig te lezen...
Ik heb vandaag op het internet al zogenaamde "verklaringen" van Volvo (Zweden) gelezen over dit voorval, die echter helemaal niet van Volvo blijken te komen maar van fantasierijke journalisten of sensatiezoekers.
Opletten dus met wat je her en der verneemt.
Het is tegenwoordig blijkbaar o zo makkelijk om een merk onterecht in diskrediet te brengen.
Op de citysafety-shows van de Volvo XC60 destijds heb ik er ook velen het decor zien invliegen. De reden was niet dat het systeem niet werkte maar wel omdat de chauffeur had ingegrepen.
Het is ook zo makkelijk om te zeggen dat Volvo niets verkeerd kan doen om vervolgens maar de andere kant op te kijken.
Op Swedespeed staat op dit moment een reaktie van iemand die aanwezig was bij een intro waarbij men net zoals in NL ook met de pop mocht testen.
In aanvang was de opstelling dusdanig dat er publiek achter de pop stond en waarbij het meerdere keren voor kwam dat de auto bijna het publiek in vloog. Na aanpassen van de opstelling waarbij het publiek naast de rijbaan stond deed het systeem wel z'n werk.
Uiteindelijke conclusie was dat de computer niet meer kon "zien" waar de pop stond omdat er teveel beweging in de achtergrond was.
Of je dit nu een fout moet noemen of niet ligt aan de manier van presenteren. Zodra Volvo gaat verkondigen dat het een onfeilbaar systeem is krijg je dergelijke reacties om aan te tonen dat het niet onfeilbaar is.
Denk dat inmiddels wel duidelijk is dat het systeem heel redelijk zijn werk doet en als het 1 verkeersdode kan schelen heeft het zich al bewezen toch?
Geplaatst: 29.09.2010 - 07:43
door EVV
Als je het anders bekijkt werkt het systeem goed, als hier een auto gebruikt was zonder het systeem was de dummy 12 van de 12 keer aangereden, nu maar 3. Het blijft inderdaad een hulpmiddel voor als de bestuurder niet oplet, als je daardoor 9 van de 12 keer iemand niet aanrijdt, is het een enorme verbetering.
Geplaatst: 29.09.2010 - 09:10
door Walter
Johann schreef: Op Swedespeed staat op dit moment een reaktie van iemand die aanwezig was bij een intro waarbij men net zoals in NL ook met de pop mocht testen.
In aanvang was de opstelling dusdanig dat er publiek achter de pop stond en waarbij het meerdere keren voor kwam dat de auto bijna het publiek in vloog. Na aanpassen van de opstelling waarbij het publiek naast de rijbaan stond deed het systeem wel z'n werk.
Uiteindelijke conclusie was dat de computer niet meer kon "zien" waar de pop stond omdat er teveel beweging in de achtergrond was.
Dan heeft diegene die de testopstelling heeft geplaatst zich niet gehouden aan de instructies. Want het systeem is scherp afgesteld (anders zou iedere mug een remactie tot gevolg hebben...) en daardoor heeft ie moeite met de pop. Die doet niet wat een mens doet aan bewegingen en dergelijke. Neem daarbij de reactie van de bestuurder, heeft ook invloed. En in de instructie staat met grote letters dat de ruimte achter de pop leeg moet zijn.
Johann schreef: Of je dit nu een fout moet noemen of niet ligt aan de manier van presenteren. Zodra Volvo gaat verkondigen dat het een onfeilbaar systeem is krijg je dergelijke reacties om aan te tonen dat het niet onfeilbaar is.
Geloof niet dat Volvo beweerd dat het onfeilbaar is
Johann schreef: Denk dat inmiddels wel duidelijk is dat het systeem heel redelijk zijn werk doet en als het 1 verkeersdode kan schelen heeft het zich al bewezen toch?
Dat is de hele gedachte! En het is gewoon een uniek systeem.
Geplaatst: 29.09.2010 - 09:36
door s60
Ik mag hopen dat de marketingafdeling van Volvo op volle toeren draait. De consument kijkt naar beelden van een pop die wordt aangereden door een Volvo en onthoudt dat beeld. Niet de "ontlastende" zaken of feiten die daar mogelijk spelen. Twee voorbeelden, de "Buckler lul" (door Joep van het Hek) en de eland test m.b.t. de baby Benz, laten zien dat dit soort filmpjes en "reclame" een product / fabrikant kunnen verruineren dus Volvo moet aan de bak om dit beeld om te buigen.
Geplaatst: 29.09.2010 - 09:46
door Peter-V50
Het lijkt erop dat mensen denken dat je zelf niet meer hoeft te remmen en dat de auto alles vanzelf doet. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als je iemand aanrijdt, heb je zelf een fout gemaakt. Het city safety systeem kan hooguit proberen de schade te beperken op het moment dat de chauffeur iets over het hoofd ziet.
Geplaatst: 29.09.2010 - 09:55
door Fulaks
Maar het kan toch niet zo zijn dat als je zelf van het gas gaat (maar wat te laat) dat het systeem niet meer ingrijpt ?