Pagina 1 van 3
1.6 Benzine niet meer te bestellen?.
Geplaatst: 05.10.2010 - 13:44
door MichelR
Ik had het al gelezen op het C30forum dat de 1.6 Benzine er uit ging dacht eerst dat het misschien alleen in het buitenland.
Maar als ik nu in de configurator kijk kan ik nergens meer een 1.6 Benzine kiezen.. en aangezien de 1.8 benzine er ook al uit was..
Moet je nu dus wel een 2.0 Benzine kopen.. Toch vreemd.
Misschien een tijdelijk iets?.
C30 R-Edition ook alleen nog maar in de diesel te verkrijgen.
Net op tijd gekocht dus.
Geplaatst: 05.10.2010 - 15:35
door bart simpson
klopt, de 1.6 is over en uit
Geplaatst: 05.10.2010 - 18:43
door Paul
Helemaal over met die 1.6, maar genoeg voorraad volgens mij bij dealers.
Geplaatst: 05.10.2010 - 19:54
door John Vermeulen
Niet alleen bij de C30, maar ook bij de S40/V50 is de motorisering in de benzinevarianten nu beperkt tot 2.0, 2.0F (beiden 145 pk) en de "oude" T5 (230 pk). Het diesel aanbod bestaat uit de 1.6 Drive (109 pk) en de nieuwe D2 (115 pk). Eerder was de 1.8 (125 pk) al van het toneel verdwenen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of en welke benzine en diesel motoren uit de nieuwe generatie ter beschikking komen op deze wagens van het P1 platform.
Geplaatst: 05.10.2010 - 20:13
door MichelR
Misschien de T4 (1.6 180pk) die nu is geïntroduceerd bij de V70 of de T3 uit de S60 (150pk) alle 2 met turbo.
Zou wel leuk zijn een 1.6 met wat meer pk

Geplaatst: 05.10.2010 - 20:32
door Discovery
John Vermeulen schreef:Niet alleen bij de C30, maar ook bij de S40/V50 is de motorisering in de benzinevarianten nu beperkt tot 2.0, 2.0F (beiden 145 pk) en de "oude" T5 (230 pk). Het diesel aanbod bestaat uit de 1.6 Drive (109 pk) en de nieuwe D2 (115 pk). Eerder was de 1.8 (125 pk) al van het toneel verdwenen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of en welke benzine en diesel motoren uit de nieuwe generatie ter beschikking komen op deze wagens van het P1 platform.
Diesels worden 2.0 D3 en 2.0 D4 met 150 en 177 pk. Deze zijn alleen niet in voldoende mate beschikbaar en zijn daarom voorlopig alleen in de 60-70 serie te krijgen. Ik vraag mij af of er nog een kleine benzine komt met 100-130 pk.
Geplaatst: 05.10.2010 - 21:16
door bart simpson
John Vermeulen schreef:Niet alleen bij de C30, maar ook bij de S40/V50 is de motorisering in de benzinevarianten nu beperkt tot 2.0, 2.0F (beiden 145 pk) en de "oude" T5 (230 pk). Het diesel aanbod bestaat uit de 1.6 Drive (109 pk) en de nieuwe D2 (115 pk). Eerder was de 1.8 (125 pk) al van het toneel verdwenen.
de 1.6 Drivé van 109pk gaat ook weg, de D2 krijgt een start stop en gaat Drivé heten
Geplaatst: 05.10.2010 - 21:26
door 945i
Jammer van de C30 zo naar zijn einde moet.
Geplaatst: 05.10.2010 - 21:28
door bart simpson
945i schreef:Jammer van de C30 zo naar zijn einde moet.
einde?
Geplaatst: 05.10.2010 - 21:31
door 945i
Ja, met het huidige motoren aanbod........ In die klasse moet je ook een schoon +/-100PK machientje aan kunnen bieden evt. met automaat.
Zo gaan die mensen naar een ander merk kijken toch..?
Geplaatst: 05.10.2010 - 21:36
door bart simpson
komt wel weer goed hoor
Geplaatst: 05.10.2010 - 21:40
door 945i
O gelukkig..

Geplaatst: 05.10.2010 - 21:50
door Paul
Komt wel goed met schone zuinige brommertjes!
Geplaatst: 05.10.2010 - 21:55
door 945i
Ja dat las ik net ook. Maar vertel meer Paul......
Geplaatst: 06.10.2010 - 00:02
door Poolrev
Discovery schreef:Diesels worden 2.0 D3 en 2.0 D4 met 150 en 177 pk. Deze zijn alleen niet in voldoende mate beschikbaar en zijn daarom voorlopig alleen in de 60-70 serie te krijgen.
Dat is niet helemaal waar volgens mij. Een vriendin van me heeft vorige week namelijk haar C30 D4 in ontvangst mogen nemen...
Geplaatst: 06.10.2010 - 07:51
door bart simpson
het is wel waar, D3 en D4 motoren waren aanvankelijk wel te bestellen maar door een gebrek aan motoren zijn deze tijdelijk (sinds augustus ofzo) niet langer te bestellen voor de rest van het kalenderjaar 2010
Geplaatst: 06.10.2010 - 09:37
door Giuseppo
Ik had trouwens eerder verwacht dat de 2.0 benzine eruit zou gaan. Die kan zo vervangen worden door de T3. Die 1.0 Ecoboost is toch nog helemaal niet productieklaar?
Hier wordt 2011 gezegd:
http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... py-photos/
Geplaatst: 06.10.2010 - 09:55
door MichelR
Ik denk dat ze bezig zijn met de uitrol van de nieuwe motoren..
De 1.6 zal wel weer terug komen lijkt mij.. maar dan als nieuwe turbomotor
Geplaatst: 06.10.2010 - 09:55
door 945i
Het is op zijn minst opmerkelijk dat er nog geen vervangende motoren klaar staan. Koop desnoods een 1.2 of 1.4 turbotje in ofzoiets. Maar ja, bij die aantallen loont zich dat niet waarschijnlijk..hoewel je praat over C30-S40-V50, dat zijn er toch best veel.
Ik zie al dat VW besluit alle motoren onder de 2.0 uit het programma te halen, heel Duitsland staat op z'n kop. :razz:
m.a.w. als je mee wil doen met de grote jongens, is dit geen slimme move...
Geplaatst: 06.10.2010 - 12:23
door John Vermeulen
Ik ben het heel erg eens met 945i. Volvo is de laatste jaren heel erg goed bezig, vrijwel het totale modellengama is modern en up-to-date, maar men is nog steeds veel te traag met het aanpassen van de motorisering over de totale line-up van modellen. Je zou toch zeggen: die nieuwe generatie van motoren rol je toch zo snel mogelijk uit, ook over de 30/40/50 series. Het lijkt nu vaak een sluitstuk te zijn en afhankelijk van de beschikbaarheid van de motoren. Als dat zo is, dan is dat gewoon niet goed. En met "niet goed" redt je het niet in deze markt. De "time to market" is veel te lang, kijk inderdaad eens naar VW: de TSI-motoren in tig-varianten worden bijna "overnight" van hoog tot laag in het modellengamma doorgevoerd. De consument van nu is supergevoelig voor efficiente, krachtige en schone motoren.