Pagina 1 van 1

s40 1.8 i 16v motor+schakelbak

Geplaatst: 09.10.2010 - 22:01
door volvo-noob
wat is het verschil tussen de 1.8 en de 1.8i motor volgens de gegevens op de rdw van mijn auto zou het om een s40 1.8i 16v gaan met 85 kW (116 Pk).


1.8 115 pk Volvo B4184S
1.8 122 pk Volvo B4184S2/3
1.8i 125 pk Mitsubishi GDI B4184SM
1.8i 122 pk Mitsubishi GDI B4184SJ

ik zou dus een gewonen 1.8 moeten hebben want het is een 85kw met 116 pk,
op papier staat 1.8 i dus zou het een 125pk of 122pk moeten zijn ik weet nu welke type het is kan er een fout zijn gemaakt op papier of hebben ze er een andere motor ingezet.

verder een ander probleem mijn schakelbak was lek en heb 2 dagen zonder olie gereden waardoor mijn vierde versnelling raar doet,

van zijn 3 naar zijn 4 of van zijn 5 naar 4 hoor ik steeds de tandwielen die niet goed pakken er is ernaar gekeken hebben de boel gerepareert maar nog steed last van.
is er iets stuk gegaan omdat ik 2 dagen zonder schakelbak olie heb gereden?.
4de versnelling maakt wel wat meer herrie dan de rest.

Geplaatst: 10.10.2010 - 11:10
door MDA
motor: kijk onder de motorkap. Als er op de grote plastic afdekplaat van je blok iets van 'GDI' staat heb je een mitsubishi motor. Ik neem aan dat de RDW de correcte getallen heeft, en je dus gewoon een Volvo motor hebt. Alle motoren hebben namelijk injectie, en dus zijn alle V en S40's eigenlijk 'i'.

Over de versnellingsbak: je zegt dat je hem hebt laten repareren? Wat hebben ze gedaan? Wat wat er stuk? Zit er veel metaalslijpsel op de oliedop van de bak?

Geplaatst: 10.10.2010 - 18:15
door volvo-noob
zal het proberen kort te houden
eerste dag toen ik hem gekocht had reed hij lekker schakelen ging lekker soepel.

tweede dag begon de 4de versnelling raar te doen van zijn drie of van zijn 5 naar 4de versnelling pakte hij de tandwiel niet goed met overschakelen.

terug naar de garage hebben ze een olie lek gevonden bij de deksel waar de 5de versnelling zit geloof ik de pakking was lek er zat verder geen olie meer in de schakelbak.

hebben ze weer gemaakt wat leek op kit het was geen gewone pakking nieuwe olie er bij gedaan en maar weer proberen.

ze hebben gelijk de koppeling ontlucht maar ik heb nog steeds probleem met die 4de versnelling schakeld niet goed.

weer garage gebeld schijnt mischien verkeerde olie in te zitten maandag of dindsdag weer terug om olie te vervangen.

vreemde is als ik eerst van zijn drie naar zijn vrij ga wacht effe en dan naar zijn 4 dan heb ik geen probleem en van zijn 5 naar zijn vrij en dan naar zijn 4 precies het zelfde wat kan het zijn.?

Geplaatst: 11.10.2010 - 02:44
door Bart Giesen
Synchromesh lijkt mij... De synchromesh zorgt ervoor dat ze een zekere mate van slip kunnen leveren, om zo de verschillen tussen toerental en wielsnelheid op te vangen.

Als dat niet zo is, gaat schakelen echt rot en is jou genoemde oplossing slechts uitstel van executie.

Geplaatst: 11.10.2010 - 12:50
door Ramon&Ramon
Of de moer of bout acher het deksel zijn losgelopen.dan schakelt hij namelijk ook niet goed meer en het een en ander loopt stuk.
Een bak dichtkitten is dus een beunmanier,niet echt proffesioneel gedaan dus.

Geplaatst: 11.10.2010 - 15:49
door volvo-noob
gaat lekker met de auto rij op de snelweg valt ineens dr koppelingsdruk weg kon niet eens meer naar zijn 5 schakelen dus in zijn vrij gezet en paarkeer met de koppelingspedaal gepompt daarna kreeg ik weer wat druk zodat ik weer kon schakelen.

vanochtend toen ik wilde weg rijden was er weer geen druk toen maar weer wat zitten pompen kreeg ik weer wat druk bij de garage geweest en zouden woensdag ernaar kijken.

Geplaatst: 12.10.2010 - 11:42
door Bart Giesen
Koppelingscilinder.

Geplaatst: 13.10.2010 - 17:34
door volvo-noob
zijn ze een beetje gek bij die garage schijnt de schakelbak en de koppeling niet goed te zijn willen ze nu van een andere s40 de schakkelbak enzo om teruilen?.

zeg ik dan kun je beter de andere auto omruilen met die van mij scheelt een hoop werk maar dat doet ie niet,moet hij die andere auto keuren kost hem weer meer geld afmelden en dan moet hij er weer btw overheen betalen
twee auto's slopen om een goed te krijgen en die ander auto is veel luxer dan ik heb ik zie wel wat ik doe.

Geplaatst: 13.10.2010 - 17:37
door volvo-noob
o vergeet nog wat ik heb geen handleiding van de auto maar er brandt een lampje lijkt op een zonnetje midden in staat er een I zal iets met de schakelbak of koppeling te maken hebben.

Geplaatst: 13.10.2010 - 19:03
door Morgenstond
Bedoel je niet het symbool dat je krijgt als er een remlicht kapot is? Dat zie je altijd verschijnen als je de auto start totdat je het rempedaal hebt ingedrukt en de remverlichting 100% werkt.

Geplaatst: 13.10.2010 - 19:27
door volvo-noob
zal dat effe checken maar denk het niet effe denken lijkt op een zonnetje midden in een I en boven op het rondje een rechthoek maar zal het moregen effe uitzoeken

Geplaatst: 13.10.2010 - 19:33
door Morgenstond
volvo-noob schreef:zal dat effe checken maar denk het niet effe denken lijkt op een zonnetje midden in een I en boven op het rondje een rechthoek maar zal het moregen effe uitzoeken
Ik weet vrijwel 100% zeker dat het betrekking heeft op de remverlichting.

Geplaatst: 13.10.2010 - 20:44
door lancer
De gewone 1.8 is ook een injectie motor. Dus daarom wellicht de 1.8i aanduiding in de papieren.

Verder kun je de 1.8i GDI motoren ook herkennen aan de versnellingsbak. De gewone 1.8 heeft een achteruit met een ring die je moet optillen. Bij de 1.8i moet je de hele pook indrukken.