Pagina 1 van 1

Nieuwe motoren in de V70

Geplaatst: 12.10.2010 - 06:56
door Paul
De eerste nieuweling is de V70 T4. Die heeft een 1,6-liter turbomotor met een vermogen van 180 pk onder de kap.
Het maximumkoppel bedraagt 240 Nm en bij de transmissies is er keuze uit een handbak of een automaat met dubbele koppeling (Powershift), beide met zes verzetten. De sprint naar 100 km/h kost 8,7 seconden (met automaat: 8,9 seconden) en de topsnelheid is 215 km/h.

Het gemiddeld verbruik is 7,0 liter per 100 km (Powershift: 7,7 l/100 km) en de CO2-uitstoot is 164 g/km (Powershift: 179 g/km).
De prijzen starten bij 39.995 euro. Voor dat geld is er de T4 Kinetic. De Momentum kost 44.095 euro, de Summum is er voor 47.595 euro. De Powershift transmissie is een optie van 2.500 euro.

Powershift
Dan is er ook nog de nieuwe V70 T5. Die heeft een 2,0-liter viercilinder onder de kap. Het vermogen bedraagt 240 pk en het koppel is 320 Nm. Ook hier is er keuze uit een handgeschakelde zesbak en een Powershift transmissie.
De sprint naar 100 km/h kost 7,7 tellen (Powershift: 7,9 seconden) en de topsnelheid is 240 km/h (Powershift: 235 km/h). Het gemiddeld verbruik is 8,1 liter per 100 km (Powershift: 8,4 l/100 km). De CO2-uitstoot bedraagt 189 g/km (automaat: 195 g/km).
De V70 T5 Kinetic kost met handbak minimaal 44.495 euro. De Momentum-versie kost 48.595 euro. De V70 T5 Summum rondt het gamma naar boven af met een prijs van 52.095 euro. De Powershift-transmissie vergt ook hier een extra investering van 2.500 euro.

Bron Autoweek

Geplaatst: 12.10.2010 - 09:09
door v70bio
Zuinige motoren met een (althans op papier) pittige performance.

Toch ben ik blij met mijn 2.5T.....

Geplaatst: 12.10.2010 - 10:42
door tiejow
Eeuwig zonde dat de vijcilinder van het toneel verdreven is.
Ik moet zeggen dat de cijfers niet slecht zijn van de nieuwelingen, maar waar blijft de roffel nu.........Zonde.

misschien wel een stukje verlies van imago.

Geplaatst: 12.10.2010 - 10:47
door Peter-V50
Mijn V50 heeft ook een 2 liter viercilinder. Met 145 pk... (Zonder turbo uiteraard). Toch knap dat ze er tegenwoordig 240 pk uit persen.

Geplaatst: 12.10.2010 - 10:57
door 945i
Peter-V50, Honda perst ook 240pk uit een 2 liter- zonder turbo. ;)

Als Volvo nu meteen die nieuwe benzine motoren in de 30-40-en 50 modellen doet, zou dat prima zijn.

Geplaatst: 12.10.2010 - 11:42
door Discovery
Einde 2.5t in v70 :( . S80 wordt niet vermeld, maar het lijkt mij dat daar precies hetzelfde gebeurd.

Geplaatst: 12.10.2010 - 18:02
door Msuidgeest
Maar die Honda-motor heeft bijna geen koppel. Alleen erg hoog in toeren ...

Geplaatst: 12.10.2010 - 21:18
door NielsPHEV
Snap het niet de T 5 is een opgepepte Ford 2.0 T ecoboost, die nu al te koop is als gedowntunede 2.0 T met 203 pk wordt deze auto dan de T 4,5 ?

Geplaatst: 13.10.2010 - 17:00
door Live
Msuidgeest schreef:Maar die Honda-motor heeft bijna geen koppel. Alleen erg hoog in toeren ...
Idd, daarnaast is het 'toerengebied' belangrijk.. 240 PK tussen 7500 en 8000 toeren en voor de rest niks/weinig of 200 PK tussen 3500 - 6.000 toeren (bijvoorbeeld) en de rest ook nog veel vermogen loopt soepeler. Piek vermogen heb je relatief weinig aan.

Geplaatst: 13.10.2010 - 17:06
door 945i
Zeker nooit met een S2000 gereden? ;) Natuurlijk is dat anders, het ging alleen om het gegeven 2.0-veel PK's.