Pagina 1 van 1
USA krijgt 5 cylinder T5
Geplaatst: 04.10.2010 - 22:49
door Johann
Waarom Europa niet?
Geplaatst: 04.10.2010 - 23:07
door 945i
Zal wel een "vuile" motor zijn...
Geplaatst: 04.10.2010 - 23:14
door Discovery
Hoeveel pk?
Re: USA krijgt 5 cylinder T5
Geplaatst: 04.10.2010 - 23:25
door menjo
Johann schreef:Waarom Europa niet?
Als het waar is kan het best iets te maken hebben met het feit dat Ford liever de EcoBoost motoren voor hun eigen (sub-)premium modellen wil behouden.
Of dat Volvo geen modellen wil verkopen met dezelfde motoren als Ford modellen of gewoon helemaal geen 4-cilinders (zoals Lexus, Mercedes en BMW ook niet doen).
Geplaatst: 05.10.2010 - 08:05
door Johann
Discovery schreef:Hoeveel pk?
250 PK, 360Nm met een 400Nm overboost.
Geplaatst: 05.10.2010 - 08:09
door V480-S60
945i schreef:Zal wel een "vuile" motor zijn...
Dat ikke niet snap!!
In de V.S van Amerika, en met name in enkele oostelijke staten gelden volgens mij NOG strengere normen dan in Europa. (Klopt toch Menjo?)
Dan lijkt mij dit heel vreemd. Een T5 mag dan in bijvoorbeeld California niet verkocht worden.
Johann, kan je een bron geven?
Geplaatst: 05.10.2010 - 08:51
door EVV
Op de USA site staat nu alleen de 300 PK T6 vermeld, dan is de T5 dus de zuinige versie

Geplaatst: 05.10.2010 - 11:59
door drowel
had hem zelf ook wel graag gezien hier, maar zal door de hoeveelheid CO2 uitstoot wel relatief duur worden hier in NL. (kruipt mogelijk zelfs al erg dicht tegen de T6)
Geplaatst: 05.10.2010 - 16:31
door menjo
V480-S60 schreef:945i schreef:Zal wel een "vuile" motor zijn...
Dat ikke niet snap!!
In de V.S van Amerika, en met name in enkele oostelijke staten gelden volgens mij NOG strengere normen dan in Europa. (Klopt toch Menjo?)
Er zijn 2 normen in de VS, de landelijke en de strengere Californische. Iedere staat mag zelf kiezen welke van deze 2 ze toepassen. Een stuk of 16 staten gebruiken geloof ik de norm van Californie.
Of het echt strenger is voor benzine motoren weet ik niet, als je puur naar de toegestane uitstoot kijkt wel, maar het wordt ook op een heel andere manier gemeten. Voor dieselmotoren is het zeker wel veel strenger.
Dit nieuws over de 5 cilinder T5 staat volgens mij ergens op het Swedespeed forum en heb het verder nog nergens bevestigd gezien.
Geplaatst: 15.10.2010 - 09:20
door Johann
EVV schreef:Op de USA site staat nu alleen de 300 PK T6 vermeld, dan is de T5 dus de zuinige versie

De echte T5 staat er nu ook bij,
http://www.volvocars.com/us/all-cars/vo ... fault.aspx
Niet die nep T5 dus.
Geplaatst: 16.10.2010 - 01:21
door menjo
Nou nog een jaartje wachten tot ze ook op deze $6000 korting geven en dan wordt het interessant.
Geplaatst: 16.10.2010 - 10:54
door Johann
menjo schreef:Nou nog een jaartje wachten tot ze ook op deze $6000 korting geven en dan wordt het interessant.
Hopen dat Canada ook de 5 cylinder krijgt.
Geplaatst: 16.10.2010 - 21:14
door edraket
Wat moeten wij daarmee dan? Of is het eenvoudiger om auto's uit Canada te halen?
Geplaatst: 16.10.2010 - 21:21
door V480-S60
Yep, die zijn makkelijker om te bouwen naar Europeese normen. Heeft met name met de km-teller en de verlichting te maken.

Daar hebben ze in de US of A nogal vreemde gedachten over.
Geplaatst: 16.10.2010 - 21:22
door edraket
Ah zo!
Geplaatst: 09.11.2010 - 22:17
door Discovery
http://www.swedespeed.com/artman2/publi ... 5_FWD.html Het gaat dus om een vernieuwd blok met overboost in 2-6 versnelling. Zal wel niet aan de EURO5 norm voldoen, anders was dit natuurlijk veel leuker geweest dan een 2.0 T5.