Heeft iemand al eens meegemaakt dat zijn T4 inhoud bij wegrijden vanuit stilstand?? Soms komt ie niet vooruit tot ik m'n gaspedaal stevig intrap wat weg pruttelt tot de turbo pakt en dan is het ook over. hij houd nooit in bij konstante snelheden, tussensprintjes ed. Bougies kan het niet aan liggen, die zitten er nog niet zo lang in. Gasklephuis misschien?
Heeft iemand een idee?. Ik wil nog even wachten met 'm bij de dealer neer te zetten.
Mark
motor houdt in?
-
- 4th Gear member
Ja dat ken ik wel.
Ik zou eens starten met de komende 2 tankbeurten als de tank vol zit een flesje injectorreiniger erin te gooien.
Daar werd het bij mij veel beter van.
Wil niet zeggen dat dat je probleem is hoor. Bij tussensprintjes wilde die dan ook wel eens raar doen.
Ik zou eens starten met de komende 2 tankbeurten als de tank vol zit een flesje injectorreiniger erin te gooien.
Daar werd het bij mij veel beter van.
Wil niet zeggen dat dat je probleem is hoor. Bij tussensprintjes wilde die dan ook wel eens raar doen.
- Mark
- 2nd Gear member
Het probleem doet zich voor met warme en koude motor. het grootste probleem is eigenlijk dat ie het soms doet, dan wordt het moeilijk zoeken maar vandaag deed ie voor het eerst raar bij het inhalen dus misschien heb je wel gelijk Marinus, 't kunnen de injectoren zijn. Ik zal een paar van die flesjes halen en even proberen of het helpt
Bedankt
Bedankt
Phase I V40 T4
- Brinky
- 2nd Gear member
Heb je de bougiekabels al gecheckt? Een tijdje geleden heb ik eenzelfde iets gehad met een turboloze S40. Het 'tuitje' dat de vonk door moet geven aan de bougie lekte de stroom via de wand weg. Het gevolg was dat bij een wat lager toerental de motor begon te sputteren...Mark schreef:Het probleem doet zich voor met warme en koude motor. het grootste probleem is eigenlijk dat ie het soms doet, dan wordt het moeilijk zoeken maar vandaag deed ie voor het eerst raar bij het inhalen dus misschien heb je wel gelijk Marinus, 't kunnen de injectoren zijn. Ik zal een paar van die flesjes halen en even proberen of het helpt
Bedankt
'84 Saab 900 T16 Sedan
- Mark
- 2nd Gear member
ik heb vanalles nagekeken maar alles ziet (er met het blote oog) goed uit. Ik krijg toch het idee dat het aan het brandstofsysteem ligt. ik probeer even dat cleaning goedje, mocht dat niet helpen dan laat ik 'm toch maar even uitlezen.
bedankt voor de reacties
bedankt voor de reacties
Phase I V40 T4
-
- 4th Gear member
*OFF-TOPIC-mode*Brinky schreef:Marinus, kun je niet ff een titlefix doen? motor houdt in
Moderators moet je niet verwarren met spellingscontrole

Mijn suggestie is, dat je Mark een PM stuurt met het advies z'n eerste post te editten, omdat je van mening bent dat hij een spelfout gemaakt heeft en dat je hier nogal over valt.
Is ook wat subtieler en netter dan het plompverloren in de groep te gooien.
*/OFF-TOPIC-mode*
- Brinky
- 2nd Gear member
Nee, DIT is subtiel! Ik zette mijn offtopic discussie tenminste nog in een klein lettertype.
Ik snap je redenatie nog niet. Als je als mod ziet dat er iets storend mis is (en een topictitle wordt toch door veel mensen gelezen), dan doe je daar toch even subtiel wat aan? Waarom moet daar nou een discussie van gemaakt worden?
Ik snap je redenatie nog niet. Als je als mod ziet dat er iets storend mis is (en een topictitle wordt toch door veel mensen gelezen), dan doe je daar toch even subtiel wat aan? Waarom moet daar nou een discussie van gemaakt worden?
'84 Saab 900 T16 Sedan
- Robert
- 5th Gear member
Ik heb er trouwens gisteren ook een flesje injectorreiniger ingegooid ( € 8,55 ), eens kijken of het iets helpt.
De motor loopt naar mijn mening goed, maar kan altijd eens proberen of het beter kan.
Dat we nu een droge en koude lucht hebben is overigens wel te merken :twisted:
De motor loopt naar mijn mening goed, maar kan altijd eens proberen of het beter kan.
Dat we nu een droge en koude lucht hebben is overigens wel te merken :twisted:
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006