Pagina 1 van 5

Verbruik 2.0 T

Geplaatst: 16.10.2010 - 10:26
door NielsPHEV
Zijn er al praktijk gegevens bekend van het verbruik van de nwe 2.0 T (bij voorkeur handgeschakeld), haalt deze auto werkelijk 1 : 12 bij een normale rijstijl ?

Geplaatst: 17.10.2010 - 10:42
door steven460
Wat is normaal? Veel 80km/h en 100km/h wegen, veel uitrollen, (mijn bevinding is met ingetrapte koppeling het zuinigst) haal ik 1 op 12.5 met de T5 :razz: En die motor is toch wel afgeschilderd als een zuip blok.
Indien nodig lukt 1 op 8 lukt ook wel.

Geplaatst: 18.10.2010 - 10:42
door v70bio
Zal die zeker moeten halen want de 2.5T haalt 1:10 bij normale rijstijl..

Geplaatst: 27.10.2010 - 10:22
door Harrie Dieteren
Ja, wat is normaal.
Het gemiddelde verbruik volgens de Europese norm zou zijn 8,5 l/100km bij een XC60, maar als je dan 12,5l/100km gebruikt bij 50% stad verkeer bij 2500 gereden km, dan zie je de toekomst duister in.
Reëel hadden we gerekend op 10l/100km!
Ik hoop voor jullie, dat de V70 betere cijfers haalt.
Volgens dit forum, haalt de V70 2.5T (aangeduid als een zuiper) 10l/100km,
dus ik begrijp niets van de "groene" motoren!

Geplaatst: 27.10.2010 - 10:53
door NielsPHEV
een paar medeforummers hebben zo'n mooie R edition besteld, wij wachten af ......

Geplaatst: 27.10.2010 - 19:54
door Nuggie
Ik rijd sinds juni 2010 een V70 2.0T en heb inmiddels 13000km weg.
Mijn ervaring is dat het verbruik fors verschilt tussen het gebruik in de stad met korte ritten en het snelweg gebruik met de cruise control er op.
Voor stadsritten kom ik niet verder dan 1:9,2 terwijl bij snelweg gebruik ik wel op 1:12 á 1:13 kom.

Overigens is het verbruik bij uitrollen lager als je de koppeling niet intrapt, let maar op je verbruiksmeter!

Geplaatst: 27.10.2010 - 20:45
door NielsPHEV
Nuggie, is dit verbruik afgelzen van de vebruiksmeter of bepaald aan de hand van tankbeurten en daadwerkelijks km's. Overigens zou het technisch inderdaad zo moeten zijn dat jij bij ontkoppelen meer verbruikt. De motor blijft immers stationair lopen terwijl deze anders word "aangedreven" door het uitrollen

Geplaatst: 31.10.2010 - 16:58
door Nuggie
Niels, dit is afgelezen van de verbruiksmeter. Mijn ervaring aan de pomp is echter dat deze niet veel afwijkt van het werkelijk berekende verbruik.

Re: Verbruik 2.0 T

Geplaatst: 21.11.2010 - 22:54
door i_n_f_e_r_n_o
NielsV70 schreef:Zijn er al praktijk gegevens bekend van het verbruik van de nwe 2.0 T (bij voorkeur handgeschakeld), haalt deze auto werkelijk 1 : 12 bij een normale rijstijl ?
*** Correctie op eerder vermeld verbruik, excuses hiervoor. ***

Eerste 345km gereden hoofdzakelijk stadsverkeer en wat provinciale wegen. Nagenoeg niet boven de de 3000/3500 toeren gekomen. Het verbruik was circa 1L | 8,5km. Natuurlijk heb ik de eerste kilometers rustig aan gedaan.

Nadat ik ergens vol getankt had kwam er een rit van circa 60 km snelweg. Cruise control op 100km/uur in zesde versnelling (2000 toeren). De actieradius heeft toen op maximaal 1080km gestaan. Daarna in de bebouwde kom, ging ie snel omlaag naar de 7XX (nogwat) weet niet meer precies. Toen heb ik af en toe ook op z'n staart getrapt. :badairday:

Ik vind het een geweldige motor, maar was daarvoor ook iets heel anders gewend (1.6/110pk/1335kg).

Geplaatst: 22.11.2010 - 08:03
door NielsPHEV
Inferno, dank voor de updates eerste indruk wat vebruik aangaat is dus positief ben benieuwd waar je op komt als je de auto opnieuw voltank !

Geplaatst: 22.11.2010 - 10:17
door i_n_f_e_r_n_o
NielsV70 schreef:Inferno, dank voor de updates eerste indruk wat vebruik aangaat is dus positief ben benieuwd waar je op komt als je de auto opnieuw voltank !
Zie mijn gecorrigeerde opgave. De volgende tankbeurt laat ik het weer weten.

Re: Verbruik 2.0 T

Geplaatst: 06.12.2010 - 21:34
door i_n_f_e_r_n_o
NielsV70 schreef:Zijn er al praktijk gegevens bekend van het verbruik van de nwe 2.0 T (bij voorkeur handgeschakeld), haalt deze auto werkelijk 1 : 12 bij een normale rijstijl ?
Tweede tankbeurt achter de rug.
KM-stand: 771 km, gereden: 426 km;
Voornamelijk bebouwde kom (niet ingehouden);
Verbruik: 1L/8,67km (11,53L/100km)

Geplaatst: 07.12.2010 - 07:05
door Hans
Gisteren zag ik excact dezelfde V70 R-Edition rijden in Eindhoven. Was eigenlijk voor het eerst dat ik er een in het wild tegenkwam. Mooie verschijning ;-)

Geplaatst: 07.12.2010 - 11:43
door sodsod
W8 maar tot begin januari. Dan kom je er van zelf meer tegen ;-)

Wel zonder winterbanden want die krengen zijn er in 245/40 R18 niet te krijgen. Onze oosterburen nemen ze in beslag

Geplaatst: 07.12.2010 - 16:32
door Hans
Door wat vertraging bij de leasemaatschappij wordt de mijne pas deze week besteld. Baal er wel van :-(
Maar tegen de tijd dat de auto er is zijn er of weer winterbanden of ik heb ze niet meer nodig ;-)

Geplaatst: 07.12.2010 - 17:20
door Paul
Kunnen ze dan niet eentje bij een dealer weghalen?
En geluk dat ze nog te bestellen zijn!!

Geplaatst: 08.12.2010 - 10:05
door Hans
Actie loopt in principe tot 31 december. Lukt dus nog wel hoor.
Ach ja.... Zo duurt de voorpret wat langer..

Geplaatst: 08.12.2010 - 10:10
door Johann
Donders.. Het is echt een zuiper dus..

Mijn Fordje doet het nog beter met 1 cylinder en een halve liter meer.

Zou zeggen start/stop op de 2,5T 5 cylinder en dan weer gewoon met 230 PK in de prijslijst zetten.

Geplaatst: 08.12.2010 - 10:17
door NielsPHEV
Johann schreef:Donders.. Het is echt een zuiper dus..

Mijn Fordje doet het nog beter met 1 cylinder en een halve liter meer.

Zou zeggen start/stop op de 2,5T 5 cylinder en dan weer gewoon met 230 PK in de prijslijst zetten.
Lijkt me een goed idee !

Geplaatst: 08.12.2010 - 10:39
door gsx750r
Harrie Dieteren schreef:...........dus ik begrijp niets van de "groene" motoren!
Ik eerlijk gezegd óók niet. In mijn S80 ligt nog de 'oude' 2.0T (1984cc ; 163pk) zoals vanaf het begin geleverd voor o.a. de Portugese markt.

Vóór de BSR tuning was het verbruik 1:10 bij normale rijstijl en bij een 'stevige' rijstijl 1:8.

Ná de BSR-tuning (233pk) is dit zelfs ietsje gunstiger geworden bij een normale rijstijl n.l. 1:11,5 (snelweg op de cc met 120 - 130 km/u)
Indien ik echt gebruik maak van de potentie dan wordt het 1:7.

Als ik de ervaringen zo lees .................ik had voor de huidige 2.0T een meer spectaculaire verbetering verwacht. :P

Rob