Pagina 1 van 1

Vroege 440´s

Geplaatst: 09.10.2010 - 20:06
door 440GL
Mijn vader heeft nog een 440 met datum eerste toelating 29-09-1988 geschorst in de schuur staan. (lichtblauwe GL met koplampsproeiers). Deze auto is door een familielid tijdens de introductie nieuw gekocht en is 2 weken later afgeleverd.
Als ik om mij heen kijk op de weg zie je de allereerste generatie 440´s (met blokjes grille, modeljaar 89, 90 en 91) nooit meer.
Zijn er nog veel nog oudere 440´s bekend bij mensen hier aanwezig?

Normaal gesproken zijn dit echte gebruiksauto´s en geen auto´s voor liefhebbers die zo´n auto bewaren, maar ik ben wel benieuwd of er nog veel nog oudere 440´s bekend zijn.

Geplaatst: 09.10.2010 - 21:49
door sven-
Buurvrouw van mijn moeder rijdt nog steeds in haar 440 1.8 automaat uit '91. Maar de Phase 1 modellen komen voor mijn gevoel inderdaad minder voor dan Phase 2 en 3 (na de facelift).

Geplaatst: 10.10.2010 - 17:38
door redrooster
Zie mijn fotootje onder. Verkoop uit '92 maar hij zal uit '91 zijn. Ik heb er een carburateur in zitten en er is geen mogelijkheid om fouten te lezen. Dat mijn wagen, en anderen, er nog zo prima uitzien heeft naar mijn mening alles te maken met oude eigenaren die de wagen jaren binnen hebben gestald.

Geplaatst: 10.10.2010 - 18:15
door thyvanleen
Ik rij zelf sinds 1 1/2 jaar een phase 1 07-1989 met nog geen 125000 op de teller dit is mijn 4de 440.

Geplaatst: 10.10.2010 - 20:34
door wpee
he jammer, net niet de oudste zo te zien
september 1989, 274.000km, carburateur, 1721cc

Niet de oudste wellicht maar ik ken zelf geen oudere carburateur versie ;)

Of Thy, dich den, hubs dich eine oajere?

gr Wim

Geplaatst: 11.10.2010 - 19:04
door thyvanleen
jao Wim dae van mich haet as kent. XN-22-JT
en steit op 11 juli 1989 dus de op ein nao aodste.

Geplaatst: 12.10.2010 - 00:57
door Schilder
ojee Limburgers..;-)

Geplaatst: 12.10.2010 - 13:47
door Auk
Uh joa jongens, det is neet de bedoeling :wink:

Gewoon lekker ABN blijven praten.

Geplaatst: 12.10.2010 - 14:56
door wpee
OK even een vraag voor de carburateur rijders.
Ik heb dus de ge-update versie met de beluchting van de vlotterkamer, gewijzigde sproeier bezetting etc.

Probleem
- alles is gereinigd
- nieuwe CO schroef
- nieuwe afstelling CO

MAAR: als motor echt warm is dan slaat hij toch slagen over. niet altijd dezelfde van dezelfde cylinder, dan had ik gelijk naar de inlaatpakking gewezen. Ook de carb voetpakking is al 2 x vernieuwd , 1 keer gewoon door demontage toen ging deze kapot.

Als de motor even heeft afgekoeld, 10 minuten dan loopt hij wel goed, wordt hij warm, dan is het stationair dus niet goed te krijgen. Ik weet dat dit wel een probleem was met de carb versies maar heeft iemand een wel goed lopende motor bij warme bedrijfstemperatuur?

(Het is overigens niet storend, maar omdat ik technisch de wagen in orde wil hebben is het "niet netjes"

gr Wim

Geplaatst: 12.10.2010 - 15:31
door EVV
Heeft de auto ooit op gas gereden? Mijn vader heeft een 440 gehad met carburateur die op gas gereden had, die had ook problemen met warme motor, was ook niet goed te krijgen. Uiteindelijk bij de dealer terecht gekomen, die dacht aan een kromme carburateur voet. Als die koud is past het allemaal, maar wordt hij warm trekt die krom, waardoor de motor valse lucht aan kan zuigen. Mijn vader was de auto ondertussen zo zat dat hij hem ingeruild heeft tegen een 440 met injectie (en automaat) en niet heeft laten repareren.

Geplaatst: 12.10.2010 - 17:08
door wpee
Nee altijd benzine
Voet (kunststof gedeelte) is recentelijk door mezelf gevlakt.
Verder tot 2 x toe nieuwe papieren pakking ertussen
CO gedraaid van dicht tot 5 slagen open

Niet goed bij warme motor, bij iets koelere motor (10 minuten uit bv) dan is het rond de 2 slagen perfect, maar langzaam gaat het weer slechter worden.

Ik noem het maar even, ik wil het perfect hebben, veel mensen zullen hier niets van merken of zeggen.

Geplaatst: 13.10.2010 - 10:14
door redrooster
Ik heb geen goed nieuws in dit geval.
Ik heb nu vanaf mei 2009 deze carb auto. Auto uit '92.
Schokte in het begin. De raad op gevolgd om het te zoeken om de carb heen. Dat heb ik gedaan, zie veel oude topics hier over, en ik heb nooit meer enig probleem met mijn blok en carb. De carb is oud, vies en er heeft nooit iemand aan gezeten. Ik heb wel verleden week de zichtbare klepjes en huis beetje schoon gemaakt met doekje met peut. deze waren wat zwart. Maar was in principe niet eens nodig. Dat is alles.
Het enige wat ik wel eens merk is dat wanneer ik de auto even uit heb gehad kort hierna de eerste 3 KM even een of twee schokjes voel. Maar dat heeft denk ik te maken met benzine filter wat ik heb geplaatst.

Geplaatst: 13.10.2010 - 10:40
door thyvanleen
ik heb helemaal geen last van onregelmatig lopen van de motor maar ik heb wel nog een handchoke kan het niet aan de afstelling van de automatische choke liggen ik heb met andere merken hier wel eens last van gehad.

Geplaatst: 13.10.2010 - 10:42
door wpee
Ik heb ook een handshoke, dus het zou identiek moeten zijn.

Geplaatst: 13.10.2010 - 12:24
door redrooster
thyvanleen schreef:ik heb helemaal geen last van onregelmatig lopen van de motor maar ik heb wel nog een handchoke kan het niet aan de afstelling van de automatische choke liggen ik heb met andere merken hier wel eens last van gehad.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat het vaak niet aan de carb ligt.
Maar ik moet ook verstek laten gaan met de laatste vraag, ik heb ook een handchoke.