Pagina 1 van 1
Wat is wijsheid?
Geplaatst: 15.10.2010 - 17:34
door Giuseppe
Vorig jaar hebben we besloten om toch niet overstag te gaan voor een S60 D5 summum maar om door te blijven rijden.
Nu staat er echter een schitterende S40 te koop.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v3chwbw4hcas
Onze S40 uit 2005 heeft er nu 210k opzitten en heeft nooit problemen gehad. Echter merk je nu wel dat hij er aardig wat kilometers heeft opzitten. Kraakjes her en der in het interieur, het bekende probleem met de scheurtjes in de stoelen. Nu staan we voor de beslissing, blijven we doorrijden of gaan we voor een jonger model met minder kilometers. Is het verstandig om onze S40 op te rijden?
Over 30.000 km komt er weer een flinke beurt aan, grote beurt, incl. distributieriem vervangen en alle ellende die er bij komt kijken.
Nu rijden we met een S40 2.0D momentum uitvoering en de andere S40 is qua uitvoering gelijk.
Mijn vraag is, wat zouden jullie doen?
Geplaatst: 15.10.2010 - 17:46
door Fredhead
Ik heb een V50 met nog iets meer ervaring (teller staat nu op 246.500 km) en op dit jaar wat ellende na doet hij het eigenlijk nog best goed. (soms wel wat kraakjes in het interieur, maar mijn stoelen zijn daarentegen nog in perfecte staat)
Mocht je geen zin hebben in de aankomende 240.000 beurt en je storen aan de kraakjes, rammeltjes en scheuretjes in de stoelen dan zou ik eens voorzichtig kijken wat je voor je huidige auto terug kan krijgen.
Valt dit mee zou ik zeker voor de door jou genoemde auto gaan kijken, valt het inruilbedrag tegen dan kan je denk ik net zo goed nog een jaartje of wat door blijven rijden met je huidige auto en dan nog eens om je heen kijken
Geplaatst: 15.10.2010 - 17:53
door Paul
Is een mooie, had ik ook al gezien

Geplaatst: 15.10.2010 - 18:05
door V70/2.4D/2003
Lijkt op een ex-lease. Probeer zijn historie qua onderhoud en berijder eens te achterhalen zou ik zo zeggen.
Geplaatst: 15.10.2010 - 18:17
door Giuseppe
@ Fredhead
Kun je me vertellen wat ze bij 240.000 allemaal vervangen en wat zijn de kosten voor deze beurt?
@ Paul
Is zeker een mooie!
Er staat ook nog een andere te koop bij van Aarle
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bhpum24qre1c
Minder opties, wel navigatie maar geen xenon en wat is dat toch een gemis als je er eenmaal aan gewend bent!
Prijs van deze is echter wel erg gunstig.
@ V70/2.4D/2003
Het is idd een ex-lease, heb al contact gehad met het bedrijf en die hebben dit bevestigd. Dit is toch een fijne gedachte, de S40 die we nu hebben was dat ook en die zag er nog uit als nieuw toen we hem kochten (2jaar oud en 110k gelopen)
Geplaatst: 15.10.2010 - 18:25
door Fredhead
De complete distributie inclusief de waterpomp is bij mij vervangen.
Verder is het brandstoffilter vervangen, oliefilter is vervangen, alle sapjes zijn ververst en er is nog wel veel meer gebeurd, maar dat zou ik terug moeten zoeken op de rekening.
Dit alles valt in de 240.000 beurt en kostte mij zo'n 950 euro bij de dealer.
Verder zijn er buiten de beurt om 4 nieuwe schokbrekers gemonteerd (had zelf al andere besteld en die zijn eronder gekomen) en de remmen zijn rondom vervangen.
Geplaatst: 15.10.2010 - 18:28
door Giuseppe
Dat is een heel ander bedrag als dat onze dealer ons heeft verteld!
Welke dealer mag dat zijn? Aangezien je niet ver van mij vandaan woont.
Hooftman in Woerden vroeg er 1600,- voor, daar zit dus nog een groot verschil in!
Geplaatst: 15.10.2010 - 18:30
door Fredhead
Ik ga altijd naar Verkerk Bilthoven toe.
Zij vertellen je vooraf de te verwachten kosten en mochten ze nog meer dingen vinden wordt je hier ook netjes van op de hoogte gesteld met bijbehorende kosten
Geplaatst: 15.10.2010 - 19:21
door Gait
@Guiseppe, heeft jouw s40 een roetfilter?
dat zou de hogere prijs verklaren, die wordt namelijk ook bij de 240.000 vervangen.
Geplaatst: 15.10.2010 - 19:28
door Fredhead
Dat ben ik inderdaad vergeten te vermelden... niet aan gedacht dat ik die filter niet heb, maar Guiseppe die misschien wel heeft.
Dan klopt de hogere prijs inderdaad
Geplaatst: 15.10.2010 - 19:41
door Rob Bakker
Je kan altijd gaan proefrijden, en horen wat er voor jouw huidige auto geboden wordt.
Ik zit een beetje met hetzelfde, maar we hebben net ook wel redelijk geïnvesteerd in onderhoud, en je weet wat je heb, en wat de problemen zijn geweest.
Als je een andere koop kan het hele verhaal weer van voren beginnen.
Geplaatst: 16.10.2010 - 01:56
door Giuseppe
Er zit wel een roetfilter in, maar dit is een retrofit, dus niet af fabriek.
Deze hoeft nog niet vervangen te worden.
Nieuwer rijden is altijd leuk natuurlijk, vooral om van een mooie S40 naar een nog mooiere S40 te gaan, maar het kost altijd geld.
Zijn er overigens mankementen waar ik de komende 100.000 aan moet denken als we besluiten door te rijden? Tot nu toe heeft hij ons nog niet laten staan, maar zijn er onderdelen die preventief moeten worden vervangen? Of doorrijden tot het pas echt kapot is? Als we blijven rijden willen we niet voor dure verrassingen komen te staan aangezien de kilometerstand al redelijk hoog is en we een leek op dit gebied zijn.
Er beginnen nu namelijk al wel kleine dingen naar boven te komen. Versnellingsbak wilt soms niet meer in z'n 1 of achteruit, motor loopt niet meer zo mooi als toen we hem kochten, trekt ook niet meer lekker en fel door. Dit zijn voor mijn gevoel niet echt dingen die erg zijn zolang hij maar rijdt maar vervelend is het af en toe wel. Weet ook niet of dit kwaad kan, de dealer zegt iig van niet.
Geplaatst: 16.10.2010 - 07:59
door Edgar
Beide S40's zien er op de foto mooi uit, maar het gaat toch om wat je bij moet betalen.. Altijd moeilijke keuze, doorrijden of inruilen.. Persoonlijk beslis ik nooit rationeel als het om auto's gaat
ik zou dus inruilen voor de R-Design
Geplaatst: 16.10.2010 - 08:32
door StevenVW
Giuseppe schreef:
Versnellingsbak wilt soms niet meer in z'n 1 of achteruit, .
Had ik met mn V40 vroeger ook. Busjes op schakelstang vervangen. Kostte 10 euro en schakelde weer als nieuw. Misschien is dit bij jou ook het probleem...
Geplaatst: 16.10.2010 - 12:34
door 945i
Ik zou die bij van Aarle laten staan als leek....
Ervaringen hebben aangetoond dat daar niet de meest frisse auto's vandaan komen de laatste tijd.
Geplaatst: 17.10.2010 - 19:55
door Giuseppe
We hebben een besluit genomen. We blijven zoals het er nu naar uit ziet doorrijden de komende 2 jaar (100.000 kilometer).
Jammer van de schitterende S40 die nu te koop staat maar wie weet wat er over 2 jaar voor onze deur staat en nu mogen we echt niet klagen, wat een plaatje blijft het toch! Wel jammer dat de wintervelgen er binnenkort weer onder moeten.
Bedankt voor de tips allemaal!
Geplaatst: 17.10.2010 - 20:31
door Bart
Mooi dat jullie eruit zijn, en wat een knap besluit. Als het bij mij begint te jeuken kan ik vaak niet meer terug

Geplaatst: 17.10.2010 - 21:37
door D5R-Design
Knap hoor zo een besluit.
Bij mijn gaat het het zelfde als bij Bart, ik kan dan niet meeeeer terug.
Die R design is op de foto's al te zien dat ze er niet zuinig op zijn geweest en meestal in het echt is het nog bedroevender.
Geplaatst: 17.10.2010 - 22:41
door Giuseppe
Het was ook best moeilijk om een besluit te nemen. Soms moet je keuzes maken en nu komt er een openhaard voor in de plaats. Iets totaal anders maar erg lekker!
Gelukkig rijden we nog een Volvo! ::D
Over 2 jaar komt er in ieder geval weer een Volvo voor terug maar welke zien we tegen die tijd wel.
@ D5R-Design
Wat is er te zien bij de R-design? Ik zie namelijk een nette auto? Of zie ik iets over het hoofd?
Geplaatst: 18.10.2010 - 14:00
door ewing
Een wijs besluit Giuseppe!
Mijn V50 2.0D heeft inmiddels 255dkm op de teller. Na de dure 240dkm beurt durf ik er nog wel op zijn minst 100dkm bij te rijden. Over een jaar of twee zie ik, net als jij, wel weer. Eén ding staat bij mij wel voorop: Volvo for life! ::D