Mijn '98 V40 heeft nogal moeite om te reageren op de LOCK en UNLOCK knoppen van mijn afstandsbediening. Als ik zo'n beetje naast het gat sta waar anders de sleutel in zou moeten doet ie het vrij goed, maar op een paar meter afstand is er geen pijl op te trekken.
Ondertussen wel ontdekt dat als ik in de buurt van de bestuurdersportier sta, dat het dan een stuk beter gaat dan wanneer ik bijvoorbeeld bij het rechter achterlicht sta.
Mijn vorige auto (een VW) kon ik op een metertje of 10 afstand alvast de deuren open doen, zodat ik eerst de deur kon openen en daarna pas de voordeur van m'n huis uit kon stormen als er een hoosbui over kwam waaien... Met m'n V40 hoop ik maar dat ik niet verzuip buiten de auto terwijl ik als een idioot op het knopje druk

Ik heb op een ander forum al eens de tip gekregen om de afstandsbediening tegen je slaap te zetten en dan te drukken, en... uhm... ja, gek genoeg werkt dat best goed, alleen sta je zo voor l*l bij je auto he?
En ik heb ook al de batterijen van de afstandsbediening laten vervangen bij de dealer, maar dat hielp maar marginaal.
Iemand ideeën om het bereik te vergroten? Of tenminste als ik de auto fysiek kan aanraken en op het knopje druk dat ie gewoon opengaat en ik niet drie, vier keer in de lucht moet zwaaien om 'm uit z'n slaap te wekken?
dank dank alvast