Ik heb afgelopen donderdagavond - naar later bleek - sterk vervuilde diesel getankt. Een kwartier na het tanken stond ik dan ook aan de kant van de weg met de melding 'MOTORMANAGEMENT SERVICE SPOED'. Motor ging in noodloop, tot hij uiteindelijk begon te sputteren en afsloeg. Auto afgesleept en bij m'n garage afgeleverd...
Het was me al opgevallen dat het tanken erg langzaam ging (en ik heb dan ook maar 15 liter getankt), dus ik vermoedde meteen dat het daarmee te maken had. Dat bleek ook, want er kwam gewoon modder uit het brandstoffilter, zo vies was het.
Daarop ben ik naar de betreffende pomp gereden en heb uit dezelfde pomp in een potje getankt, zodat ik bewijs had dat er inderdaad vuile brandstof uit de pomp kwam. Van het tanken heb ik een filmpje gemaakt... Ongelooflijk wat een smerige troep er uit kwam. Helemaal troebel met allerlei vaste delen er in, lijkt wel algen of zo... Ik heb dit uiteraard gemeld bij TINQ en de pomp is inmiddels afgesloten. Ik heb de monteur gesproken die er bij stond en hij vertelde dat de leiding helemaal vervuild was, met name van de pomp waar ik altijd tank... Nu is dat een vrachtautopomp (gaat lekker snel)... maar vermoedelijk wordt daar weinig gebruik van gemaakt. De leiding naar de andere pomp die op dezelfde tank zit was ook vuil, maar veel minder erg.
Tinq kan dus in ieder geval een claim van me verwachten voor de geleden schade!
Echter...
Na het vervangen van het brandstoffilter en het spoelen van tank en leidingen leek de auto het weer goed te doen, hoewel de garage me adviseerde om een paar dagen later opnieuw te spoelen en het filter te vervangen. Het weekend ging het goed, maar maandag begon de auto opnieuw te sputteren met dezelfde melding. Hij bleef nog wel lopen.
Vandaag is het filter opnieuw vervangen en het systeem opnieuw gespoeld. Zojuist kreeg ik echter weer de foutmelding met bijbehorende noodloop... zucht... Als ik fors optrek gaat het mis.
Ik heb met m'n OBD interface de foutcodes uitgelezen:
P0094 - Fuel System Leak Detected - Small Leak
P0244 - Turbo/Super Charger Wastegate Solenoid "A" Range/Performance
Dit zijn algemene DTC's, ik neem aan dat de omschrijving ervan ook voor mijn auto geldt?
Volgens de garage was er ook een storing geweest 'onvoldoende brandstofdruk'. Kan dat de volvo-omschrijving zijn geweest van P0094?
Wat kan de garage nog doen? Filter en leidingen zijn schoon (neem ik aan...). Wat is de volgende verdachte? Brandstofpomp? Verstuivers??
Storing en noodloop D5 na tanken vervuilde brandstof
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Bij dergelijke (zeer ergerlijke) toestanden moet alles van A tot Z schoon. De troep zit dus ook in de verstuivers, mogelijk zelfs verbrandingskamer, uitlaat etc etc. Vroegah, toen alles goed en mooi was en dieselmotoren een pomp hadden was dat behoorlijk eenvoudiger dan de hedendaagse hogedruk inspuitsystemen.
Alles moet heel goed schoon anders ben ik bang dat je op deze manier blijft klieren en het schadebedrag uiteindelijk dusdanig hoog gaat worden dat de tegenpartij dit de titel als onredelijk zal geven.
Alles moet heel goed schoon anders ben ik bang dat je op deze manier blijft klieren en het schadebedrag uiteindelijk dusdanig hoog gaat worden dat de tegenpartij dit de titel als onredelijk zal geven.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 20.06.2007 - 23:02
Zo zag de inhoud van het brandstoffilter er uit:

En zo na wat schudden...

De rechtstreeks uit de dieselpomp getankte brandstof als bewijs:


Wat een troep!

En zo na wat schudden...

De rechtstreeks uit de dieselpomp getankte brandstof als bewijs:


Wat een troep!
Volvo 850 Estate GLE LPG ‘94
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Zul je zien dat Tinq straks zegt dat je niet bij de vrachtwagenpomp had moeten tanken en krijg je niks.....
Succes met het herstel van de wagen en het claimen van de schade!
Succes met het herstel van de wagen en het claimen van de schade!
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 20.06.2007 - 23:02
Tja... dat zou natuurlijk nergens op slaan. Uit de vrachtwagenpomp komt dezelfde brandstof (uit dezelfde tank als een andere dieselpomp), alleen met hogere snelheid. Het staat me toch vrij om daar te tanken?elianmars schreef:Zul je zien dat Tinq straks zegt dat je niet bij de vrachtwagenpomp had moeten tanken en krijg je niks.....
Ook een vrachtauto had stilgestaan na deze troep te hebben getankt...
Volvo 850 Estate GLE LPG ‘94
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat een ellende man, maar inderdaad hopen dat alles wordt vergoed. Pff.... good luck!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Je betaalt voor een product. Dan mag je ook kwaliteit verwachten. Of je de juiste pomp tankt staat dan ook niet ter discussie.elianmars schreef:Zul je zien dat Tinq straks zegt dat je niet bij de vrachtwagenpomp had moeten tanken en krijg je niks.....
Succes met het herstel van de wagen en het claimen van de schade!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Als grootverbruiker van diesel tankte ik ook vaak bij onbemande pompen(het moet uiteindelijk allemaal betaald worden) met soms een tank Vpower voor de gemoedsrust.
Nu we veel minder km zijn gaan rijden ivm verhuizen, tank ik uitsluitend V-power, mijn gevoel is dat hij rustigere rondloopt wellicht toch een verschil in kwaliteit.
Neemt niet weg dat je moet krijgen waar je voor betaald hebt en dat is schone diesel.
BTW ik denk niet dat er veel transportondernemers zijn die tanken bij tinq, die maken afspraken met IDS of de grote jongens Shell/BP etc... waardoor de omloopsnelheid minder is op een dergelijke pomp.
In the old days heb ik vaak 20 min staan tanken bij IDS aan de high speed pomp in één keer 1300 liter en dan konden we er weer 2800km tegen aan.
Succes met de afhandeling!
Nu we veel minder km zijn gaan rijden ivm verhuizen, tank ik uitsluitend V-power, mijn gevoel is dat hij rustigere rondloopt wellicht toch een verschil in kwaliteit.
Neemt niet weg dat je moet krijgen waar je voor betaald hebt en dat is schone diesel.
BTW ik denk niet dat er veel transportondernemers zijn die tanken bij tinq, die maken afspraken met IDS of de grote jongens Shell/BP etc... waardoor de omloopsnelheid minder is op een dergelijke pomp.
In the old days heb ik vaak 20 min staan tanken bij IDS aan de high speed pomp in één keer 1300 liter en dan konden we er weer 2800km tegen aan.
Succes met de afhandeling!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Dat is niet de eerste keer bij Tinq: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6907
Een collega van mij had in 2006 een schade van € 5000,- ten gevolge van vervuilde brandstof.
Ga er maar van uit dat jouw verstuivers naar zijn grootje zijn, maar dat ook de pomp is overleden.
Is het niet nu dan wel over een tijdje.
Vraagje voor ons natuurlijk, bij welk Tinq tankstation was dit?
Een collega van mij had in 2006 een schade van € 5000,- ten gevolge van vervuilde brandstof.
Ga er maar van uit dat jouw verstuivers naar zijn grootje zijn, maar dat ook de pomp is overleden.
Is het niet nu dan wel over een tijdje.
Vraagje voor ons natuurlijk, bij welk Tinq tankstation was dit?
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Zo denk ik er uiteraard ook over, maar Tinq zal waarschijnlijk proberen om er onderuit te komen door dit soort dingen aan te halen.Oceanracer schreef:Je betaalt voor een product. Dan mag je ook kwaliteit verwachten. Of je de juiste pomp tankt staat dan ook niet ter discussie.elianmars schreef:Zul je zien dat Tinq straks zegt dat je niet bij de vrachtwagenpomp had moeten tanken en krijg je niks.....
Succes met het herstel van de wagen en het claimen van de schade!
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Da's niet gering allemaal. Gelukkig was je zo alert om direct ook wat brandstof te tanken als bewijs. En wat een bagger in je motor. Geen Tinq voor mij, want dit mag gewoon nooit gebeuren.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 20.06.2007 - 23:02
Het was de Tinq aan de Zutphenseweg in Lochem
Ik heb inmiddels Tinq per brief aansprakelijk gesteld. Na contact met de klantenservice hebben ze toegezegd dat de schade netjes wordt vergoed. Ze hebben even gebeld met de technische dienst en die had al toegegeven dat er gewoon bagger uit de pomp kwam. Ik ga er van uit dat het allemaal goed komt.
Inmiddels ben na de eerste spoelpogingen gisteren weer stil komen te staan onderweg met hetzelfde euvel. Het is gebleken dat de opvoerpomp stuk is. Aan de binnenkant(!) van het groffilter onder de pomp zat allerlei troep, dus die pomp heeft lekker in de rotzooi zitten draaien.
Ik ben zelf ook bang dat de verstuivers vervangen moeten worden, maar de garage is daar nog niet van overtuigd. Ze denken dat de pomp vervangen voldoende zou moeten zijn. Bovendien denken ze dat Tinq alsnog moeilijk zou gaan doen als we de verstuivers gaan vervangen (en hogedrukpomp?) omdat het reparatiebedrag dan wel erg hoog zal gaan worden en ze de noodzaak daarvan in twijfel gaan trekken, ook gezien de 3 ton die ik sinds vorige week op de klok heb staan.
Hoe komen we er achter of verstuivers en hogedrukpomp beschadigd zijn? Ik wil natuurlijk niet na een half jaar alsnog voor vervangen komen te staan en het dan zelf moeten betalen!
Trouwens grappig dat ik hier nog steeds veel bekende namen tegenkom die ik ook nog ken van mijn tijd op het volvo850forum...
Ik heb inmiddels Tinq per brief aansprakelijk gesteld. Na contact met de klantenservice hebben ze toegezegd dat de schade netjes wordt vergoed. Ze hebben even gebeld met de technische dienst en die had al toegegeven dat er gewoon bagger uit de pomp kwam. Ik ga er van uit dat het allemaal goed komt.
Inmiddels ben na de eerste spoelpogingen gisteren weer stil komen te staan onderweg met hetzelfde euvel. Het is gebleken dat de opvoerpomp stuk is. Aan de binnenkant(!) van het groffilter onder de pomp zat allerlei troep, dus die pomp heeft lekker in de rotzooi zitten draaien.
Ik ben zelf ook bang dat de verstuivers vervangen moeten worden, maar de garage is daar nog niet van overtuigd. Ze denken dat de pomp vervangen voldoende zou moeten zijn. Bovendien denken ze dat Tinq alsnog moeilijk zou gaan doen als we de verstuivers gaan vervangen (en hogedrukpomp?) omdat het reparatiebedrag dan wel erg hoog zal gaan worden en ze de noodzaak daarvan in twijfel gaan trekken, ook gezien de 3 ton die ik sinds vorige week op de klok heb staan.
Hoe komen we er achter of verstuivers en hogedrukpomp beschadigd zijn? Ik wil natuurlijk niet na een half jaar alsnog voor vervangen komen te staan en het dan zelf moeten betalen!
Trouwens grappig dat ik hier nog steeds veel bekende namen tegenkom die ik ook nog ken van mijn tijd op het volvo850forum...
Volvo 850 Estate GLE LPG ‘94
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Lastig dat je garage terughoudend is met meer vervangen. Ik ben geen techneut, maar als aantoonbaar is dat door vervuilde diesel verstuivers kunnen worden aangetast zou ik er niet mee akkoord gaan als alleen de pomp wordt vervangen. Ik vind dat het niet aan de garage is om te beoordelen of Tinq moeilijk gaat doen of niet. Dat is jouw zaak. En ik schat je kansen slecht in als je er over een maand of 2 toch nog achter komt dat de verstuivers beter ook vervangen hadden kunnen worden. Dan zegt Tinq met zekerheid 'toedeledokie'.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Kun je niet ergens alles laten controleren, bijv bij de ANWB?
Dit verhaal vertellen, en een schade rapport laten opmaken.
Of bij een VOLVO garage (niet deze) of bij de ANWB een gedegen rapport laten opmaken, daar kan dan toch TINQ niet omheen, lijkt me.
Er zijn trouwens laboratoria die het monster wat je genomen hebt, kunnen bekijken, en je een uitdraai geven wat er in zit. (oa KEMA, TNO, etc) Ook daar kan je TINQ mee om de oren slaan.
Ik zou er op staan om alles te vervangen, t/m de verstuivers, maar ook de pomp en hogedruk leidingen. Weet je eigenlijk wel hoe klein die openingen zijn van een verstuiver? Een kleinste verstopping en je hebt al problemen.
Dit verhaal vertellen, en een schade rapport laten opmaken.
Of bij een VOLVO garage (niet deze) of bij de ANWB een gedegen rapport laten opmaken, daar kan dan toch TINQ niet omheen, lijkt me.
Er zijn trouwens laboratoria die het monster wat je genomen hebt, kunnen bekijken, en je een uitdraai geven wat er in zit. (oa KEMA, TNO, etc) Ook daar kan je TINQ mee om de oren slaan.
Ik zou er op staan om alles te vervangen, t/m de verstuivers, maar ook de pomp en hogedruk leidingen. Weet je eigenlijk wel hoe klein die openingen zijn van een verstuiver? Een kleinste verstopping en je hebt al problemen.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 20.06.2007 - 23:02
Ik weet dat verstuivers erg gevoelige dingen zijn.... maar zou in principe het niet zo moeten zijn dat het brandstoffilter alle schadelijke vaste stoffen zou hebben tegengehouden? Of zouden er nog schadelijke stoffen door het filter heen kunnen?
Volvo 850 Estate GLE LPG ‘94
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 20.06.2007 - 23:02
Als het filter vol is gaat er toch niets door? Of komt er dan juist een hogere (onder-) druk waardoor ook de rommel er door geperst wordt?
Volvo 850 Estate GLE LPG ‘94
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 20.06.2007 - 23:02
Ligt dat niet een beetje aan het ontwerp van het filter? Bij een luchtfilter vindt de lucht z'n wegen wel om langs het filter te komen, maar bij een brandstoffilter kan ik me wel voorstellen dat deze zo geconstrueerd is dat er maar 1 weg is: door het filterelement. Als deze dan vol zit, dan gaat er gewoon helemaal niets meer doorheen. Dat was ook wel het verschijnsel, er was geen brandstofdruk meer.AlexV70 schreef:Gaat er gewoon omheen en niet meer doorheen.
Als er inderdaad ongefilterde brandstof langs het filter heeft kunnen glippen, dan moet er wel schade zijn in het systeem er na...
Volvo 850 Estate GLE LPG ‘94
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07