Pagina 1 van 1

Volvo 264 GLE

Geplaatst: 04.10.2010 - 20:28
door Richo
Laat ik me alleerst eens voorstellen, Ik heet Richo en heb eindelijk de stap gedaan om old timer te kopen en heb het meteen goed gedaan met een mooie volvo 264 GLE.
De auto is in goede staat maar de motor loopt stationair niet zo briljant weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen :? ? hij loopt op dit moment op LPG

Geplaatst: 04.10.2010 - 20:31
door Volvoman
Welkom hier! Er loopt hier een boel verstand rond, er komt vast een goed antwoord op je vraag. Misschien kun je ondertussen een foto posten van je super 264??

Geplaatst: 04.10.2010 - 20:36
door Richo
maar natuurlijk, heb alleen nog de foto's van hoe hij bij de dealer staat maar als ik helemaal met hem klaar ben zal ik zeer zeker paar fatsoenlijke foto's uploaden



http://img837.imageshack.us/img837/2413/car336big1.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/2153/car336big3.jpg

let aub maar nog niet te zeer op de binnenkant, heb em net en er moet nog het 1 en ander aan gebeuren :)

Geplaatst: 04.10.2010 - 20:37
door 945i
Leuk dat je een ouwe timer hebt gekocht.
Voor wat betreft de oldtimer, laat hem goed afstellen.

Gefeliciteerd met de aanko(o)p(en). ;)

Geplaatst: 04.10.2010 - 20:40
door Richo
zijn er nog andere dingen waar ik in de toekomst mee moet opletten, vooral gericht op de motor blijft nochtans renault.

Geplaatst: 04.10.2010 - 20:44
door 945i
Goed onderhouden kunnen die motoren best veel hebben.
Specifieke minpunten zou ik niet direct weten, maar daarvoor zitten hier ook specialisten in de zaal..

Was er al gevraagd om foto's...?

Geplaatst: 04.10.2010 - 21:09
door Volvoman
Wat een geweldig mooie Volvo, ik heb een groot zwak voor deze 200's!

Geplaatst: 04.10.2010 - 21:59
door B-lennium
De PVR (peugeot volvo renault) v6 motoren staan er om bekend (berucht) dat de nokkenassen snel slijten als de olie niet vaak genoeg ververst wordt. als ik jouw was zou ik hier goed op letten, als de olie vies wordt (zwart) dan verversen.

er bestaan 4 versies van deze motoren (B27, B28 = carburateur B270, B280 = injectie) de injectie motoren zijn heel moeilijk goed aftestellen op lpg. dit komt door de luchtweger die gebruikt wordt in een bosch K-jet injectie systeem. ik weet uit eigen ervaring dat het echter wel kan (benzine + lpg perfect afgesteld)

Geplaatst: 04.10.2010 - 22:04
door jos245
Mooie auto zo te zien als is het fotootje wel erg klein :D

Misschien dat opnieuw op lpg af laten stellen verbetering zal brengen.
Loopt de auto ook op benzine?Zo ja, loopt ie daarop wel goed?

Zoals reeds gezegd; bezuinig niet op de olie en oliefilter verversen bij een PRV motor.

Geplaatst: 04.10.2010 - 22:35
door admiral
Ik zou nog wel is een 265 willen, of anders in mijn 245 een V6 lepelen.

Geplaatst: 05.10.2010 - 06:40
door Richo
B-lennium schreef:De PVR (peugeot volvo renault) v6 motoren staan er om bekend (berucht) dat de nokkenassen snel slijten als de olie niet vaak genoeg ververst wordt. als ik jouw was zou ik hier goed op letten, als de olie vies wordt (zwart) dan verversen.

er bestaan 4 versies van deze motoren (B27, B28 = carburateur B270, B280 = injectie) de injectie motoren zijn heel moeilijk goed aftestellen op lpg. dit komt door de luchtweger die gebruikt wordt in een bosch K-jet injectie systeem. ik weet uit eigen ervaring dat het echter wel kan (benzine + lpg perfect afgesteld)
Deze volvo heeft in ieder geval een injectie motor en is volgens mij een B270.
Olie was me ook al iets van ter oren gekomen via mijn vader die een voorliefde voor Volvo heeft en ook al wat oudere modellen heeft gereden, hij zei me dat ik dit elke maand moet controleren.
Jos245 schreef: Misschien dat opnieuw op lpg af laten stellen verbetering zal brengen.
Loopt de auto ook op benzine?Zo ja, loopt ie daarop wel goed?
had al eens naar benzine overgeschakeld en een stukje gereden en dan stationair laten lopen maar had hetzelfde probleem. Zodra de auto terug is van de garage zal ik zsm wat foto's uploaden:)

Geplaatst: 06.10.2010 - 08:35
door admiral
Er is een verschil tussen elke maand peilen en of periodiek vervangen bij een PRV motor.

Peilen is natuurlijk ook belangrijk maar de juiste olie gebruiken en het vervangen van de olie na elke .......... km is nog belangrijker bij deze motoren.

Een advies waar jij nu niets meer aan hebt maar wel andere mensen die een 264 of 265 willen kopen welke nog de oudere PRV motor in hebben zitten. Als de motor op benzine en gas stationair onregelmatig loopt koop hem dan niet of probeer met de verkoper eruit te komen dat het onderzocht wordt of de nokkenassen nog goed zijn.

Ga niet blind af op de reactie van de verkoper och joh dat is een kwestie van afstellen van de carb's of injectie.

Ik heb dit niet van mijzelf maar een Volvo oldtimer handelaar bij ons in de buurt gaf mij deze tip.

Geplaatst: 26.10.2010 - 18:41
door Richo
admiral schreef:Er is een verschil tussen elke maand peilen en of periodiek vervangen bij een PRV motor.

Peilen is natuurlijk ook belangrijk maar de juiste olie gebruiken en het vervangen van de olie na elke .......... km is nog belangrijker bij deze motoren.

Een advies waar jij nu niets meer aan hebt maar wel andere mensen die een 264 of 265 willen kopen welke nog de oudere PRV motor in hebben zitten. Als de motor op benzine en gas stationair onregelmatig loopt koop hem dan niet of probeer met de verkoper eruit te komen dat het onderzocht wordt of de nokkenassen nog goed zijn.

Ga niet blind af op de reactie van de verkoper och joh dat is een kwestie van afstellen van de carb's of injectie.

Ik heb dit niet van mijzelf maar een Volvo oldtimer handelaar bij ons in de buurt gaf mij deze tip.
auto is terug van de garage (eindelijk), was nix speciaals. kleppen fatsoenlijk laten stellen en mengsel goed krijgen hij loopt weer super.

Geplaatst: 06.12.2010 - 22:33
door admiral
Richo schreef:
admiral schreef:Er is een verschil tussen elke maand peilen en of periodiek vervangen bij een PRV motor.

Peilen is natuurlijk ook belangrijk maar de juiste olie gebruiken en het vervangen van de olie na elke .......... km is nog belangrijker bij deze motoren.

Een advies waar jij nu niets meer aan hebt maar wel andere mensen die een 264 of 265 willen kopen welke nog de oudere PRV motor in hebben zitten. Als de motor op benzine en gas stationair onregelmatig loopt koop hem dan niet of probeer met de verkoper eruit te komen dat het onderzocht wordt of de nokkenassen nog goed zijn.

Ga niet blind af op de reactie van de verkoper och joh dat is een kwestie van afstellen van de carb's of injectie.

Ik heb dit niet van mijzelf maar een Volvo oldtimer handelaar bij ons in de buurt gaf mij deze tip.
auto is terug van de garage (eindelijk), was nix speciaals. kleppen fatsoenlijk laten stellen en mengsel goed krijgen hij loopt weer super.
Dan Wordt het nu tijd voor een serie mooie foto's had je nl beloofd :cry: :roll: :wink:

Geplaatst: 11.12.2010 - 12:21
door Richo
Zal ze hier ook even plaatsen, had namelijk tijdje terug al een draadje aangemaakt in het foto forum.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Klik mij

Geplaatst: 11.12.2010 - 13:10
door jos245
Er zijn weinig 264's in zo'n mooie staat :o

Geplaatst: 11.12.2010 - 18:17
door biadman
super!!

Geplaatst: 11.12.2010 - 19:30
door admiral
mooie auto hoor, ik ben ook op zoek naar een 264 maar dan 1 van de laatste.